Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan. Er du ny? Spør og les her først! |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Medlem
Medlem siden: Aug 2010
![]() |
![]() Vektstopp og vektøkning - høykarbodag?Har vært i ketose siden aug-10 og de føste 4 mnd gikk jeg ned 9 kg, som også var målet mitt. Etter jan-11 har jeg sakte lagt på meg 4 kg. ER veldig ops på karber, får alt fra grønnsaker og melkeprodukter. Har holdt meg til 12-15 kh/ dag. Var redd for at dette var for lite og økte til ca30 og er fremdeles i ketose. Dette har jeg holdt på i noen dager uten forskjell. Legger alt på diett.no og klarer ikke å komme under 1600-1700 kcal/dag, helst mer. Fordelingen har vært 75/20/5. Tror at jeg gjør alt rett, har prøvd maltitol og får blosukkerstigning av det og derfor holder meg unna alt "sukkerfritt". |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ketolyse
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vektstopp og vektøkning- høykarbodag?Må bare spørre om en ting først: Har buksene blitt trangere eller er de likedan? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
![]() |
Sv: Vektstopp og vektøkning- høykarbodag?
Dessverre vises det godt "sideflesket". Så der er ikke muskler. Kan treningen være et hinder for vektnedgangen utover det at musklene veier mer enn fett? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
![]() |
Har begynt med rundt 1700 fordi vekten bare økte enda fortere når jeg spiste mer. Trente før jeg begynte å legge på meg også, kansje litt letteere økter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det kan det være for noen... for meg feks |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
![]() |
Det var ment motsatt. Trente mindre før og spiste mer (tror jeg). Så begynte vekten å gå opp. De første månedene var jeg avslappet i forhold til det men nå begynner det å plage meg skikkelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Whole30
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
![]() |
Det er nettopp det jeg frykter.... bare tanken på å sulte er forferdelig. Er allerede småsulten med 1700 kcal. Spiser helst ordentlig kjøtt, fisk eller kylling og friske grønnsaker for å unngå fellene i ferdigpodukyer eller blandinger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 56
![]() ![]() |
Sv: Vektstopp og vektøkning - høykarbodag?Hva med å øke kaloriene og ikke karbohydratene en stund? Kanskje 1700 kcal er for lite for deg, og at kroppen holder igjen? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() |
Nå skal du ta det jeg sier med en stor klype salt, for jeg er ikke noen ekspert - men hjelpe meg hvor godt jeg kan forstå frustrasjonen din! I min forståelse så høres det ut som om du har gått på sparebluss lenge. En skal da ikke krype oppover i vekt på 1700 kcal...? Om en trener bare litt og beveger seg en del, så burde en likevel gå ned i vekt - være seg om en nå sverger til lavkarbo eller Grete Rodhe metodikk. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
![]() |
Sv: Vektstopp og vektøkning - høykarbodag?[quote=Modezty;1227070]Hva med å øke kaloriene og ikke karbohydratene en stund? Kanskje 1700 kcal er for lite for deg, og at kroppen holder igjen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
![]() |
ER helt enig selv! Det er ikke mye mat og hadde med glede spist mere. Nå må jeg passe på kaloriene hele tiden, ikke direkte sulten men ikke ordentlig mett heller. Prøver å holde under 1700 og lykkes av og til til 1550. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() |
Sv: Vektstopp og vektøkning - høykarbodag?Hmm... |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem
Medlem siden: May 2010
![]() |
Sv: Vektstopp og vektøkning - høykarbodag?ifølge diett. no så skal jeg ligge på 1540 kalorier og jeg er 1,62 høy og 74 kg ca, har du prøvd å legge inn alt der? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
![]() |
![]() |
#15 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 47
![]() ![]() |
Sv: Vektstopp og vektøkning - høykarbodag?når du har vært i ketose så lenge som du har, så kan jeg ikke skjønne at det skulle gjøre noe å ta en karbodag bare for å se om det løsner. du vil jo uansett komme i ketose igjen ganske raskt |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: lchf
![]() |
![]() |
#16 |
Medlem
![]() |
Sv: Vektstopp og vektøkning - høykarbodag?
