Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Kan noen hjelpe litt på vei?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-01-13, 09:30   #1
Rita82
Medlem
 
Rita82 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 51
Rita82 er på en erverdig vei

Kan noen hjelpe litt på vei?

Heisann!
Da har jeg spist lavkarbokosthold i snart 4 uker, og jeg er godt fornøyd med kostholdet sålangt. Jeg er glad i å lage mat, så jeg klarer fint å variere på måltidene. MEN er litt i tvil om jeg spiser riktig...altså nok fett, for mye karbs? Jeg er 1.80 høy, og veier i dag 92 kg, og har et mål om å a av rundt 12-15 til. Har til nå gått ned rundt 2,5 kg, og føler det går en smule seint...men for all del fornøyd med at jeg går ned i det minste!
Lurer derfor på om noen av dere kan se litt på det jeg trykker inn, og evnt komme med forslag til hva som kan gjøre kosten enda bedre?

Typisk dag:
Frokost: lavkarboscones (med nøtter laget i muffinsformer) 1 stk med ost og smør
Lunsj: Salat med agurk,litt løk,ost,kylling/skinke/reker med rømmedressing
evnt: 1-2 lavkarboscones eller en skyr med nøtter og blåbær over(sykt digg)
Middag: Kjøtt (kylling,biff,karbonadedeig,)stekt i godt med smør -med brokkoli/blomkål/sellerirot/sopp/sqash/aubergine (lager jeg wok har jeg litt av alt. Bruker som regel å lage saus av CF eller rømme. Har prøvd å kutte ut fløte,og bruker minst mulig av dette.
Kvelds: ikke alltid jeg spiser det,men av og til blir det rester av middag/ost og skinke/skyr/salat/omelett

Drikker ca1 l vann til dagen, og en del pepsi max(prøver å begrense denne)

sånn....ble masse dette...men håper noen kan komme med råd

__________________
Rita82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-01-13, 09:32   #2
wenche@@
Medlem
 
wenche@@ sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Elvebyen Drammen
Alder: 59
Innlegg: 191
wenche@@ har en fantastisk aura rundt segwenche@@ har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kan noen hjelpe litt på vei?

Bytt ut karbonade deigen med kjøtt deig, litt mer fett innhold i kjøtt deg. for meg så ser det ut som om du kan legge til mer fett i kosten...

wenche@@ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-01-13, 10:06   #3
Rita82
Medlem
 
Rita82 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 51
Rita82 er på en erverdig vei

Sv: Kan noen hjelpe litt på vei?

Opprinnelig lagt inn av wenche@@, her.

Bytt ut karbonade deigen med kjøtt deig, litt mer fett innhold i kjøtt deg. for meg så ser det ut som om du kan legge til mer fett i kosten...

Notert Men ang fett, bruke mer smør? vet liksom ikke hva jeg skal legge til?

__________________
Rita82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-01-13, 10:18   #4
wenche@@
Medlem
 
wenche@@ sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Elvebyen Drammen
Alder: 59
Innlegg: 191
wenche@@ har en fantastisk aura rundt segwenche@@ har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kan noen hjelpe litt på vei?

skyr er det vel lite fett i, kanskje du skulle bytte den ut med cottage cheese, med litt bær i.
Avocado er en fin fett kilde.
Hva ligger du på i karbo inntak?

wenche@@ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-01-13, 10:51   #5
Rita82
Medlem
 
Rita82 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 51
Rita82 er på en erverdig vei

Sv: Kan noen hjelpe litt på vei?

Opprinnelig lagt inn av wenche@@, her.

skyr er det vel lite fett i, kanskje du skulle bytte den ut med cottage cheese, med litt bær i.
Avocado er en fin fett kilde.
Hva ligger du på i karbo inntak?

CC er jeg ikke særlig glad i utenom på brød...avocado var ikke dumt!
Jeg veier ikke grønnsakene,men tipper jeg ligger mellom 20-30 til dagen. Har tenkt på om jeg bør prøve å kutte litt ned på karbs'ene, men kan jeg da likevel spise litt grønnsaker til middag?? må vel begynne å veie maten da? liker ikke

__________________
Rita82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-01-13, 11:44   #6
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.214
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Kan noen hjelpe litt på vei?

