Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hva slags melk bruker dere?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 11-04-10, 10:30   #1
R0SA
Medlem

R0SA sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
R0SA er ny på veien
Question

Hva slags melk bruker dere?

Når jeg lager meg kaffe her hjemme bruker jeg steamet h-melk. Siden det er mest fett. Men er det riktig av meg? Det er jo så mange diskusjoner på dette med melk og melkefett at jeg blir litt svimmel. H-melk er bra, sant? Før har jeg variert mellom lett-, ekstralett- og h-melk.

Kan ikke bruke fløte, for det første er ikke det godt i latte og for det andre vil ikke kaffemaskinen steame det.

Min journal
R0SA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 10:33   #2
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hva slags melk bruker dere?

Melk? På ketogen kost?
Neida, det bruker jeg ikke!
Her går det kun i fløte, gitt! Ikke drikker jeg kaffe heller, men melk er ut i ketogent kosthold uansett pga masse karber!

Gammel 11-04-10, 11:05   #3
Elizabeth
Medlem

Elizabeth sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Moss <3
Alder: 41
Elizabeth er på en erverdig vei

Kun kremfølte! Jeg blander vann og fløte om jeg bruker en melkeoppskrift.

Elizabeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: My style Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 11:09   #4
R0SA
Medlem

R0SA sin avatar

R0SA er ny på veien

Ok, så jeg må droppe latten/cappuccinoen? Nei?? Må vel kunne gå an å holde seg i ketose selv om jeg drikker litt kaffe med melk i? Kan som sagt ikke bruke fløte, for den vil ikke maskinen steame.

Min journal
Gammel 11-04-10, 11:50   #5
StegforSteg
Seniormedlem

StegforSteg sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 47
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Et lite spm..... Hvor mye har du lest om ketogen kost? Når de erfarne sier at man ikke kan drikke melk - så vil ikke du kutte ut latte'n..... På ketogen kost skal mesteparten av karbene komme fra grønnsaker - ikke melk, sjokoladeerstatninger osv.

Mål til påske:

StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 11:51   #6
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Jeg drikker innimellom en blanding av fløte og kokkosmelk som jeg syns er veldig god i latten.
Men så rart at maskinen ikke steamer fløte? På min rancillio silva blir det nesten krem... Hva slags maskin/stemaer har du?

Gammel 11-04-10, 13:30   #7
R0SA
Medlem

R0SA sin avatar

R0SA er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av StegforSteg, her.

Et lite spm..... Hvor mye har du lest om ketogen kost? Når de erfarne sier at man ikke kan drikke melk - så vil ikke du kutte ut latte'n..... På ketogen kost skal mesteparten av karbene komme fra grønnsaker - ikke melk, sjokoladeerstatninger osv.

Jeg har lest mye om det, men det er vel et par år siden nå. Jeg spiser svært sjelden sjokoladeerstatninger og annet tull, så jeg kan ikke helt se at det skal være helt krise å feks drikke en dobbel cappuccino som det er svært lite melk i, når en enkel latte med masse fløte i skal være helt greit. Det må kunne gå an å bruke litt skjønn også. Dessuten skal jeg leve oppi dette også, jeg skal være lykkelig og glad, og da kan jeg ikke være helt rigid. Det holder for meg at jeg greier å være i ketose.

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg drikker innimellom en blanding av fløte og kokkosmelk som jeg syns er veldig god i latten.
Men så rart at maskinen ikke steamer fløte? På min rancillio silva blir det nesten krem... Hva slags maskin/stemaer har du?

Jeg har en Nespressomaskin med automatisk melkestimer på. Når jeg prøver med fløte så kommer det ikke noe ut av slangen, det tykner seg veldig i røret, antar jeg. Kan kanskje prøve med en blanding av h-melk og fløte, se om det funker.

Jeg drikker max en kopp kaffe om dagen, så jeg kan ikke se at dette skal være helt ødeleggende for min vektnedgang.