Mer trening har jeg ikke lyst til eller tid til. Nå blir det allerede 4 timer effektiv trening+uttøying,dusjing etc etterpå. Noen gang er øktene så harde at resten av dagen blir lite effektivt da all energien forsvat på Elixia.Tidspunktene må også bli de samme da vi er flere som trener sammen. Skogsturer i helgen er jo mulighet å få til i tillegg. Tror også at mindre kalorier vil bli negativt. Synes allerede at jeg har mistet noe "energi og glød".... bruker å være en "energibombe" og nå er jeg ikke så ivrig på alt... |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Seniormedlem
![]() ![]() |
I grunn enig, men jeg sliter litt med å komme tilbake etter en høykarbodag. Da har jeg lyst til å småspise hele tiden, i tillegg til at jeg ikke føler meg bra. Men - for all del, det er jo bare å prøve? |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem
![]() |
For å holde min vekt, som altså er 4min 3 kg for mye, kan jeg i følge diett.no ha 1655 kcal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Medlem
![]() |
Er 156 og spinkelt bygd. Veier 53.5. Selv om jeg trener en god del, har jeg tynne armer, ben og altfor liten rumpe(ikke le...). Flesket sitter på ryggen og magen. Er ikke ute etter en perfekt kropp, bare bli kvitt noe av ryggfettet og magen. De få kiloene som var borte noen få måneder, var akkurat nok. Selv om alt annet var like smått da også, gjorde det ingenting da flesket på "feil" stedene var borte. Midjemålet 85 cm... hofta 83... |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Seniormedlem
![]() ![]() |
Sv: Vektstopp og vektøkning - høykarbodag?Ok - da er du jo ikke langt unna idealvekt, iallefall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() |
Det jeg tenker er at på LCHF så vil vekten ""normaliseres" etter en bestemt tid...og de som er overvektige går ned i vekt, og de som er udnervektige går opp... |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Whole30
![]() |
![]() |
#22 |
Medlem
![]() |
Det er ikke kiloen som er problemet, men når jeg legger på meg er det kun på ryggen og magen. Derfor må de bare "fettbrennes". Har snakket med personlige treneren også og gjør masse mageøvelser. Kan likevel gjøre en forandring, det er helt sikkert bare bra. Likevel er ikke det løsningen, alene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Medlem
![]() |
Skjønner hva du mener og er i prinsippet enig. Likevel må vi huske at også vi som ikke har fedmeproblem, bør kunne ytre våre ønsker for fremgang. De fleste synes nok at tjukkere midje enn hofte, er ikke idealvekt. Lover deg, tar ernæringen alvorlig og dette sitter ikke i hodet. Har ingen skrudd selvbilde eller spiseforstyrrelser. Konstaterer at jeg vil ikke gå mere opp i vekt og at jeg spør om råd hvordan gå ned de kiloen som har kommet de siste 9 mnd med samme kosthold og trening. Nettopp pga at lavkarbo ikke er slankekur men vektregulerende livstil. Det er mulig at kroppen min vil ha denne vekten nå, men det er slitsomt med tanken på feks klær på en dame 156 cm og str 42 rundt magen og for stort ellers. Høres det ut som normalvektig? |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 52
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vektstopp og vektøkning - høykarbodag?Jeg er ingen kostholds- eller helseekspert, men på meg virker midje-/hofteforholdet ditt å være for høyt. Det er en tråd her inne på oljer; http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45728 - kanskje du finner noen tips her? Selv har jeg hatt god nytte av å kutte ut etpar måltider (frokost og kvelds), og heller spise mer til lunsj og middag. Da blir jeg god og mett og slipper å fyse/småspise. Har som regel et lite mellommåltid mellom lunsj kl. 11 og middag kl. 18 - da tar jeg en ølpølsepinne og litt nøtter - eller bare en fløtekaffe eller to. Jeg blir fort litt dårlig om jeg spiser ekstra karber, så jeg har ikke prøvd høykarbodager for å booste nedgang - for min del har jeg gått andre veien og spist mer fett, egg og sånt. Nå er jeg tre cm lavere enn deg og veier etpar kilo mer enn deg (54-55), men er kraftig bygget og har ikke noe særlig ekstra å ta av nå. Mener at midjemålet mitt nå ligger rett rundt 70 cm.
![]() |
![]() |
#25 |
Medlem
![]() |
Det er rett og slett mage- og ryggfettet jeg må til verks med. Leste tråen du linket og det kan være noe der... |
![]() |
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Høykarbodag | Nordmørsloppa | Spørsmål og svar | 4 | 07-10-11 12:18 |
Høykarbodag, hvor ofte? | Engledans | Lavkarbo generelt | 27 | 05-10-11 13:51 |
Høykarbodag | Sykepleierstudine | Mer enn 30 kg overvekt | 2 | 30-08-11 18:26 |
Høykarbodag for å øke fettforbrenning | Anos | Lavkarbo generelt | 1 | 16-05-11 18:27 |
Høykarbodag | Amagetha | Lavkarbo generelt | 2 | 25-07-09 20:38 |