Ingen grunn til å veie grønnsakene. Spis så mye du orker av de "riktige" grønnsakene, de gir deg uansett ikke store mengder karbo. Og vekttapet ditt så langt har vært helt OK, så da ville jeg ikke ha endret noe ennå. Om du skulle komme til et platå der vekten står stille i 3-4 uker, kan du heller se på om du trenger å justere på noe da. Jeg for min del begynte på 40-60 gram karbo, og tenkte at jeg fikk heller kutte ned på frukt etc. om det skulle stoppe opp. Men i praksis har jeg gått jevnt og fint nedover hele tiden, så da unner jeg meg fortsatt en frukt eller to når jeg måtte føle for det. Så lenge jeg har oppnådd det vekttapet jeg ønsker og kroppen føles bra så føler ikke jeg noe sterkt behov for å pine meg unødig langt ned på karbohydratene. Så lenge jeg spiser fornuftig sammensatte måltider så ligger jeg til daglig på ca 20 gram karbo, pluss at jeg mandag til fredag tar en banan til frokost. Og ofte et eple som mellommåltid på ettermiddagen. Funker for meg i alle fall...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 24-01-13, 12:36   #7
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 57
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Kan noen hjelpe litt på vei?

Henger med på de gode rådene her, men vil tilføye at du burde drikke mer vann, en liter er for lite. Og Pepsi Max er iallefall en bremse for meg. Fun light er bedre om du vil ha noe annet enn vann

Lykke til videre

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-01-13, 12:37   #8
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen hjelpe litt på vei?

Opprinnelig lagt inn av wenche@@, her.

Bytt ut karbonade deigen med kjøtt deig, litt mer fett innhold i kjøtt deg. for meg så ser det ut som om du kan legge til mer fett i kosten...

Et godt råd dersom måltidet totalt får for lite fett. Men jeg har aldri hatt problemer med å få for lite fett, selv om jeg spiser mengder med kylling og mager kjøttdeig, med fløtesaus på ender gjerne fettprosenten fint på 75-80, og da er det nok. Men dersom man spiser magert kjøtt med bare litt smør, da kan det bli for lite. Så da burde man regne på det.
Etter at diet.no ble betalingstjeneste gikk jeg over til en app på mobilen som heter Shapeup, veldig grei å bruke og den gir deg tallene i prosentfordeling og i gram.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 24-01-13, 13:27   #9
Rita82
Medlem
 
Rita82 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 51
Rita82 er på en erverdig vei

Sv: Kan noen hjelpe litt på vei?

Opprinnelig lagt inn av Fedona, her.

Henger med på de gode rådene her, men vil tilføye at du burde drikke mer vann, en liter er for lite. Og Pepsi Max er iallefall en bremse for meg. Fun light er bedre om du vil ha noe annet enn vann

Lykke til videre


åhr...sliter virkelig å få ned så mye vann men skal seriøst prøve å kutte brusen og drikke mer vann og saft.

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Et godt råd dersom måltidet totalt får for lite fett. Men jeg har aldri hatt problemer med å få for lite fett, selv om jeg spiser mengder med kylling og mager kjøttdeig, med fløtesaus på ender gjerne fettprosenten fint på 75-80, og da er det nok. Men dersom man spiser magert kjøtt med bare litt smør, da kan det bli for lite. Så da burde man regne på det.
Etter at diet.no ble betalingstjeneste gikk jeg over til en app på mobilen som heter Shapeup, veldig grei å bruke og den gir deg tallene i prosentfordeling og i gram.

Tror virkelig jeg får i meg nok fett...bruker MASSE smør når jeg steiker kjøttet, og har jo alltid feite sauser til
Takk for tips...skal prøve meg på den app'en

__________________
Rita82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-01-13, 22:14   #10
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Kan noen hjelpe litt på vei?

Drikk mer vann og ikke forandre på noe så lenge du går nedover. Pepsi kan jo også være en stopper. Men husk du har jo ikke holdt på så lenge. Stå på.