Min journal
Gammel 11-04-10, 13:39   #8
Myrull
Medlem

Myrull sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: barteby
Myrull er ny på veien

Jeg bruker kun kremfløte etter som jeg har lest og hørt at annet er fy, fy på ketolyse.

Dame med PCOS som vil spise seg frisk!
BLOGGEN
Myrull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 13:42   #9
Elizabeth
Medlem

Elizabeth sin avatar

I fløte er det 2,9 karber og i h-melk 4,6 karber pr dl så det er veldig stor forskjell! og det blir fort karber av det.....

Gammel 11-04-10, 13:45   #10
R0SA
Medlem

R0SA sin avatar

R0SA er ny på veien

Ja, men hvis jeg heller velger dobbel cappuchino (dobbel mengde kaffe og under halvparten melkemengde) fremfor enkel latte (litt kaffe og masse melk/fløte) så går jo det ut på det samme rent karbomessig.

Så dette kan jeg ikke se problemet med.

Min journal
Gammel 11-04-10, 13:47   #11
Elizabeth
Medlem

Elizabeth sin avatar

Ingen andre enn deg som kan ta det valget, men må si jeg ikke ser vitsen med å sjanse pga en kopp latte??? Men det er meg da...

Gammel 11-04-10, 13:47   #12
Myrull
Medlem

Myrull sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: barteby
Myrull er ny på veien

Går det ikke på det at melkesukker ikke er noe bra da...at kremfølte er fetere med mindre karber så det regarer kroppen litt bedre på?
Eller er jeg helt på bærtur.

Dame med PCOS som vil spise seg frisk!
BLOGGEN
Myrull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 13:48   #13
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Skal du absolutt drikke melk så er det H-melk som er mest gunstig for deg på Ketolyse. Du burde holde deg unna på grunn av melkesukkeret, men. Høres jo ut som at du har bestemt deg for lenge siden uansett

Gammel 11-04-10, 13:50   #14
R0SA
Medlem

R0SA sin avatar

R0SA er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Elizabeth, her.

Ingen andre enn deg som kan ta det valget, men må si jeg ikke ser vitsen med å sjanse pga en kopp latte??? Men det er meg da...

Kaffe er viktig for meg, andre har sine ting. Ser jo at mange her spiser mye sukkererstatninger i forhold til meg, f.eks. Vi har alle våre ting vi setter pris på.

Jeg vet med meg selv at jeg holder ut lenger hvis jeg ikke forbyr meg alt jeg er glad i, men justerer litt isteden.

Det viktigste for meg er å være i ketose og å merke en vektnedgang. Ikke nødvendigvis å gjøre det andre mener er riktig.

Kjenner jeg at jeg slutter å gå ned i vekt kan jeg jo sjekke om det har noe for seg å kutte ut kaffe. Men så lenge det foreløpig fungerer fortsetter jeg med kaffen siden jeg setter sånn pris på den.

Min journal
Gammel 11-04-10, 13:50   #15
Aprilrosa
Nytt Medlem

Medlem siden: Mar 2010
Alder: 55
Aprilrosa er på en erverdig vei

Jeg har nå gått på ketolysekuren i 5 uker. Har redusert vekten fra 77,5 til 71 kilo på den tiden. Det eneste utskeielsene jeg har hatt er en stor kopp kaffe latte med h-melk hver dag )
Synes du skal nyte latten din jeg

Aprilrosa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 13:51   #16
R0SA
Medlem

R0SA sin avatar

R0SA er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Skal du absolutt drikke melk så er det H-melk som er mest gunstig for deg på Ketolyse. Du burde holde deg unna på grunn av melkesukkeret, men. Høres jo ut som at du har bestemt deg for lenge siden uansett

Takk, det var egentlig det jeg lurte på, om jeg hadde rett i at h-melk er det beste valget mellom melketypene.

Min journal
Gammel 11-04-10, 13:52   #17
R0SA
Medlem

R0SA sin avatar

R0SA er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Aprilrosa, her.

