![]() |
Sv: Oktoberskravletråden til 30+
Sitat:
en del skrive feil ser jeg.... jeg knotet med plast hvis dere lurer. og ifluensa da...og lurer ikke luerer hihihihihi. |
:klemmer:lillemor, håper du kommer deg,
Jeg har ikke bestemt meg ang vaksinen enda, men jeg syns det er verre å ta avgjørelsen for ungene. Tenk om vi bestemmer oss for å vaksinere dem, så får de en bivirkning de ikke viste om...om 10år..uff....ikke lett dette. |
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
Er ikke lett uansett, men jeg kommer til å vaksinere både ungene (10 og 16 år) og meg selv. Gubben er i høyrisikogruppen(blir innkalt til fastlegen når vaksinen kommer) og jeg skal vel jobbe noe på sykehus før denne pandemien gir seg. Og det er ikke noen ny type vaksine vi snakker om. Den er veldig lik andre vaksiner av samme type (influensavaksinen som produseres hvert år), er vel utprøvd på mange mennesker og har blitt distribuert over store deler av verden allerede! |
Sitat:
|
Sitat:
Eller jo, men jeg ville nok komme til en annen konklusjon enn deg! Dersom man ser seg for, bruker refleks, ikke går midt i veien og ellers tar sine forholdsregler er det meste trygt, selv høyrisikosport! Vandrer man rundt på E18 derimot....... Tar man vaksinen, kan det også gå galt, men da har man i det minste gjort alt man kan for å unngå smitte for seg selv og sine nærmeste! Uforutsette ting kan skje med alle! Noen faller ut av et vindu i 6. etg og overlever uten store skader, andre snubler i fortauskanten og blir lammet for livet av en hjerneblødning! Man kan ikke beskytte seg mot alle farer i livet, men man kan vaksinere seg mot en potensielt farlig sykdom som allerede har krevd mange liv bare i lille Norge! |
Sitat:
|
Sitat:
Håper formen din er bedre :) |
Ja, jeg skal også ta svineinfluensa-vaksinen ! Jeg vil gjøre det jeg kan for å ikke bli smittet selv, og for å ikke smitte menneskene rundt meg !
Forstår at det gjerne ikke er så lett å bestemme seg, og å bestemme seg for om en skal vaksinere barna. Men her er det hvertfall ikke tvil om at det blir vaksinering ! |
Jeg har absolutt ingen planer om å ta den vaksinen. Jeg syns det er altfor mye hysteri rundt dette. Jeg er absolutt ikke interessert i å ta en vaksine man ikke kjenner bivirkningene til, og jeg er i hvertfall ikke interessert i å risikere å bli dårlig om ti år, eller kanskje ikke kunne få barn f.eks på grunn av den. Men det er nå meg. Risikogrupper og eldre burde kanskje ta den, men jeg har trua på at de aller aller fleste med vanlig helse kommer seg greit igjennom den.
|
Sitat:
Sambo har sannsynligvis hatt svinepesten tidlig i høst, og han var nesten ikke syk. Blir dårligere av en vanlig forkjølelse. Og han har høy BMI.... |
Sitat:
|
hihi:D
veldig enig i det at man ikke vet bivirkninger frem i tiden... har vert og testet meg i dag, så får vite om jeg har nøff syken eller ikke i løpe av uka.. men sykemeldt ut uka da. tatton min er også preget av sykdom.. den er fyll av lilla og blå merker og den er irritert.. ikke en veldig bra dag for og si det sånn. og jeg savner syke godteposen!!!!!!!! snufs. vet noen hvordan man lager marsipan? er den god? :confused::rolleyes: |
|
I dag har jeg overrasket meg selv ved å være i ketose :eek:
Det forteller vel egentlig bare hvor lite jeg spiste i helga.. :flau: På lørdag glemte jeg å spise, og kom på det før jeg skulle ut. Så da ble det bare en skyr med litt fløte. I går var jeg sliten etter bytur og spiste lite eller ingenting, og det lille jeg spiste var vel ikke akkurat anbefalt lavkarbokost :_plystre: Så at jeg allerede er tilbake er intet mindre enn et lite mirakel. Full skjerpings en stund nå så slipper jeg alt dette ut og inn tullet! |
Sitat:
Var åsvømte i går, og det var tungt. I dag ruslet jeg hjem fra jobb 4timer fortidlig. Kvalm, varm, kald. osv. Fikk sovet litt før mannen og ungene kom hjem, så nå er formen noe bedre. Kommer meg nok av gårde i morgen også, skal bare jobbe frem til kl 12...skal til tanlegen. |