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 13:25   #11
Rita82
Medlem
 
Rita82 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 51
Rita82 er på en erverdig vei

Sv: Kan noen hjelpe litt på vei?

åååårrrhhh!!! Nå river jeg av meg håret!! Har gått opp nesten 500gram og jeg tisset nettopp på en stix...og den ga ikke noe utslag!!!
Har hatt kun en neve med nøtter og et par ruter mørk sjokolade til kos i helga! Hadde taco uten taco...og hadde taco krydder i kjøttdeigen...kan det ha gjort det???
huff...tror kansje jeg må begynne å veie grønnsakene jeg putter inn...kansje jeg rett og slett spiser for høyt på karbsene...
ikke lett dette damer!!

__________________
Rita82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 13:26   #12
Rita82
Medlem
 
Rita82 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 51
Rita82 er på en erverdig vei

Sv: Kan noen hjelpe litt på vei?

glemte å si at dette er 4 uka mi på lavkarbokosthold...kan man stagnere litt etter noen uke? Normalt?

__________________
Rita82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 13:33   #13
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen hjelpe litt på vei?

1. Ikke legg sjela di i den hersens tissepinnen. Det kan være at du er i ketosen uten at den slår ut. Disse pinnene burde være forbudt, jeg har ikke tall på hvor mange tråder det er her inne pga folk som er superstressa pga pinne uten utslag. Det kan feks være at du har drukket mye osv.

2. At veka ikke går jevnt ned er helt normalt, det kan virke som det står stille, men du kan forbrenne fett, men samle vann, og dermed viser vekta enten det samme eller opp.

3. Aldri dumt å gå gjennom det man spiser for å se om man faktisk får karbene fra grønnsaker og ikke litt grønnsaker og masse fløte( som jo er så deilig, og akk så full av energi). Bare ikke bli hysterisk enda.

4. Kroppen trenger tid på en kostomlegging, 4 uker er dessverre veldig kort tid for den å legge fullstendig om fra en kost den har fått hele livet og forvaltet på et helt annet vis enn den kosten du har nå. La kroppen få tid til å ordne opp.

5. Bruk målebånd og heller kast ut vekta om du blir stressa av at den står stille. Vekta er ikke alt! Vekt er et temmelig unøyaktig mål på fettforbrenning.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 13:33   #14
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen hjelpe litt på vei?

Opprinnelig lagt inn av Rita82, her.

åååårrrhhh!!! Nå river jeg av meg håret!! Har gått opp nesten 500gram og jeg tisset nettopp på en stix...og den ga ikke noe utslag!!!
Har hatt kun en neve med nøtter og et par ruter mørk sjokolade til kos i helga! Hadde taco uten taco...og hadde taco krydder i kjøttdeigen...kan det ha gjort det???
huff...tror kansje jeg må begynne å veie grønnsakene jeg putter inn...kansje jeg rett og slett spiser for høyt på karbsene...
ikke lett dette damer!!

Såvidt jeg husker å ha lest så stagnerer man gjerne rundt uke 3-5 ja. Og du skal ikke sjekke ketosen midt på dagen, men et par timer etter siste måltid om kvelden. Dessuten er ikke ketose synonymt med vektnedgang. Noen må litt mer opp i karber før kroppen slipper fett.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 14:16   #15
Rita82
Medlem
 
Rita82 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 51
Rita82 er på en erverdig vei

Sv: Kan noen hjelpe litt på vei?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

1. Ikke legg sjela di i den hersens tissepinnen. Det kan være at du er i ketosen uten at den slår ut. Disse pinnene burde være forbudt, jeg har ikke tall på hvor mange tråder det er her inne pga folk som er superstressa pga pinne uten utslag. Det kan feks være at du har drukket mye osv.

2. At veka ikke går jevnt ned er helt normalt, det kan virke som det står stille, men du kan forbrenne fett, men samle vann, og dermed viser vekta enten det samme eller opp.

