Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Påske - egg

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-03-05, 23:30   #1
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk
Talking

Påske - egg

Ja, da er årets påske over, og jeg vil benytte anledningen til å vise at et lavkarbo påske egg ikke trenger være kjedelig altså:

Vedlagte bilder
Filtype: jpg paaskeegg.jpg (73,2 KB, 604 visninger)
__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 30-03-05, 23:35   #2
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Marsipan laget av 250 g skoldede mandler, kjørt i kjøkkenmaskinen sammen md 2 ss fruktose og 1 pisket eggehvite med to ts splenda (kan erstattes med fruktose).
Voila! Flott deilig passelig søt marsipan uten for mye karber

Smeltet 72% sjokolade og dyppet dem nedi og la på matpapir.

Konfektbitene er halve tørkede aprikoser fyllt med marsipan og pyntet med smeltet sjokolade. Jeg hadde også non aprikoser med wlnøtt stappet inni i bunn.

(og en dropseske fyllt opp med små kuler av marsipan) Stor slager!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg paaskekylling.jpg (43,9 KB, 79 visninger)
__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 30-03-05, 23:39   #3
anniejahren
Medlem
 
anniejahren sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Oslo
Innlegg: 133
anniejahren har en fantastisk aura rundt seganniejahren har en fantastisk aura rundt seg

ååååå!!! dette skal jeg skrive ned å lage til neste påske....nam nam

anniejahren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-03-05, 00:30   #4
Alfie
Seniormedlem
 
Alfie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Byen ved Ælva
Alder: 65
Innlegg: 2.185
Alfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastisk

Steike meg - legg inn de der oppskriftene under "Høytider" eller no i avd. for oppskrifter, a Lise - til neste påske kan jeg forhåpentligvis (nei forresten HELT SIKKERT) spise dem...

__________________
Alfie
Alfie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Hexeberg style Svar med sitat
Gammel 31-03-05, 17:30   #5
Snøhvit
Medlem
 
Snøhvit sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Innlegg: 115
Snøhvit er ny på veien

Så flink du var Lise !!!!! ble helt imponert jeg

Snøhvit er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo Svar med sitat
Gammel 31-03-05, 20:14   #6
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Takk

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 31-03-05, 20:29   #7
Nooria
Støttemedlem
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 820
Nooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressurs

Yammee!! Jeg må innrømme at jeg har forsøkt meg på å lage marsipan med fruktose uten å lykkes helt. Nå som jeg har kjøpt meg ny blender regner meg imidlertid med at det skal bli bra

__________________
Nooria






Nooria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 12-11-05, 21:14   #8
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Påske - egg

Nam nam, takk for fabelaktig oppskrift, Lise.

Skal eggehviten piskes STIV?

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 12-11-05, 21:16   #9
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Påske - egg

Åh Lise så utrolig snill du er med lille poden din ! Tenk og få et påskegg fylt av hjemmelaget godteri .... det skal barna mine også få (jada må vente en laaang stund veit det )

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 12-11-05, 23:18   #10
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Påske - egg

Opprinnelig lagt inn av Iset

Nam nam, takk for fabelaktig oppskrift, Lise.

Skal eggehviten piskes STIV?

Er ikke helt sikker på det. Det er så lenge siden jeg gjorde det. men det høres jo logsik ut at den skal det ikke sant? Joda, den skal nok det.

Nøtta: Tusen takk! Det gjør godt å høre slikt!

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 13-11-05, 02:03   #11
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Påske - egg

Når det gjelder marsipan, tror jeg ikke det har noe å si om egehviten er stivpisket eller ikke. (Sier erfaringen fra å lage "vanlig" marsipan...)

Men ellers gleder jeg meg veldig til å lage julemarsipan - til BARE MEG!!! For resten spiser ikke ting med søtstoff - en fordi han faktisk ikke tåler det, de andre fordi de helst spiser "naturlig" søtt - dvs sukker.

Så... MER PÅ MEG!

