Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
Stoffskifte / hormonproblemer Har du problemer med hormoner eller stoffskiftet? Her kan du snakke med likesinnede og dele erfaringer. |
Del denne siden: |
|
Trådverktøy |
24-01-07, 19:45 | #1 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2007
|
MensblødningerHei |
Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ |
24-01-07, 20:04 | #2 |
Gjest
|
Sv: Mensblødningerjeg er ikke torkild, men lurer på en ting.... du sier at du har sluttet med vanndrivende medisiner... kan ikke det ha en påvirkning? For jeg hadde opphold med mensen i lang tid, men fikk det tilbake da jeg starta å gå ned i vekt... men det var fordi at kroppen var "tilbake " til det normale.... for som du sikkert vet at mensen kan stoppe når du er for tynn og når du er for stor... men jeg vet ikke hvor "stor" du er heller.... men vet om ei som ble litt frustrert over at ho fikk tilbake mensen etter å ha brukt p-sprøyte, men det var pga at ho gikk på medisiner og det påvirket tydeligvis... men ser ut som det er motsatt virkning på deg? men jeg kan ikke svare helt konkret på det... så håper du får mer konkret svar av torkild |
24-01-07, 20:15 | #3 |
Seniormedlem
|
Sv: Mensblødninger
Takk for svar |
24-01-07, 20:23 | #4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 44
|
Sv: Mensblødningervil bare si at lavkarbo kosthold absolutt har innvirkning på menstruasjonen...både meg og en veninne har merket endriger siden vi begynte..jeg har for eks mensen mye lengre og mye kraftigere enn noen gang...men ang den vanndrivende medisinen har jeg ikke peil... |
Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt |
24-01-07, 21:05 | #5 |
Gjest
|
min erfaring er faktisk motsatt.... jeg har mistet menssmerter og får regelmessig mensen og kortere varighet..... kanskje det er meg det er gærli med a? |
24-01-07, 21:15 | #6 |
Administrator
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
|
Man mister ikke mensen av å ta vanndrivende, - og en får ikke mensen tilbake ved å slutte med dem.
24-01-07, 21:18 | #7 |
Seniormedlem
|
|
24-01-07, 23:58 | #8 |
Støttemedlem
Hvor: Drammen
Alder: 53
|
Sv: MensblødningerJeg har akkurat samme erfaring som deg. Har gått på P-sprøyta i 10 år. Slipper mensen, men hver gang jeg starter på Atins så kommer mensen tilbake, men bare frem til jeg får neste sprøyte. Derfor har jeg passet på å starte med intro et par uker før det er tid for ny sprøyte. Da har jeg småblødninger helt frem til det, men så er det slutt på "svineriet" helt til jeg har hatt opphold i dietten og starter på'n igjen. |
Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose |
25-01-07, 15:24 | #9 |
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
|
Dette er noe jeg ble veldig glad for å lese! De siste to månedene har mensen kommet helt på tvers med den klokkrene syklusen jeg har hatt med p-piller de siste tre årene. Har flydd og tatt graviditetstest to ganger nå, til og med hos legen. Blir lett veldig bekymret over sånt noe. |
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ |
25-01-07, 16:00 | #10 |
Juniormedlem
|
Sv: MensblødningerDet her var veldig interessant tema! Jeg har nemlig ikke hatt mensen på cirka 2 1/2 år, trolig på grunn av hard trening og litt for lav vekt. Har hatt bra vekt lenge nå, kan jeg vente meg at jeg får mensen tilbake også da? Wow, det håper jeg!
