![]() |
Sv: Fedon lindbergbrød på rema1000
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sv: Fedon Lindberg-brød på Rema 1000
I denne tråden får du mange middagstips, og ser hva folk "pleier" å spise: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2492
Begynn gjerne bakerst med de nyeste innleggene.... NB husk å sjekke kostholdsfilosofien til den som har lagt inn innlegget, ikke alle middager passer alle filosofier. |
Sitat:
Når jeg tenker på variasjonen jeg hadde på grønnsakene mine før (altså da kostholdet inneholdt poteter, pasta, ris etc) i forhold til nå, er det et under at jeg vokste opp uten flere mangelsykdommer! Da fylte jeg dagsrasjonen med poteter o.l. og bittelitt brokkoli, blomkål eller aspargesbønner. Det var det. Nå spiser jeg en symfoni av smaker og farger, og varierer i det uendelige! Paprika i alle farger, løk i forskjellige varianter, alle de forskjellige salattypene, tomattypene, avocado (riktignok frukt), purre, squash, aubergine, krydderurter, asparges, spirer, sopp, fennikel, sikori... ovnsbakt, stekt, woket, dampet, stuet... the list goes on and on:) Så grønnsaker er ikke bare bare:D |
Sitat:
|
Løk er ikke fy fy, men hvis man er streng på lavkarboen og bare holder seg til varer med under 5g kb per 100g så blir den såvidt i overkant. Men tror nok de aller fleste spiser løk(om de liker det). Jeg spiser i hvertfall masse løk :)
Istedenfor poteten så spiser du litt mer grønnsaker og ikke minst mere kjøtt\fisk\hva det skulle være. |
Sitat:
|
Sitat:
Jeg pleier å bruke løk til alt. Absolutt alt. Nå ble jeg litt trist :( |
Litt løk kan du jo spise. Du spiser ikke mange hundre gram løk uansett vel :)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Hvis potet er sååå viktig for deg, kan du jo evt sjekke ut kostholdsfilosofien optimal ernæring, eller OE (finnes tråder om den her på forumet). Der kan poteten fint inngå, men du får se om resten av kostholdet høres ut som noe som kunne passe for deg, da! Lykke til:) |
Sitat:
Lagde et lavkarbobrød så han ikke skulle miste motet helt, men det at det ikke er poteter til maten tenker han overhode ikke på! Fløtegratinerte, ovnesbakte gr.saker, blomkålmos og jukseris har jeg servert ved siden av og han sa i sted at han ikke engang hadde tenkt på han ikke hadde spist potet hele uka :D Så PRØV før du lager det mangelen på potet til et kjipt savn ;) |
Sitat:
Ligger du litt høyere på karbene kan du spise litt fullkornsris, fullkornspasta, bønner, linser, kikerter, lavkarbobrød, knekkebrød, etc. Du klarer deg helt fint uten brød, du må bare prøve. Det er der det ligger. Greia er å prøve å ikke erstatte gamle matvaner med nye teite matvaner. |
Forøvrig; beklager at jeg kupper tråden med dette, men; Å lykkes med noe, det være seg uansett om det er slankekur, livsstilsendring eller ellers i livet handler litt om den mentale innstillinga man har.
Om man går inn i en livsstilsendring med holdninga om at "jeg kommer aldri til å klare dette", eller "jeg er nødt til å ha brød/potet" så sier det seg selv at det kommer til å bli tungt og relativt vanskelig å gjennomføre. Nå får det jo være helt opp til deg om du vil spise brød, potet og pasta. Men istede for å si at "jeg MÅ ha brød og jeg elsker poteten min og "bare grønnsaker" som tilbehør" så kan du jo heller prøve ut og se hvordan det går uten. Det vil jo også utfordre tankegangen din litt. Blir kanskje til og med lettere å ligge unna usunne ting som sjokolade f.eks. |
Sitat:
|
:ja::ja:
Sitat:
|
Sitat:
|
Jukseris:D