Glemte det viktigste det var veie dag i går
:heia: minus 2,2kg!!!! |
Sitat:
jeg selv har gått opp 2 kilo etter en helg med nesten BARE høykarbo:o knis. jaja. det var noe jeg hadde latt meg selv gjøre, og forberedt meg på. var nemlig med på å arrangere en konferanse i helga, og da ble det (de få gangene jeg spiste) altfor mye høykarbo, aaaaaalt for lite vann og veldig lite fett. men, jeg hadde gitt meg selv dette. nå er jeg back on track, og jeg må si det føles godt å spise lavkarbo igjen. jeg tror forresten jeg er blitt skikkelig upopulær blant naboene i andre etasje. jeg hengte nemlig opp en lapp om at de måtte se til å rydde inn all skiten sin. de hadde masse rot liggende strødd i kjelleren, istedet for å putte det inn i boden de har til disposisjon. makan altså. jeg er ikke interessert i å vasse i andres rot når alle boenhetene har sin egen bod med mer enn god nok plass i! de ble sure, men noen som ser hvor det bryr meg eller? :D :cool: *dra ned et øyelokk og vise hvor mye det bryr meg* |
Er det ikke litt deilig med en slik helg da Vaskeklut, jeg koste meg forje lørdag, og gikk opp 1,1kg. Så dette er nok mye vann som skulle ut igjen:)
Hvis de blir sure fordi du ber dem rydde etter seg, så la de bli sure. Enig med deg, ikke noe gøy å tråke oppi andres rot. |
Sitat:
ja, vettu! de må få være så sure de bare vil for min del :D men de har heldigvis rydda nå :D hihi. jeg har en tendens til å få det som jeg vil når jeg blir gretten :P makan altså. voksne mennesker burde klare å legge ting inn i bodene sine istedet for midt på kjellergulvet. |
Åh, vi har en sånn parkeringsnabo! Plassen flyter over av møbler, madrasser, plastposer fulle av dritt og til og med papir! Skikkelig stilig når det har vært påsatte branner i mange av naboblokkene (bla den store dødsbrannen like etter jul).
Styret har sendt massevis av klager til han, men det synker ikke inn. Den dagen så mye som et papirark detter over streken til min plass skal jeg F*** meg leie et selskap til å kjøre bort driten på hans regning! Så det så! |
Sitat:
sånne idioter burde lære på den harde måten. de tullingene oppe er visst småsure.døra vår sto litt på gløtt, i det de kom bråkende ned trappa (for en time siden. er det ikke meninga man skal være stille om natta?! greit, jeg er et nattedyr, men det er ikke de andre jeg bor med :confused: ) begynte de å dytte igjen døra så det brakte! dette er ikke første gangen de bråker om natta. nå begynner jeg å bli irritert, for de har stue rett over soverommet mitt. og jeg har varsla om at jeg hører ALT som foregår der. de burde vel ta hintet da?? møkkafolk. de få gangene jeg vil legge meg tidlig så går det ikke,fordi det er så lytt her, og de har ikke skjønt at man kan dempe stemmer og ikke trampe hardt rundt når klokka passerer 2300... det er fryktelig irriterende å måtte følge døgnrytmen til noen andre :S what dæven do i do? |
Sitat:
|
Hei:)
Dumt spørsmål kanskje; men er det noen som gidder å bli litt bedre kjent med meg? Som har overskudd og ork til å hjelpe meg litt, virker som forumet her er ganske åpent (og det er kjempeflott)!! Men jeg kunne tenke meg en liten venn her inne.. En som jeg vet hvordan jeg har det når jeg ser meg i speilet å hater det jeg ser osv.... Noen som kan støtte meg litt, og som jeg selvfølgelig kan støtte tilbake!!! Håper noen skjønner hva jeg mener... Stikker snart på aftenvakt. Ønsker alle en fortsatt fin onsdag!:):) |
Sitat:
Jeg skal med glede følge deg om du lager deg dagbok/journal! Jeg startet i mars og har gått ned 16kg, først 6mndr på ketogen diett og nå på Fedon Lindberg. Hva du skal velge må du nesten velge selv, men jeg kan anbefale begge deler;) |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:53. |