Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Hva slags melk bruker dere? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32703)

nellie 11-04-10 17:21

Sv: Hva slags melk bruker dere?

Å gå fra melk til Soyamelk er ikke akkurat en fordel. Da hadde jeg heller holdt meg til melka.

ada-emilie 11-04-10 17:27

Fordi?

nellie 11-04-10 17:30

Fordi at soyamelk er proppa full med østrogen?

Ignite 11-04-10 17:42

Er det derfor stemmen min er blitt så lys? ;)

nellie 11-04-10 17:45

Ja:ja:

Bulldog 11-04-10 17:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 861026)
Fordi at soyamelk er proppa full med østrogen?

Den er egentlig ikke det, men den (og andre ugjærede soyaprodukter) inneholder stoffer som kan påvirke hormonbalansen i kroppen ved tilstrekkelig høyt inntak.

Flere liter om dagen er nok ikke tilrådelig, men jeg tror ikke en skvett i kaffen vil gjøre en om til Jan Thomas over natta.

nellie 11-04-10 18:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bulldog (Innlegg 861043)
Den er egentlig ikke det, men den (og andre ugjærede soyaprodukter) inneholder stoffer som kan påvirke hormonbalansen i kroppen ved tilstrekkelig høyt inntak.

Flere liter om dagen er nok ikke tilrådelig, men jeg tror ikke en skvett i kaffen vil gjøre en om til Jan Thomas over natta.

Kanskje ikke proppfull da:p men "litt østrogen" holder for meg.
Man bør hvertfall sjekke stoffskiftet sitt og vite at man ikke har noe problemer med det, før man begynner med soyaprodukter.

Lillevoff 11-04-10 18:14

Jeg bruker også melk til kaffen et par ganger i uka. Så lenge jeg fremdeles går ned i vekt og når den cappuchinoen gir meg følelsen av å unne meg noe, syns jeg det går greit. Men, det er jo mitt valg. Kaffe er viktig for meg :P

Carisma 11-04-10 19:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av R0SA (Innlegg 860917)
Jeg har en Nespressomaskin med automatisk melkestimer på. Når jeg prøver med fløte så kommer det ikke noe ut av slangen, det tykner seg veldig i røret, antar jeg.

Steamer man melka inne i maskinen? Har jeg aldri hørt om før... På min maskin er det damp fra et rør som steamer opp melka i en mugge.

R0SA 11-04-10 21:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 861083)
Steamer man melka inne i maskinen? Har jeg aldri hørt om før... På min maskin er det damp fra et rør som steamer opp melka i en mugge.

Nei, den har melkesteamer på seg, var det jeg mente. Noen har ikke melkesteamer, min har det. Noen bruker en melkesteamer ved siden av, det blir en annen metode.

Denne er det jeg har. Bruker jeg fløte så blir det som krem i røret, hehe. :)

http://www.blogiversity.org/blogs/al...o-titanium.gif

Bæret 11-04-10 21:22

Så det er soyamelk man bør gå over til når man kommer i overgangsalderen...? :fnis:

Drikker du en kopp pr dag kan du vel unne deg en skvett hmelk om du fortsetter å gå ned.

Jeg brukte også melk i kaffen, men drikker flere kopper pr dag så jeg må bruke fløte.

Fordi vi skal ha fett, ikke mye melkesukker.

wevi 11-04-10 23:33

hvis æ skal på kafè med venninner så kjøper æ mæ en latte med helmelk og koser meg ekstra mye med den. Pinnen e fortsatt rosa, så æ tar tjangsen. :)

ada-emilie 12-04-10 08:47

Om man er så redd for soya (selv om det ikke er mye av den i melk)
kan man kjøpe en dyr mandelmelk på Røtter helsekost, kanskje annen nøttemelk man lager selv. Tror den da vil inneholde mindre karboer enn h-melk. Men hvor mye vet jeg ikke. Nøttemelk er godt.

Imse 12-04-10 10:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 861011)
Å gå fra melk til Soyamelk er ikke akkurat en fordel. Da hadde jeg heller holdt meg til melka.

Signerer. Jeg føler meg nygravid hver gang jeg får i meg soya, brystene blir spente og vonde , jeg blusser i kinnene( ikke godt, det er ekkelt) osv. Heller 1/2dl melk da altså.

Caroline79 12-04-10 10:36

Jeg er avhengig av min ene kopp kaffe latte om dagen. Dette har ikke hatt noe å si for verken vektnedgang etter ketose. Noen gleder må man ha, man lever tross alt bare en gang :)

NYT KAFFEN DIN MED H-MELK DU :) Det gjør jeg!!!!!