25-01-07, 17:08 | #11 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 48
|
Akkurat det samme har skjedd med meg! Har vært på p-piller i årevis. Da jeg begynte på lavkarbo gikk det fra ren syklus med mye blod til tullete syklus og lite blod. Har også måttet ta et par graviditetstester! Sære greier. |
Min kostholdsfilosofi: Lindberg |
25-01-07, 17:25 | #12 |
Seniormedlem
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 39
|
Sv: Mensblødningerjeg har slutta på prevensjon, og mensen uten noe prevensjon på lavkarbo er igrunnen ganske overkommelig. mindre blod enn vanlig og mye mindre smerter enn før, men når jeg var på ferie i thailand og spiste ( noe ufrivillig) ris og sånne karbisser og når mensen kom, så var det ett h*lvete uten like, så sinnsykt vondt og så masse blod. nei jeg holder meg til lavkarbo mens jeg. mye er behageligere. |
Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse |
24-05-07, 21:59 | #13 |
Medlem
Medlem siden: Mar 2006
Alder: 52
|
Må bare trekke frem denne igjen, for jeg har nå opplevd akkurat dette. Jeg bruker Nuvaring og startet ketolyse for 1,5 uke siden. Plutselig kom mensen to dager før ringen skulle ut - helt tullete! Ante meg at dette er hormonelt betinget pga lavkarbo, godt å få det bekreftet. Fascinerende hva som foregår i kroppen gitt! |
Min kostholdsfilosofi: LCHF |
28-05-07, 23:10 | #14 |
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2007
|
Sv: MensblødningerGlad for at denne er trukket frem igjen! Jeg har også fått menstruasjon nå, går på p-sprøyte. Men blodet er lyserødt - vet dette er litt ekkelt altså men det ser ut som om jeg virkelig blør. Noen med lignende erfaringer? Ellers kjennes magesmertene ut som vanlige menssmerter.
29-05-07, 17:55 | #15 |
Støttemedlem
|
Samme hender meg, er nok mer irriterende enn farlig |
29-05-07, 18:09 | #16 |
Gjest
|
Jeg bruker også Nuvaring og har etter snart fem måneder på lavkarbo fremdeles uregelmessigheter i mensen. Blør litt i hytt og pine egentlig. Regner med at dette stabiliserer seg med tiden... |
29-05-07, 18:34 | #17 |
Seniormedlem
|
Det lyserøde blodet altså? Nå ble jeg lettet. Ser himla skummelt ut.
29-05-07, 18:43 | #18 |
Støttemedlem
|
Sv: Mensblødningerjepp.... lyserødt og friskt. Har ikke hatt det på leeeenge nå da. Jeg får det når jeg er i ketose igjen etter noen uker med karbokost. |
29-05-07, 18:49 | #19 |
Seniormedlem
|
*Eilan puster så lettet ut nå at du aner ikke*
17-07-07, 13:50 | #20 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 48
|
Æææ, dette skjedde med meg i dag! The weirdness! Og det er en uke til jeg egentlig skal ha mensen. Helt utrolig hvor ute på tur den syklusen blir av lavkarbo! |
Min kostholdsfilosofi: Lindberg |
03-08-07, 12:54 | #21 |
Juniormedlem
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Oslo
Alder: 47
|
Sv: MensblødningerJeg har opplevd det samme. Hadde ekstreme blødninger og sterke smerter. |
Min kostholdsfilosofi: Steinalderkosthold. |
03-08-07, 13:14 | #22 |
Supermoderator
|
Sv: MensblødningerJepp! Jeg tok en renseuke (bare ren mat; fisk og grønnsaker) og hadde en utrenskning fra en annen dimensjon. |
04-08-07, 12:10 | #23 |
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
|
Sv: Mensblødningermensen min lever i en annen planet! og det har den gjort siden jeg starta på lavkarbo... men så lenge jeg ikke har smerter så går det bra... men samtidig så har vi jo sluttet med prevensjon da... så når jeg ikke vil ha mensen så kommer den
04-08-07, 17:27 | #24 |
Administrator
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
|
Sv: MensblødningerMensen ? Hvem er det ?
05-08-07, 11:54 | #25 |
Supermoderator
|
Sv: MensblødningerJeg har nå de to siste dagene helt ut fra det blå fått blødninger igjen, to uker etter sist mens... Æsj, og så er det litt sånn svart som under renseukene mine. Skummelt. Skjønner ikke noe. Det første halvåret på lavkarbo var mensen helt baluba før det stabiliserte seg og ble klokkeren og mye mer overlevbar enn tidligere. |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
Trådverktøy | |
|
|