Jeg har nå gått på ketolysekuren i 5 uker. Har redusert vekten fra 77,5 til 71 kilo på den tiden. Det eneste utskeielsene jeg har hatt er en stor kopp kaffe latte med h-melk hver dag )
Synes du skal nyte latten din jeg

Tusen takk for det! Det er noe med det å skulle være glad og, ikke sant? Du har jo klart deg utmerket med kaffen, da satser jeg på at det går bra for meg og. Kos deg med kaffen, Aprilrosa.

Min journal
Gammel 11-04-10, 13:56   #18
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Melketypene er veldig like i karbo og proteininnhold egentlig.. Men H-melk inneholder mest fett

Gammel 11-04-10, 14:04   #19
Ana
Medlem

Ana sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Ana er på en erverdig vei

Jeg lager eggemelklatte, det smaker kjempegodt synes jeg.

Ana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 14:15   #20
R0SA
Medlem

R0SA sin avatar

R0SA er ny på veien

Hva er det, Ana?

Min journal
Gammel 11-04-10, 14:24   #21
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Her har du en tråd om eggemelk!
Og en til!

Gammel 11-04-10, 14:38   #22
LenaBeatrice
Seniormedlem

LenaBeatrice sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 53
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Synes dette må være ganske enkelt å løse for deg.
Du skriver at du spiser ketogen kost, altså vil du være i ketose.
Så da er det jo bare å fortsette med melka i den ene koppen med kaffe/dag, så lenge du er i ketose og går ned i vekt som du ønsker.
No big deal, synes jeg.
Gjør som du ønsker :-)

Fikk en mail fra ei i dag, som spiste LITT ris i ny og ne (sjelden) og jeg "var på" henne med en gang og "maste" om karbo i ris...men så skriver hun tilbake at hun har gått ned 11 kilo, og går fortsatt jevnt og trutt ned, alt føles bra og helsa er bedre....så da så :-)

Vi spiser alle vårt personlige kosthold, så spis og drikk du ditt hvis det funker for deg :-)

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 16:10   #23
Ignite
Seniormedlem

Ignite sin avatar

Hvor: Østfold
Alder: 58
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Dreamy, her.

Så da er det jo bare å fortsette med melka i den ene koppen med kaffe/dag, så lenge du er i ketose og går ned i vekt som du ønsker.
No big deal, synes jeg.

Støttes

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 16:20   #24
BlirFjong
Seniormedlem

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sandnes
Alder: 42
BlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvel

Opprinnelig lagt inn av Dreamy, her.

Synes dette må være ganske enkelt å løse for deg.
Du skriver at du spiser ketogen kost, altså vil du være i ketose.
No big deal, synes jeg.
Gjør som du ønsker :-)

Fikk en mail fra ei i dag, som spiste LITT ris i ny og ne (sjelden) og jeg "var på" henne med en gang og "maste" om karbo i ris...men så skriver hun tilbake at hun har gått ned 11 kilo, og går fortsatt jevnt og trutt ned, alt føles bra og helsa er bedre....så da så :-)

Vi spiser alle vårt personlige kosthold, så spis og drikk du ditt hvis det funker for deg :-)

Enig
Jeg har også tatt meg en latte i ny og ne, ikke hver dag da, men har ikke tatt skade av det, vekten går jo jevnt og trutt nedover. Det viktige er at det ikke blir for mye, tenker jeg.

BlirFjong er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseinspirert livsstilsendring :-) Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 16:59   #25
ada-emilie
Sperret

Medlem siden: Mar 2010
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

I en stor kopp bruker jeg en dl REN soyamelk og tre-fire dl vann. I soyamelk er det lite karbo.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er dere klar over hvor ofte dere bruker magemusklene? lokkebiff Generell diskusjon 17 06-03-09 09:38
Hva slags bacon bruker dere? raptor Generell ernæringsdebatt 26 06-08-08 13:30
Hva slags søtningsmiddel bruker dere? Pusen Ketolysekuren 10 08-02-08 19:18
Hva slags soyaprotein bruker dere ? Pipp Lavkarbo generelt 7 08-03-07 11:45

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:10.