Lillevoff 12-04-10 15:05

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av R0SA (Innlegg 861155)
Nei, den har melkesteamer på seg, var det jeg mente. Noen har ikke melkesteamer, min har det. Noen bruker en melkesteamer ved siden av, det blir en annen metode.

Denne er det jeg har. Bruker jeg fløte så blir det som krem i røret, hehe. :)

http://www.blogiversity.org/blogs/al...o-titanium.gif

Jeg har akkurat samme maskin som deg. Hvis du bruker det munnstykket som sitter på på bildet, er det varm damp som varmer opp melka/fløten. Funker i hvert fall fint på min! :)

R0SA 12-04-10 17:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lillevoff (Innlegg 861600)
Jeg har akkurat samme maskin som deg. Hvis du bruker det munnstykket som sitter på på bildet, er det varm damp som varmer opp melka/fløten. Funker i hvert fall fint på min! :)

Ah, at jeg istedenfor å bruke hele røret bare steamer det rett i en mugge, mener du?

Lillevoff 13-04-10 07:46

Jepp. Jeg heller en skvett melk eller fløte + litt vann i koppen, skrur på steamrøret og "rører" rundt i koppen til det har blitt passe varmt. Så tørker jeg av røret og "blåser" ut det som har kommet inni. Tar av og skyller røret med jevne mellomrom.

Jeg brukte melkesteamer-saken til å begynne med, men etter at jeg oppdaget hvordan røret funka, syns jeg det er mye greiere. Mindre å vaske :D

leakim 13-04-10 07:53

Hei.
Min stick er mørke lilla og jeg drikker kaffe med litt lettmelk i flere ganger daglig....så tror ikke det er så farlig....??Klarer ikke kaffe uten melk:o

R0SA 13-04-10 16:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lillevoff (Innlegg 861841)
Jepp. Jeg heller en skvett melk eller fløte + litt vann i koppen, skrur på steamrøret og "rører" rundt i koppen til det har blitt passe varmt. Så tørker jeg av røret og "blåser" ut det som har kommet inni. Tar av og skyller røret med jevne mellomrom.

Jeg brukte melkesteamer-saken til å begynne med, men etter at jeg oppdaget hvordan røret funka, syns jeg det er mye greiere. Mindre å vaske :D

Åh, fantastisk! Takk for bra tips! :D

Georgine 13-04-10 17:50

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av leakim (Innlegg 861843)
Hei.
Min stick er mørke lilla og jeg drikker kaffe med litt lettmelk i flere ganger daglig....så tror ikke det er så farlig....??Klarer ikke kaffe uten melk:o

Så lenge du er i ketose så er det greit. Men husk at mørk lilla kan bety at du bør drikke mer vann :)

ada-emilie 14-04-10 11:55

Noen beger med konsentrert kaffefløte eller melk har mindre karbohydrater enn vanlig.

Gerd 14-04-10 12:01

På ketolyse skal man ikke bruke melk. Pga. melkesukkeret.

Litt melk kan man heller unne seg når man er ferdig slanket :ja:
La en del slike ting være et "mål", frem i tid :ja:
Skal man få max utbytte av kurene man går på, må man faktiske luke bort en del ting som ikke hører til.

Og det er ofte det man er "avhengig" av som er den største synderen for vekta :ja:

For en liten melkeskvett der, og en der, og en skje av "ditt og datt" som ikke hører til på ketolysekuren, kan forsinke vektnedgangen hos mange.
Som igjen fører til stress og fortvilelse....
Og som igjen kan føre til at man gir opp. (har beklageligvis sett mye av det)

R0SA 14-04-10 19:47

Jeg følger ikke ketolysekuren slavisk, men spiser slik at jeg er i ketose. Kommer til å unne meg en kaffe i ny og ne, siden jeg trenger det for å ikke bli deppa - og gi opp. Jeg har prøvd å holde meg rigid til kur før, og da blir jeg rett og slett ulykkelig. Jeg trenger å leve selv om jeg prøver å gå ned i vekt, og må gjøre det på min måte.

Det eneste jeg mente med denne tråden var å høre hvilken melketype som var best (visste ikke at alle var ulovlig) hvis man går på ketolyse, som er dietten jeg inspireres av, men ikke følger helt slavisk.

Gerd 14-04-10 22:06

Ok. :)
Siden du har posta det på ketolysedelen regna jeg med at det var den kuren du fulgte :ja:

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:14.