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-04-06, 12:21   #12
dingpot
Seniormedlem
 
dingpot sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Rogaland
Innlegg: 542
dingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressurs

Sv: Påske - egg

Bringe opp denne igjen, for nå er det jo snart påske

__________________
Hilsen DingPot - Alveprinsessen

Ingenting er umulig -det umulige tar bare lenger tid. Namaste

"Hvis du gjør som du alltid har gjort, får du som du alltid har fått"
dingpot er avlogget   Min kostholdsfilosofi: naturlige råvarer/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-04-06, 12:30   #13
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Påske - egg

Bra!

Er det mulig å lage marsipan med Stevia, tro..?

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 02-04-06, 12:36   #14
dingpot
Seniormedlem
 
dingpot sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Rogaland
Innlegg: 542
dingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressurs

Sv: Påske - egg

Det er bare å prøve det! Jeg tenkte jeg skulle prøve å lage marsipan med macademianøtter og stevia

__________________
Hilsen DingPot - Alveprinsessen

Ingenting er umulig -det umulige tar bare lenger tid. Namaste

"Hvis du gjør som du alltid har gjort, får du som du alltid har fått"
dingpot er avlogget   Min kostholdsfilosofi: naturlige råvarer/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-04-06, 12:38   #15
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Påske - egg

Opprinnelig lagt inn av dingpot

Det er bare å prøve det! Jeg tenkte jeg skulle prøve å lage marsipan med macademianøtter og stevia

Hørtes veldig godt ut!

Har så liiiite Stevia igjen i boksen... tenket jeg ikke skulle eksperimentere den bort

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 02-04-06, 14:17   #16
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Påske - egg

Jeg har laget god marsipan med stevia.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 02-04-06, 15:54   #17
dingpot
Seniormedlem
 
dingpot sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Rogaland
Innlegg: 542
dingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressurs

Sv: Påske - egg

Opprinnelig lagt inn av Lise

Jeg har laget god marsipan med stevia.

wohoo!

__________________
Hilsen DingPot - Alveprinsessen

Ingenting er umulig -det umulige tar bare lenger tid. Namaste

"Hvis du gjør som du alltid har gjort, får du som du alltid har fått"
dingpot er avlogget   Min kostholdsfilosofi: naturlige råvarer/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-04-06, 18:26   #18
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Påske - egg

Flott!

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 02-04-06, 19:12   #19
frkbortevekk
Juniormedlem
 
frkbortevekk sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 37
Innlegg: 28
frkbortevekk er ny på veien

Sv: Påske - egg

Ellers er det jo også noen steder de selger cavalier-marsipan.
Jeg tenkte å kjøpe den for å lage meg mine egne påskegodter.

frkbortevekk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins fase 2 Svar med sitat
Gammel 08-04-06, 04:28   #20
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Påske - egg

jeg har netttopp funnet Cavalier-marsipan, har kjøpt den og skal se om den er noe god - nå i påsken!

På en av mine lokale helsekostbutikker (Lagunen i Bergen) solgte de her om dagen marsipanbrød med sjokoladetrekk uten melk og uten sukker. Kjøpte to, spiste ett og gjemte det andre til påske. (Mmmmm.... Veldig godt!)

Vel, jeg lagde jo marspan til jul... Mandler og splenda, eggehvite og en dæsj madeira... Trillet kuler og dyppet i smeltet 70% sjokolade. Ligger fremdeles en del av dem i en boks i kjøleskapet. (Nei, spiser ikke mye sånt nei!)

Den marsipanen ble litt for tørr, hadde i litt lite eggehvite/madeira. Fordi jeg var redd for å få den for fuktig, fordi da ville jeg vanligvis ha kompensert med melis, og det kunne jeg ikke nå... Heller ikke med blitzet splenda, som var det jeg hadde hatt i, for det var alt for søtt i forhold til "bake-evnen"...Derfor er de marsipankulene veldig tørre og smulete, men de smaker veldig godt!

Nå skal jeg i løpet av påsken prøve den Cavalier-greien! (schlafs...gleder meg... Man kan vel spise litt ekstra snop i påsken vel?? Så lenge man teller i hvert fall...)

