![]() |
Sv: Noen grønne spørsmål fra meg ...
Jeg sniker meg inn og kremter litt forsiktig jeg. For de grillkrydderne du nevner inneholder sannsynligvis sukker, og da er det bedre å bruke "rene" krydder fremfor blandingene (som i tillegg inneholder masse annet rart).
|
Riktig! Tenkte ikke på det, gitt. Men det skal også finnes blandingskrydder uten sukker. Kan nesten garantere at det står noe her inne om du søker. Jeg bruker bare rene krydder og urter, så jeg har ikke peiling. :o
|
Oj, panikk! Hmm.. hvordan kan jeg få sjekket det? Grillkrydderet jeg har er fra Santa Maria, tror jeg... :(
Edit: Hentet krydderene, og skriver av det som står bakpå: Grillkrydder: Salt, løk, smaksforsterker (E 621), svartpepper, tomat, klumpforebyggende middel (E 551), selleri, hvitløk og andre krydder (!?). Kyllingkrydder: Salt, smaksforsterker (E 621), løk, paprika, sort pepper, cayennepepper, koriander, gurkemeie, proteinhydrolysat, druesukker, bukkhornskløver (bukkehornsfrø) og andre krydder (IGJEN!). Det skal vel stå i rekkefølge der det som er mest av står først, men likevel... iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiik :confused: |
Altså, det er jo ganske små mengder det er snakk om, men generelt synes jeg det er en stor uting å putte sukker i krydder, herregud liksom. Men Santa Maria er som regel ganske snille, og ikke at jeg er noen ekspert, men den så grei ut den første der. Druesukker derimot, sammen med sukker, maltekstrakt og anna skit kan man like godt boikotte :D
Men urter er jo best da! (Synes jeg;)), men som sagt, sjekk ut om du finner noe om du søker. |
Hihi, nå fikk jeg krydderangst.. jeg er skeptisk til ALT for tiden! :p Den første så grei ut ja, men jeg fikk en bekymringsrynke av den nr 2... for fy faen så digg det krydderet er! Off... hmf... *sitte å klage for segselv* :p
|
Som sagt så er det snakk om små mengder! Det får være opp til deg hvor nøye du vil være. Jeg kjøper bare ikke ting som er tilsatt unødvendig sukker av prinsipp...!
Men jeg kan love deg at du kan finne en god miks med rene krydderurter som er minst like god om ikke bedre. Hva står det ellers på boksen? Kanskje du kan kopiere den til en viss grad? |
Hm... sjekka de samme krydderene hos Black Boy, og innholdet var det samme.. la også merke til at det tacokrydderet alle skryter av inneholder druesukker det og - går det bra å spise det fordet da? Synes det virka så tiltak å kjøpe inn ALLE krydderene for å lage blandingene sjæl... :o
Sto ikke no mer om de to krydderblandingene på glassene nei, ut over hva de passa til.. hm :) |
Som sagt har jeg lite peiling, da jeg ikke bruker blandingskrydder, sorry :o
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:29. |