3. Aldri dumt å gå gjennom det man spiser for å se om man faktisk får karbene fra grønnsaker og ikke litt grønnsaker og masse fløte( som jo er så deilig, og akk så full av energi). Bare ikke bli hysterisk enda.

4. Kroppen trenger tid på en kostomlegging, 4 uker er dessverre veldig kort tid for den å legge fullstendig om fra en kost den har fått hele livet og forvaltet på et helt annet vis enn den kosten du har nå. La kroppen få tid til å ordne opp.

5. Bruk målebånd og heller kast ut vekta om du blir stressa av at den står stille. Vekta er ikke alt! Vekt er et temmelig unøyaktig mål på fettforbrenning.

Vet du,tror faktisk jeg skal kaste vekk de stix'ene jeg! Blir jo gal av mindre!! For ikke å snakke om vekta!bah! Jeg har tatt mål, og ser jo at jeg minsker i omkrets litt og litt! Men hodet mitt er innstillt på å se -kilo forsvinne
takk for svar...hva skulle jeg gjort uten dere

__________________
Rita82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 14:27   #16
Rita82
Medlem
 
Rita82 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 51
Rita82 er på en erverdig vei

Sv: Kan noen hjelpe litt på vei?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Såvidt jeg husker å ha lest så stagnerer man gjerne rundt uke 3-5 ja. Og du skal ikke sjekke ketosen midt på dagen, men et par timer etter siste måltid om kvelden. Dessuten er ikke ketose synonymt med vektnedgang. Noen må litt mer opp i karber før kroppen slipper fett.

Håper du har rett og at kg'ene slipper snart! Er så sta på at dette skal jeg klare nå! Er dritt lei av å føle meg så ukomfortabel som jeg gjør nå Tror ikke jeg trenger å spise mer karb's...heller mindre! Spiser ganske mye grønnsaker til middagene uten å veie dem. Skal begynne å veie litt nå Takk for råd!

__________________
Rita82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-02-13, 12:50   #17
Rita82
Medlem
 
Rita82 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 51
Rita82 er på en erverdig vei

Sv: Kan noen hjelpe litt på vei?

En uke til er gått....og vekta står BOM still!! Denne uka skal jeg prøve å ikke spise noe fløte (minimalt ihverfall) og ikke nøtter. Kanskje jeg rett og slett spiser for mye mengder mat? Må dere tenke over hvor mye kjøtt ol dere putter inn? Eller kansje pepsi max'en....huff...sliter med å ikke drikke den!

__________________
Rita82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-02-13, 13:10   #18
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 57
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Kan noen hjelpe litt på vei?

Prøv å kutte ut Pepsi Maxen og se hva som skjer. Og hold deg unna nøtter og mørk sjokolade en stund også.

Vet det er hardt det med pepsien, har vært der selv. Og jeg håpte jeg ikke måtte slutte med den, men det måtte jeg for jeg sto også bom stille. Men nå har jeg ikke drukket pepsi max på mange måneder, er avvent, og det går fint. Som jeg sa tidligere, funlight er mye bedre om du må ha en smak på vannet
Det er verdt et forsøk om du står stille og ønsker å gå ned mer

Når det gjelder taco krydder så er det best å mikse selv, for den ferdige har en del karber i seg.

Håper du finner ut av det

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-02-13, 13:20   #19
Rita82
Medlem
 
Rita82 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 51
Rita82 er på en erverdig vei

Sv: Kan noen hjelpe litt på vei?

Opprinnelig lagt inn av Fedona, her.

Prøv å kutte ut Pepsi Maxen og se hva som skjer. Og hold deg unna nøtter og mørk sjokolade en stund også.

Vet det er hardt det med pepsien, har vært der selv. Og jeg håpte jeg ikke måtte slutte med den, men det måtte jeg for jeg sto også bom stille. Men nå har jeg ikke drukket pepsi max på mange måneder, er avvent, og det går fint. Som jeg sa tidligere, funlight er mye bedre om du må ha en smak på vannet
Det er verdt et forsøk om du står stille og ønsker å gå ned mer

Når det gjelder taco krydder så er det best å mikse selv, for den ferdige har en del karber i seg.