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-04-06, 05:11   #21
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Påske - egg

Cavalier-marsipanen er VELDIG god, syns jeg.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 08-04-06, 14:30   #22
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: Påske - egg

jeg skal lage mitt eget påske egg i år jeg. eller hvertfall lage innholdet.
imorgen skal jeg hjem til mammen og pappen og de har sånn kjøkken maskin, så ikke har hatt råd til å kjøpe, de koster jo en halv bondegård.

jeg skal bruke lise sin oppskrift, bare med macadamia nøtter. og splenda.
også skal de dyppes i mørk sjoko. namme namm.

oh yeah gleder meg.

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-04-06, 20:58   #23
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Påske - egg

Opprinnelig lagt inn av Siljevanilje

jeg skal bruke lise sin oppskrift, bare med macadamia nøtter. og splenda.
også skal de dyppes i mørk sjoko. namme namm.

oh yeah gleder meg.

Yummy!!! Det hørtes vanvittig godt ut da... Hvilken tråd ligger den oppskriften under?

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-04-06, 00:47   #24
Caxa
Medlem
 
Caxa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 58
Innlegg: 392
Caxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjent

Sv: Påske - egg

Opprinnelig lagt inn av Lise

Marsipan laget av 250 g skoldede mandler, kjørt i kjøkkenmaskinen sammen md 2 ss fruktose og 1 pisket eggehvite med to ts splenda (kan erstattes med fruktose).
Voila! Flott deilig passelig søt marsipan uten for mye karber

Smeltet 72% sjokolade og dyppet dem nedi og la på matpapir.

Konfektbitene er halve tørkede aprikoser fyllt med marsipan og pyntet med smeltet sjokolade. Jeg hadde også non aprikoser med wlnøtt stappet inni i bunn.

(og en dropseske fyllt opp med små kuler av marsipan) Stor slager!

Den lå øverst på siden her

__________________


Forhåpentligvis er vi med der noen kilo lettere,

Tone
Caxa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 13-04-06, 03:29   #25
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Påske - egg

Oops... Så ikke så langt (eller kort) jeg. Men den får vi gjemme på.

Har forøvrig kjøpt noe jeg ikke har truffet på før - Joseph's sugar-free cookies. De var svindyre - 60 kr for drøyt 300g... Og de er egentlig for diabetikere. Men det er i alle fall sukkerfritt, og de har Net Carb-count på pakken.

Cookiene er bite-sized, men jeg spiser dem i pitte ure små biter... Har anskaffet chocolate chip cookies og oatmeal cookies... De chocolate chip-greiene smaker akkurat som Maryland/Safari cookies, og de med havre smaker som bixit, omtrent. Ca 1,5 g net carbs per bite-sized cookie... relativt mye, men jeg bruker dem bare nå og da, som en ekstra, ekstra godbit. Sånn en eller to ganger i uken, og da maks tre kjeks. Så altså maks 4,5 g per gang. Og da lar jeg være å unne meg et eller annet annet, f eks en håndfull peanøtter eller en skål jordbær med fløte eller noe. (Jeg pleier unne meg ca 5 g karber med unyttig "snopemat" et par-tre ganger i uken, og det kan jeg nå som jeg er her! Så da blir cookiene min "kos" den dagen.)

Poenget mitt med å si dette i denne tråden, er at disse kakene blir med i mitt påskeegg. Så får jeg bare spise lite grann uansett, for ellers blir jeg enten syk i magen av maltitol, eller så spiser jeg for mange karber. Men jeg klarer stort sett veldig greit å spise bare litt, så det skal nok gå bra.

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Overproduksjon av egg Gamla Generell diskusjon 11 23-02-10 16:01
Melk, ost og egg Nille Type O 1 30-07-09 10:57
arakinsyre i egg? Iset Atkins kosthold 20 10-04-06 00:45
Dr. Phil, egg og fett. Iset Generell ernæringsdebatt 6 26-03-05 05:51
Salat med kylling og egg - Fase 1 Marianne Lunsj 0 10-10-04 11:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no