Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Vektnedgang stoppet

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 11-12-11, 01:16   #1
Nomade
Juniormedlem

Medlem siden: Dec 2011
Nomade er på en erverdig vei

Vektnedgang stoppet

Hei
Jeg har begynt med lavkarbo 27.11 2011. Følger ikke noen spesiele men har lest mye her og eller i internett. Første uka har gått ned ca 3 kilo men andre uka gikk ikke noen. bare lure på om er det vanlig elelr gjør jeg noen som ikke er riktig? Håper noen kan gi råd til meg her. Har bestilt meg bøkene Gi null Og slanking med ketose.

Nomade er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-12-11, 01:31   #2
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: vektnedgan stopet

Du må nok gi litt mer informasjon om deg selv og kostholdet ditt før man kan gi gode tilbakemeldinger Høyde/vekt, og hvordan/hva du spiser er en god start

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 11-12-11, 12:32   #3
Nomade
Juniormedlem

Sv: Vektnedgang stoppet

Hvordan teller man karbene? Jeg har ca 25 kg mer og vil bli kvitt med dem snarest. Spiser mye grønsaker, kjøtt og egg. På 13 dager har spist bare 2 brødskiver, ellers driker mye vann og te. 1. uka gikk ned 3kg men 2. uka gikk ikke ned noen. Vil høre dere som har gode erfaringer. Er det slik at man kan stoppe å gå ned bare etter 1.uka , hvor mye bør jeg spisse av proteiner og fett? og ellers vil vite alt som er nyttig. Forhånd takk til alle dere

Gammel 11-12-11, 12:44   #4
Marina
Seniormedlem

Marina sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Marina har en fantastisk aura rundt segMarina har en fantastisk aura rundt seg

Det står MASSE god informasjon i nybegynnertråden http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

og lavkarbo på 3 min: http://www.lchfnorge.no/lavkarbo3minutter.pdf

Anbefaler deg å lese nøye gjennom de.

Ellers er det ikke sikkert at vektnedgangen har stoppet opp selv om du ikke har gått ned på 1 uke. Kroppen trenger tid på å komme i gang, og de fleste bruker ca 2 uker før de begynner å miste fett (de første 3 kg kan være vann). Det er også veldig smart å bruke målebånd på lavkarbo da mange opplever å få økt muskelmasse. Dette viser som ekstra kg på vekten, men tilsvarer ofte flere cm i minus..

Velkommen til forumet! Håper du vil trives

Min journal
Marina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-12-11, 13:43   #5
Newstart
Seniormedlem

Newstart sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Legg inn maten din på diett.no så ser du nøyaktig hva du får i deg.

Ser det står egenkomponert i boksa di, da blir det litt vanskelig å hjelpe deg for da er det egentlig opp til deg.
Men skriv gjerne opp alt du spiser på en dag. Så kan de kloke hoder se om det trengs noen justeringer.

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 11-12-11, 14:24   #6
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Det er vanlig å gå ned mer første uka, det er vann som "karbohydratene" i kroppen hadde samlet.Lavkarbokosthold i motsetning til lavkalori kan ta lengre tid. Om du vil raskt ned må du kombinere. Men det anbefales ikke. Jeg gjorde det og har blitt veldig undervektig. Tålmodighet er bedre.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-12-11, 15:40   #7
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Er enig med newstart, egenkomponert kan bety så mye! Anbefaler deg og velge en retning som du kan følge de første par månedene før du starter med justeringer til "egenkomponert" - da er det lettere og gjøre dette riktig. Skriv gjerne opp en eller to dagers meny i detalj - da er det lettere og korrigere

Spiser du nok fett? Avhengig av hvor lite/mye karbohydrater du spiser, må du spise nok fett tilpasset kh-inntaket.

