![]() |
Sv: Oles peanøttkake - 5,5 g kh karbo pr stykke
Sitat:
|
Mmm, den var god den :ja:
Et stykke stilte søtbehovet også :D |
Tenkte jeg skulle lage denne i helgen, og ta med bort på besøk. Men kaken blir best om kremen ikke has på før servering eller? Kan jeg blande sjokoladekremen inn i den piska kremen og oppbevare den i en boks i kjøleskap til vi skal spise den? Ellers så stivner vel sjokoladekremen før jeg skal montere den?
|
Glemte sjokoladekremen på benken, jeg. Holdt seg fin og god og myk til neste dag, den!:p
Men stivner fort i kjøleskapet, ja! Ellers er kaken veldig god også uten sjokoladekremen. Pisket krem og litt bær blir også bra!:D |
Da oppbevarer jeg den på benken hos de jeg skal til. Takk for svar :)
|
Men bunnen kan altså stekes dagen før, og oppbevares i en tett boks? Er den litt tørr i utgangspunktet?
|
Syns bunnen er litt tørr, ja, men med krem og sjokolade på, spiller det ingen rolle! :sikle::sikle::sikle:
|
Kanskje det blir bedre med litt smør i den? Jeg tør ikke eksperimentere nå tror jeg siden jeg skal ha den med bort.
|
Kanskje steke på litt lavere varme feks? Det er planen min neste gang jeg skal lage den i hvert fall!
|
Det skal jeg prøve. Hvor stor form passer den til egentlig? Det står det ingenting om. Hvis man tar litt mindre form blir den kanskje høyere og litt saftigere?
|
Har brukt vanlig springform på 23cm, jeg! Kanskje lurt med mindre form, ja!
|
Jeg er ikke sikker på om jeg har 20 eller 22 cm. Men det går ikke an å gjøre som med marengs da? Tegne opp på et bakepapir? For deigen virker jo ganske fast i konsistensen.
|
Aner ikke. Har aldri prøvd!:p
|
Denne var kjempegod!!
Brukte ca 1 dl splenda og ca 1 dl sukrin, det var greit nok til bunnen. |
Sitat:
Takk for oppskrift, ble en meget bra lørdagskveld dette! |
Ser ut som en veldig god kake dette! Men hvor får jeg tak i Splenda? De hadde ikke engang hørt om det på helsekosten her jeg bor.
Kan jeg bruke sukrin istedenfor Splenda? :) |
splenda kjøper jeg på meny. sett det i andre butikker og
|
Beklager - jeg bakte denne i kveld, den så like god ut, men den smakte for mye søtningsmiddel (brukte bare 2dl Splenda i bunne, og noen ss i fyllet.) Fyllet var greit nok, men med bunnen ble det bare en dårlig ettersmak. Mannen var heller ikke helt fornøyd. Tror nok ikke jeg kommer til å bake denne igjen....:(
Tror jeg holder meg til god middag og rødvin :D på lørdagskveldene heretter. |
Jeg tror dette kan ha med at jeg har spist veldig lite erstatninger siden jeg startet på ketolyse for 7 uker siden. Og det er vel egentlig like lurt - har ikke samme lysten på det søte. Men av og til hadde det vært godt med noe søtt som var godt! :p
Ungene fikk smake i dag, likte den ikke de heller - kan jeg ha gjort noe galt :confused: |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:52. |