![]() |
Sv: Vektstopp og vektøkning- høykarbodag?
Sitat:
|
Sv: Vektstopp og vektøkning - høykarbodag?
Sitat:
Lurer på om du kunne ha hatt noen hendelser, episoder eller livskriser i det siste som kanskje kunne ha ført til økt stress?? Lite søvn, dårlig adbeidsmiljø o.l Tenker da på de siste 9 mnd hvor vekta har gått gale veien.. jeg er overhode ingen ekspert på dette området! men det er en kjent sak at stress=økt utskillelse av kortisol og adrenalin. Begge disse hormonene påvirker blodsukkeret og fører til at det stiger, som igjen kan være negativt for god fettforbrenning. link: http://lenabeatrice.net/overvekt-og-...e-vektnedgang/ Håper du kan finne en løsning, da det ikke er en morsom situasjon å være i :klem: |
Sv: Vektstopp og vektøkning- høykarbodag?
Sitat:
Samtidig forteller trådstarter at hun opplever sult om hun spiser mindre enn det hun gjør nå...og det er jo ikke ønskelig:) |
Og du kan ikke være gravid?:D
|
Sitat:
|
Huff så trasig. Har du prøvd å legge helt om kosten? Altså ikke spise det samme vante liksom. Det hjalp meg. Man går seg litt fast, eller skal vi si at kroppen blir altfor vant med det? :) Jeg spiste stort sett det samme hele tiden, sånn noenlunde ihvertfall. Jeg varierte jo middager og diverse men det var kjøtt med blomkål, broccoli osv. Det samme opp igjen.
Var bare en tanke. Men kan jo hende at kroppen din syns du er fin nå.:D At du skal gå så mye mindre ned i kalorier kan jeg ikke fatte å begripe går an. For det er da lavt nok vel. Hva med å øke litt mat inntaket da? Eller hadde du prøvd det sa du?( Skal få med meg alt som skjer her hjemme mens jeg er altfor ivrig etter å svare i denne tråden). Mange har jo god hjelp i en høykarbo dag. Men kan kanskje være lurt å ikke gå så veldig høyt. Sånn som for eks tre poser boller, masse poteter osv...... ja du vet hehe. Men spise endel mer karbo enn vanlig for så å se om noe skjer. Lykke til ihvertfall, du har min dypeste medfølelse:p. Irriterende når ingenting skjer. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Takk til alle dere som har giddet å svare meg. Hjelper bare det, selv om rådene er sprikende...:) |
Sitat:
|
Sitat:
Noen har en teori om at kroppen holder på fettet, og kanskje til og med lagrer litt fett når det nermer seg høst og vinter. At man er litt sesongstyrt rett og slett..at kroppen forbereder seg på kaldere tider..en slags gå-i-hi-effekt... Enkelte har vanskeligere for å gå ned i vekt på høst/vinter pga dette... Men det er ikke noe jeg vet mye om, men har hørt snakk om. Jeg vet ikke om dine kg har kommet den siste tiden, eller jevnt over på de 9mnd. Uansett tror jeg ikke du får så mye mere svar her...men jeg håper du ikke gir opp og fortsetter å prøver. Det er ikke lett å holde motivasjonen oppe når vekta går gale veien, men bruk forumet og støtten du får her! Her er det mange fantastiske folk og støtte å få! :D Stå på! |
Sitat:
|
Kan med glede registere nå at vekten går ned igjen! Vil gjerne dele med dere min erfaring med div forsøk...har prøvd i løpet av maaange måneder "kalorikontroll", mere proteiner, mere karber, mere og mindre mat, høykarbodag... og vært fortvilt lenge da vekten gikk sakte oppover. Siste førsøk (ca 2 uker) har gått på fettfordelig ca 80%, kaloriene har da vært rundt 2200-2400/dag, karbene rundt 15. Dette ser ut til å virke for meg:) Nå har vekten begynt å gå ned igjen, litt etter litt, og jeg spiser meg mett igjen! Herlig!
|
Sitat:
|
Så bra! Det kan hjelpe å gjøre noen endringer underveis :)
|
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:37. |