Proteinanbefalingene går på ca 1 g protein pr kilo kroppsvekt, mer om du er svært aktiv.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 11-12-11, 19:30   #8
Nomade
Juniormedlem

Jeg spiser aldri ris, pasta,brød, poteter, søtesaker rett og slett spiser ikke mat som har mye karbo utenom grønsaker.
Frokost; egg som ofte omlett med cottage chshesse (ca 50gr) 3 ss naturel yogurt som jeg lager selv.
Lunsj; steker med smør (1ss) blomkål, brokoli og sopp (tilsammen ca150gr) og blander med tunfisk, kylling, kjøttdeig varier fra dag til dag. Eggsalat; to egg og mye salat. Slik ser min lunsj
Middag; ca 200gr,Kyling,kjøtt(sau, lam, okse) laks, steker grønnsaker som spiser ved siden til.
Hvor mye smør bør jeg spisse?
Drikker mye vann og te. Spiser ingen frukt eller mellom måltider.
Håper kan få mer råd nå.
forhånd Takk til alle dere

Gammel 11-12-11, 20:02   #9
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Du spiser så lite kh at du godt kan ha mer fett i maten din! Oljedressing på salater, godt med stekesmør eller -olje.

Cottage cheese og naturell yoghurt har svært lite fett, bland i litt majones også, evt creme fraiche
Tunfisk og kylling er magert magert, bruk litt fetere proteinkilder også, eller legg til fett i måltidet. Lag deg eggesalat med feks spekeskinke, egg, urter og majones/Creme fraiche blanding. Liker du olje bedre, bruk gode oljedressinger, lag med god olje, eddik og urter/krydder.

Fløtesaus til stekte proteinkilder, jeg har i en slump fløte i stekesjyen. Jo magrere proteinkilder, jo mer fett bør du legge i. Smør på grønnsakene til laksen, og en god slump ekte rømme feks.

Du spiser jo heller ingen brøderstatninger eller drikker lettbrus/-saft ser det ut til. Ser ikke at du har partystoppere i dietten din, så da går det kanskje litt på litt lite fett?

Legg inn måltidene dine på diett.no og se om du ligger bra an når det gjelder fordeling av kh, protein og fett. Med så lite kh som du spiser bør du ligge på 5% kh - 20% protein og 75% fett (give or take).

Gammel 11-12-11, 20:23   #10
Nomade
Juniormedlem

Takk Nerthus
Hva bør jeg spisse mer nå, jeg spisser ikke svin hva kan være erstater til bacon? Bør jeg spise litt brød? Jeg savner ikke brød egentlig. Har lest boka Frisk med lavkarbo( Dr. Sofie Hexeberg) og har bestilit GI null og slanking med ketose dem kommer forhåpentligvis om noen dager. Finnes det noen chat sider der mann kan skrive til hverandre?
Takk

Gammel 11-12-11, 20:31   #11
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Opprinnelig lagt inn av barmetin@gmail.com, her.

Takk Nerthus
Hva bør jeg spisse mer nå, jeg spisser ikke svin hva kan være erstater til bacon? Bør jeg spise litt brød? Jeg savner ikke brød egentlig. Har lest boka Frisk med lavkarbo( Dr. Sofie Hexeberg) og har bestilit GI null og slanking med ketose dem kommer forhåpentligvis om noen dager. Finnes det noen chat sider der mann kan skrive til hverandre?
Takk

Du trenger IKKE spise bacon, eller finne en erstatning for bacon etter min mening Spis heller kjøtt med marmorering (feks entrecote), laks, ørret, makrell, avokado og grillet kylling med skinnet på feks. Røykalaks og eggerøre som jeg har en skvett fløte i liker jeg ganske godt
Nei, du bør ikke spise brød - spesielt om du ikke savner det

Vet ikke helt hva du mener med chat-sider, men forumet her er jo såpass aktivt at du får raskt svar om du skriver et innlegg
Har du laget deg din egen journal feks? Der kan du i større grad beskrive hva du spiser, framgang, motgang osv - og samtidig stille spørsmål vedrørende deg og din situasjon

Gammel 11-12-11, 20:34   #12
Nomade
Juniormedlem

Nerthus du er en knup takk for alle svarene, jeg kommer helt sikkert å spøre deg forsatt.

Gammel 11-12-11, 21:15   #13
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Nerthus du er en knup takk for alle svarene, jeg kommer helt sikkert å spøre deg forsatt.

Spør i vei, jeg er glad du føler du får noe utav alt det jeg kommer med Fantastisk at jeg kan være med og hjelpe etter all den hjelpen jeg fikk i starten her inne på forumet

Gammel 11-12-11, 21:16   #14
Nomade
Juniormedlem

Bare lurer på om jeg er på riktig vei?

