![]() |
Sv: Hjelp! Hva skjer?
litt generelt nå.. tenkte jeg skulle begynne på denne ketolysekuren:) ett par spm som æ håper æ kan få svar på.. bestilte nettopp boken btw, så får vel svar der, men er det tilfelle at jeg kan: kjøpe 2 kg reker, hive oppi ett tonn me ekte mills majones?
spise norvegia ost!? fylle på maten med thousand island? og når det kommer med dette ang brød.. har lest en ikke ska spise dette, men er det INGEN erstatninger for dette? må jo bli ganske lei av egg å bacon, uten no brød, samme med ost å skinke, å bare maule det lissom hehe:) ??????? |
Sitat:
brød= MASSE, men du må bakeselv, eller bestillte soya/protein varianter.. (kan hende jeg tar noe feil no, fortsatt VELDIG nybegynner) boka til torkil er treig lesning, og dødskjedelig! (sorry torkil!) men det er verdt det! hans bok var en aha opplevelse for meg.. og jeg håper det vil gi meg like mye resultater som alle andre her inne ;) |
Må være litt obs med brødet da, jeg gikk i den fella at jeg spiste gjerne brød til to måltider om dagen, og bringebær med fløte til det tredje måltidet, og sånn kan man jo ikke holde på dag ut og dag inn. I begynnelsen er det kanskje lurt å holde seg litt unna brød, men det er mange erstatninger. Tenker du på frokost er jeg totalt forelska i frokostpannekakene som det er oppskrift på her inne. På jobb kan man spise salat (f.eks kyllingsalat, laksesalat), kan spise rent kjøtt og fisk (ikke fiskeboller og sånn fabrikerte greier) og så masse ost man vil, ikke brun ost men hvit ost, norvegia, synnøve, gräddost osv, namnamnam! :) Les litt mer om hele greia og bestem deg etterpå. Er du først "inne" er det ikke lurt å hoppe så mye ut og inn av ketose. Men om du er gla i kjøttdeig + fisk og synes grønnsaker er greit så tror jeg du kommer til å være veldig fornøyd med ketolyse ;)
Spiser mye fett også da. Fløte, meierismør osv, helt annerledes enn alle disse slankekurene der du ikke får røre "tjukk-smør" og "tjukk-ost" - bare sånn ekstra lett ost som både smaker og delvis ser ut som tjukk plastikk :sint: :lol: |
Ser det er mange her som har opplevd blødningsforstyrrelser etter å ha begynt på lavkarbo, så også jeg.
Har hatt hormonspiral i 15 år nå, og har ikke hatt en eneste blødning, før nå. Holdt på å få sjokk her, blødninger har liksom vært noe andre har, lucky me :-) Men nå, etter ei uke i ketose så skjer det altså. Siden dette er noe mange opplever på lavkarbo/ketolyse så må det vel være en slags medisinsk forklaring på dette......... Hva er det egentlig som skjer? Anyone? Torkil? |
Sitat:
|
Sitat:
Ingen som vet ?? |
lag en egen tråd for det :)
|
Ketogent kosthold virker balanserende på kroppen, og stabiliserer hormoner. Ubalanser og kroppslige forstyrrelser blir rettet opp. Det er derfor det virker som behandling på epileptikere, bl.a. :ja:
Jeg opplever slike forstyrrelser i perioder da jeg er sløv med maten, og driver og jukser litt frem og tilbake og ikke holder meg skikkelig til ketolysekost. Jeg vil tro at det stabiliserer seg for deg også, etterhvert. Men hormonspiraler har jeg ikke peiling på altså. Veit ikke helt hvordan DET fungerer. :) |
Sitat:
He he, om jeg bare visste hvordan jeg gjorde det......... Er dessverre ikke så flink som deg på data`n ;-) |
Hei Summergirl :)
Når du skal lage en ny tråd så går du inn på den delen av forumet som er relevant, i dette tilfellet "helserelatert" kanskje...-og eventuelt underforum "hormonproblemer". Der klikker du på den grønne ovale "knappen" øverst til venstre som det står "start ny tråd" på. Lykke til! :) Beste hilsen Nic. ps. Hvis du går inn der og kikker så ser du at det ligger en lang tråd som heter mensblødninger der allerede. Kanskje du finner noen svar på det du lurer på der? :ja: |
Sitat:
Er og blir ingen dataekspert, men dette skjønte jeg ;-) |
Ingen årsak! :)
|
Sitat:
|
Jeg må bare oppdatere dere litt!
Her har det løsnet igjen, -1,8 kg denne uka:D -4,5 kg på tre uker! Jeg mangler 1,4 kg på første delmål som jeg håper på å nå før midten av mars. |
Sitat:
Jeg ble så glad når jeg leste her nå!! For jeg har også gått opp 1,5 kilo bare over natta nå :( Selv om jeg har holdt meg til det samme som vanlig, og stixen er lilla... Men da håper jeg på samme flotte resultater som deg neste uke!! :D Lykke til videre med vekta! :heia: |
^^ det kommer, det kommer ;)
|
Kjempebra :heia:
|
Jeg har gitt litt slipp på vekta og nå, bryr meg ikke så mye siden buksene blir større og større:D
|
Så flink du er!!!! :D
Jeg misunner deg det der... Er så altfor nysgjerrig jeg, så her veies det flere ganger om dagen omtrent.. blir jo gal av meg selv :p Hurra for løsere bukser Kakeåndsen!! Stå på!!! :heia: |
Sitat:
Vi kan jo inngå en ikke-veie avtale... |
så bra att klærene dine begynner å bli større <3 gratulerer <3
|
Sitat:
Håper noen på jobben din kommenterer innsatsen din!! :):) |
Sitat:
Men men... det viktigste er at jeg føler meg mer vel med meg selv. Skal se at det løsner igjen om ikke alt for lenge for deg også. |
Dumme kollegaer!! :snurt:
Men det er vel kanskje sånn at folk er litt redd for å kommentere vekt osv.. Ihvertfall kollegaer imellom.. De ser det nok selv om de ikke sier noe! ;) |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:44. |