Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Vektnedgang stoppet (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=49787)

index 15-12-11 22:54

Sv: ønsker tips og råd

Jeg bruker en del Bearnaisesaus laget på smør og fløte til maten, godt og inneholder en del fett. Egg er også en god fettkilde, med over 50% fett. Hva med å bruke mer kjøtt med naturlig fettinnhold, som nakkekoteletter, entrecote etc i stedet for den magre kyllingen? Og om du spiser kylling, spis skinnet også, det er den feteste delen av kyllingen. Fet fisk er også bra, f.eks laks. Med under 20 gram karbo må du få energien din fra fett, og det er det forsvinnende lite av i den dietten din. Ellers blir du slapp og kraftløs, og vekttapet ditt stopper opp...

Nomade 17-12-11 11:45

3. uka i ketose med stabil vekt

hei
idag er det den 3. uka jeg har begynte på ketose. Spiser under 20 karbo per dag. Gikk ned i første dagene men siden er bare stabilt vekt.
Frokost. ofte egg(kokt eller stekt i meire smør ca. to ss) bruker også litt cootage cheese(2 ss) ikke hverdag men noen dgaer spiser litt makraell i boks. lunsj stekt grønnsaker(brkoli, blomkål,sopp) i smør og blandes med, vairere fra dag til dag, tunfisk,(en og halv boks),kylling(ca 100gr), kjøttdeig( ca100gr)

Middag kokt eller stekt i smør kjøtt, kylling, laks ca 200grm. litt avagurk og salat. og steker grønsaker som lunsj.
spiser 20 gr vallnøter i løpe av dagen.
Vil ha tips og råd.

nellie 17-12-11 15:08

Sv: 3. uka i ketose med stabil vekt

de første dagene/ukene slipper du vann. Så kan det ta fra dager til uker til fettforbrenningen setter i gang. Tålmodighet er eneste middel mot det.

ToreH 17-12-11 19:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nomade (Innlegg 1268620)
Vil ha tips og råd.

Hello beautiful!

One advice, and you should really listen carefully, because I will only say this once: "Patience and a lot of willpower" :)

ToreH 17-12-11 19:45

Jo forresten, her er et til som kan være greit å prøve ut. Drikk vann. Mye vann. Verdt å prøve ut en 2-4 liter om dagen for å se om det hjelper på. Noen må ligge på 2-3 liter, andre må ligge på 4-6 liter (jeg måtte ligge på det siste) for å "hjelpe" kroppen litt.

Vann er drivstoff for kroppen. Fungerer som en grei katalysator for mange prosesser i kroppen.

Verdt å prøve?

Nomade 17-12-11 22:31

driker ca 3L vann omdagen. er helt ny vi får se. spiste mye fett idag for første gan i mitt liv:) folk rundt meg sier at jeg har gått ned men vekten sier ikke akurat det samme:)

<insert_scary_name_here> 17-12-11 22:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nomade (Innlegg 1268842)
driker ca 3L vann omdagen. er helt ny vi får se. spiste mye fett idag for første gan i mitt liv:) folk rundt meg sier at jeg har gått ned men vekten sier ikke akurat det samme:)

Har du målt deg med målebånd? Det er endel som opplever at vekten ikke går særlig ned, men at det minker med centimetre, dvs. at fett blir omdannet til muskler, og det er jo bare bra! :)

Nomade 18-12-11 18:46

Vil høre fra dere

hei
nesten ikke gikk ned litt over tre uker nå. bare vil høre fra dere som hadde i vært i samme sitvasjon. Hvordan gikk det?

Nerthus 18-12-11 20:45

Sv: Vil høre fra dere

3 ukers stillstand er ikke uvanlig. Hvor lenge har du holdt på? Hvor mange kilo skal du ned? Hva mener du med egenkomponert?

Aline 19-12-11 21:55

Sv: Vektnedgang stoppet

Hei, jeg slo sammen alle trådene dine som handlet om det samme, så ser du alle svarene samlet.

mvh
Admin
:)

<insert_scary_name_here> 19-12-11 22:17

Sv: ønsker tips og råd

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nomade (Innlegg 1268012)
jeg vet forsatt ikke vet hvor mye fett man skal ha på en dag? hvis noen kunne gi meg noen eksempler med mengde hadde jeg vært veldig glad.:)

Det kommer an på resten av matinntaket ditt. Legg alt du spiser inn på diett.no , så får du se hvordan fordelingen blir.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:41.