Hei
slik ser min en dag når jeg går på lavkarbo med noen varienrende. Har gått ned 3kg 1. uka men 2. uka null kg lurer på om jeg er på riktig vei bare. har fått mye gode svar fra Nerthus men aldri nok for meg med info

jeg spiser aldri ris, pasta,brød, poteter, søtesaker rett og slett spiser ikke mat som har mye karbo utenom grønsaker.
Frokost; egg som ofte omlett med cottage chshesse (ca 50gr) 3 ss naturel yogurt som jeg lager selv.
Lunsj; steker med smør (1ss) blomkål, brokoli og sopp (tilsammen ca150gr) og blander med tunfisk, kylling, kjøttdeig varier fra dag til dag. Eggsalat; to egg og mye salat. Slik ser min lunsj
Middag; ca 200gr,Kyling,kjøtt(sau, lam, okse) laks, steker grønnsaker som spiser ved siden til.
Håper kan få mer råd nå.

Gammel 11-12-11, 21:30   #15
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Sv: bare lure på om jeg er på riktig vei?

Hei
slik ser min en dag når jeg går på lavkarbo med noen varienrende. Har gått ned 3kg 1. uka men 2. uka null kg lurer på om jeg er på riktig vei bare. har fått mye gode svar fra Nerthus men aldri nok for meg med info

jeg spiser aldri ris, pasta,brød, poteter, søtesaker rett og slett spiser ikke mat som har mye karbo utenom grønsaker.
Håper kan få mer råd nå.

Det kan raskt bli forvirrende om du stiller samme spørsmål i flere tråder. Du vil miste oversikt over svarene, noen vil svare i en tråd, andre i en annen, og poenget blir litt vekke... dessuten blir man ofte forvirret når man svarer i en tråd og oppdager at samme spørsmål er stilt andre steder

Bruker du "uleste innlegg" i den grønne menylinja øverst, vil du alltid ha oversikt over tråder/innlegg du enda ikke har lest eller svart på
Bruker du kontrollpanel, får du opp alle tråder du har svart i eller startet, eller valgt og "abonnere" på. Dermed vil du alltid finne igjen tråder du har lagt inn innlegg på når nye innlegg er kommet til

Gammel 11-12-11, 22:31   #16
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Bare lurer på om jeg er på riktig vei?

lån deg ketolyseboka på biblioteket

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 13:22   #17
ToreH
Gjest

Sv: Bare lurer på om jeg er på riktig vei?

Første uka kan stort sett være væske i kroppen. 2 uker er imho alt for tidlig å trekke konklusjoner. Kanskje du også ikke er overvektig, men normalvektig ut fra hva din kropp synes? Kropp og sinn er ikke alltid helt enig der... ;-)

Det du spiser var jo ikke allverden, så tror du skal gi deg selv noe mer tid, man kan ofte ikke forvente lik vektøkning i uke 2, 3, 4 osv som uke 1. Enorme individuelle variasjoner.

En som har BMI 40 vil kunne gå raskere ned i vekt enn BMI 20. Noe annet er også vektregulerende/stabiliserende kontra vektreduserende.

Svar med sitat
Gammel 15-12-11, 21:10   #18
Nomade
Juniormedlem

Ønsker tips og råd

Hei
Jeg har lest boka <slank med ketolsekuren> og< Gi null>har begynte på kuren siden 27.11.11. 1. uka gikk ned 3kg men siden da har vekten stå stille.Jeg er usikker på jeg har nok fett inntak i løpe av en dag. Spiser naturell yoghurt som jeg lager selv og cootage ches til frokosten og en omelett. Lunsj spiser ofte salat med kylling, tunfisk, kjøttdeig og eggsalat. steker kjøttet hele tida til salaten.Middag spiser kjøtt av kylling lam og fisk kokt og stekt og grønsakker brokkoli og blomkål som ofte stekt i smør. Kvelds varier litt men spiser ikke mye om kvelder. Drikker mye vann i løpe dagen. Spiser under 20 karbo pr dag

En del info om meg
36 år, mann
104 kg ved starten av kuren og nå 101kg
høyde 1.70 cm
har polio, er lam på venstre bein gjør litt vanskeligere for meg å trene mye.

