Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Kan noen hjelpe litt på vei? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=53813)

Filifjonka 06-02-13 12:52

Sv: Kan noen hjelpe litt på vei?

Oj. Om det så hadde vore 6-7 liter vatn ville det vel vore i overkant...

Rita82 07-02-13 09:05

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av elien (Innlegg 1424768)
Jeg sluttet med Pepsi Max i begynnelsen av januar. Det var steintøft, drakk 6-7
liter i døgnet. Var kjempeavhengig å ingen jeg kjenner hadde noen gang trodd jeg kunne ha sluttet med det.
Men det klarte jeg.

Har tilogmed fått bedre smakssans etter jeg sluttet.

Å jeg har startet på lavkarbo noen ganger å det har aldri før gått så fort av så
nå. Det begynner å stoppe litt nå på vekten.

Ikke sikkert brusen har noe å si for alle men det er vel verdt å prøve.

Woooow! Så mye ja....eg ikke helt oppe i samma antall liter der gitt, men grøss så avhengig man blir av den pepsien!!:eek: Har som mål å slutte helt på mandag...nå blir det nedtrapping for fullt!!

Rita82 21-02-13 08:19

Mistet motet....1 kveld på byen...tre øl :( samt vin....= 2kg rett opp....så...nå etter 7 uker på lavkarbo...kun 3,5 kg ned..Er det mulig?argh! Tenker ar kroppen min ville hatt det bedre med litt mer karbs..og mindre fett..

Fedona 21-02-13 09:05

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rita82 (Innlegg 1428128)
Mistet motet....1 kveld på byen...tre øl :( samt vin....= 2kg rett opp....så...nå etter 7 uker på lavkarbo...kun 3,5 kg ned..Er det mulig?argh! Tenker ar kroppen min ville hatt det bedre med litt mer karbs..og mindre fett..

Det er nok bare vann, det slipper snart. Du har iallefallikke gått opp 2 kg fett. Vente å se :)

Rita82 21-02-13 09:22

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fedona (Innlegg 1428142)
Det er nok bare vann, det slipper snart. Du har iallefallikke gått opp 2 kg fett. Vente å se :)

Tror du det? Dette var jo på fredag....i dag er det snart en uke siden...:(buhuu...
Blir bare så trist når jeg gjør alt aent riktig...at en tur ut skal ødelegge så...skulle heller spist en pose med smågodt tenker jeg nå:p...åhr som jeg savner smågodtet!!!

Imse 21-02-13 10:08

Med mindre du spiste 14000 kalorier den dagen så har du ikke gått opp 2 kg fett. Selvsagt er det vann. Og vann kan kroppen holde på i ukevis. Slutt å se så hardt på vekta, det høres ut som om den stresser deg. Å gå opp og ned vann er helt normalt, og noen av oss samler lettere vann enn andre. Jeg kan fint gå opp 3kg på et døgn av bare stress feks. Men dte er bare vann, og jeg vil jo gå ned i fett, vannet spiller ingen rolle, annet enn at det kan være ubehagelig med støle og sprengte fingre.

elien 21-02-13 10:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rita82 (Innlegg 1428147)
Tror du det? Dette var jo på fredag....i dag er det snart en uke siden...:(buhuu...
Blir bare så trist når jeg gjør alt aent riktig...at en tur ut skal ødelegge så...skulle heller spist en pose med smågodt tenker jeg nå:p...åhr som jeg savner smågodtet!!!

Du stresser nok litt ennå, tror jeg har nevnt før at stressing er det verste jeg gjør mot min kropp.

Du må senke skuldrene å ikke tenke på alt du ikke kan spise.
Tenk heller mer på det du kan spise, å ta det fra der.
Jeg pleier å si at en kan ikke annet enn å bli mett, enten en spiser det ene eller andre.

Å vis du blir stresset av vekten som kan svinge som en jojo, så må du gå mye sjeldnere på vekten.
Jeg går selv på vekten hver dag, men blir ikke stresset av vekten kan svinge
mellom 1 og 3 kg på bare en dag. Uten å ha spist eller gjort noe annerledes.

Så gjem vekk vekten å senk skuldrene.

Rita82 21-02-13 10:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av elien (Innlegg 1428166)
Du stresser nok litt ennå, tror jeg har nevnt før at stressing er det verste jeg gjør mot min kropp.

Du må senke skuldrene å ikke tenke på alt du ikke kan spise.
Tenk heller mer på det du kan spise, å ta det fra der.
Jeg pleier å si at en kan ikke annet enn å bli mett, enten en spiser det ene eller andre.

Å vis du blir stresset av vekten som kan svinge som en jojo, så må du gå mye sjeldnere på vekten.
Jeg går selv på vekten hver dag, men blir ikke stresset av vekten kan svinge
mellom 1 og 3 kg på bare en dag. Uten å ha spist eller gjort noe annerledes.

Så gjem vekk vekten å senk skuldrene.

Veier meg ca 2 ganger i uka...å det er bedre enn før (omtrent hver dag) Ja det stresser meg nok litt...skal prøve å følge rådene deres å ikke dra den frem så ofte. ikke lett dette gitt!:(

Fedona 21-02-13 11:25

Bruk målband også, ikke bare vekt, det kan være lurt ;) jeg måler meg en gang i uka og når vekta har gått litt opp pga vann så slapper jeg av når jeg ser at målbandet viser det samme, eller gått mer inn :)
Stå på, ikke gi opp! Dette klarer du! Vet det ikke alltid er lite lett, men hvis du gir opp så blir det iallefall ikke bedre. Det er bedre å stagnere enn å gå tilbake til utgangspunktet. Tenk at dette er en livsstilsendring og ta tiden til hjelp.

Lykke til! :)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:43.