Håper dere kan hjelp meg hvorfor har vekt nedgang stoppet så tidlig kuren?
Mvh Metin

Gammel 15-12-11, 21:34   #19
langaard
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2010
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: ønsker tips og råd

Opprinnelig lagt inn av Nomade, her.

Hei
Jeg har lest boka <slank med ketolsekuren> og< Gi null>har begynte på kuren siden 27.11.11. 1. uka gikk ned 3kg men siden da har vekten stå stille.Jeg er usikker på jeg har nok fett inntak i løpe av en dag. Spiser naturell yoghurt som jeg lager selv og cootage ches til frokosten og en omelett. Lunsj spiser ofte salat med kylling, tunfisk, kjøttdeig og eggsalat. steker kjøttet hele tida til salaten.Middag spiser kjøtt av kylling lam og fisk kokt og stekt og grønsakker brokkoli og blomkål som ofte stekt i smør. Kvelds varier litt men spiser ikke mye om kvelder. Drikker mye vann i løpe dagen. Spiser under 20 karbo pr dag

En del info om meg
36 år, mann
104 kg ved starten av kuren og nå 101kg
høyde 1.70 cm
har polio, er lam på venstre bein gjør litt vanskeligere for meg å trene mye.

Håper dere kan hjelp meg hvorfor har vekt nedgang stoppet så tidlig kuren?
Mvh Metin

Du må bare være litt tolmodig, kropppen trenger tid til og omstille seg til fettbrenning. 4-8 uker , ofte mer. Bare fortsett og spise som du gjør, så kommer vektnedgangen etter hvert Ønsker deg masse lykke til

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-12-11, 21:38   #20
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Om du legger inn det du spiser på diett.no får du opp næringsfordelinga der

Slik jeg leser din meny, synes jeg det ser ut som litt lite fett jeg...

Velkommen forresten!

Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-12-11, 21:42   #21
Nomade
Juniormedlem

takk for alle svarene. charlott du sier lite fett, hvor mye fett jeg må per dag og kan spiser ikke bacon bruker smør til mat laging og bruker majones til salater og lunsj mat. hvordan man kan skafe seg mer fett i løpe en dag. (fettkilder) takk

Gammel 15-12-11, 21:43   #22
lille_trille
Seniormedlem

lille_trille sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
lille_trille er ny på veien

Hei, og velkommen.
Litt lite fett ser det ut til. Hva med å ha litt fløte i kaffen? Eller koke ut steikepanna med litt fløte når du har stekt kjøtt?? Blir god saus av det. Ellers så kan du lage rømmedressing til grønnsakene.
Lykke til

lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 15-12-11, 21:46   #23
langaard
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2010
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

takk for alle svarene. charlott du sier lite fett, hvor mye fett jeg må per dag og kan spiser ikke bacon bruker smør til mat laging og bruker majones til salater og lunsj mat. hvordan man kan skafe seg mer fett i løpe en dag. (fettkilder) takk

Cocosa og udos choise (helsekost)

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-12-11, 21:48   #24
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Om du ser helt øverst på siden her, finner du et Google søkefelt.

Om du skriver inn "fettkilder" der, kommer det opp masse treff!

Ble altfor mange å linke til for deg Søkemotoren søker forøvrig kun i forumets sider, et veldig greit hjelpemiddel

Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-12-11, 21:48   #25
Nomade
Juniormedlem

jeg vet forsatt ikke vet hvor mye fett man skal ha på en dag? hvis noen kunne gi meg noen eksempler med mengde hadde jeg vært veldig glad.

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Alt har stoppet opp grønnsak Ketolysekuren 10 25-08-11 22:59
Vekta har stoppet! Speyer Spørsmål og svar 6 23-10-10 14:50
Vekten har stoppet entotre Lavkarbo generelt 13 29-07-10 19:48
Det har stoppet opp Lillemeg1 Ketolysekuren 32 25-07-10 15:31
Stoppet litt opp LaVidaE Spis deg ned i vekt med Skaldeman 20 01-12-09 20:42

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:54.