Håper du finner ut av det

off,så det hjalp på deg å kutte den ut? Gikk du ned mer da? Har liksom prøvd å tenkt at den ikke kan gjør noen skade...men så den kan det altså?! Men fun light har jo også kunstige søtningsstoffer...hvorfor er det bedre enn pepsien da??

__________________
Rita82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-02-13, 20:58   #20
elien
Seniormedlem
 
elien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 532
elien er en juvelelien er en juvelelien er en juvel

Sv: Kan noen hjelpe litt på vei?

Opprinnelig lagt inn av Rita82, her.

En uke til er gått....og vekta står BOM still!! Denne uka skal jeg prøve å ikke spise noe fløte (minimalt ihverfall) og ikke nøtter. Kanskje jeg rett og slett spiser for mye mengder mat? Må dere tenke over hvor mye kjøtt ol dere putter inn? Eller kansje pepsi max'en....huff...sliter med å ikke drikke den!


Jeg sluttet med Pepsi Max i begynnelsen av januar. Det var steintøft, drakk 6-7
liter i døgnet. Var kjempeavhengig å ingen jeg kjenner hadde noen gang trodd jeg kunne ha sluttet med det.
Men det klarte jeg.

Har tilogmed fått bedre smakssans etter jeg sluttet.

Å jeg har startet på lavkarbo noen ganger å det har aldri før gått så fort av så
nå. Det begynner å stoppe litt nå på vekten.

Ikke sikkert brusen har noe å si for alle men det er vel verdt å prøve.

__________________
Elin
elien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilbake på generell lavkabo Svar med sitat
Gammel 04-02-13, 21:04   #21
sonim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 370
sonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snill

Sv: Kan noen hjelpe litt på vei?

Wow, 6-7 liter brus i døgnet var mye. 42-49liter i uka med brus. Ca 164-200 liter i måneden med brus????
Vi snakker her om 1500-2000,- kroner pr måned bare til brus.

Jeg er imponert og skremt samtidig. Bra du sluttet med det 😉

Pepsi Max eller ei, er overbevist at å drikke så mye brus er særdeles usunt og lite helsefremmende selv på lavkarbo.

sonim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-02-13, 21:25   #22
elien
Seniormedlem
 
elien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 532
elien er en juvelelien er en juvelelien er en juvel

Sv: Kan noen hjelpe litt på vei?

Opprinnelig lagt inn av sonim, her.

Wow, 6-7 liter brus i døgnet var mye. 42-49liter i uka med brus. Ca 164-200 liter i måneden med brus????
Vi snakker her om 1500-2000,- kroner pr måned bare til brus.

Jeg er imponert og skremt samtidig. Bra du sluttet med det 😉

Pepsi Max eller ei, er overbevist at å drikke så mye brus er særdeles usunt og lite helsefremmende selv på lavkarbo.

Jeg vet det har kostet, både i penger og helse
Å jeg har i alle år snakket bare positivt til Pepsi Max.
Men vet nå hva den har gjort med kroppen....

__________________
Elin
elien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilbake på generell lavkabo Svar med sitat
Gammel 04-02-13, 23:23   #23
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 57
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Kan noen hjelpe litt på vei?

Opprinnelig lagt inn av Rita82, her.

off,så det hjalp på deg å kutte den ut? Gikk du ned mer da? Har liksom prøvd å tenkt at den ikke kan gjør noen skade...men så den kan det altså?! Men fun light har jo også kunstige søtningsstoffer...hvorfor er det bedre enn pepsien da??

Det hjalp meg å slutte med den ja. Jeg leste en artikkel hvor det var påvist at Pepsi Max påvirker blodsukkeret, men at fun light ikke gjorde det. Hvorfor husker jeg ikke nå, men den har kanskje en annen type søtning eller noe annet i den som påvirker blodsukkeret.

Skjønner det ikke er lett å gi opp den brusen altså. Men den gjør ikke kroppen noe godt på noe som helst måte Og når du først har avvent deg så smaker den ikke det samme lenger og du får ikke lyst på. Det skjedde med meg iallefall. Men vi er alle forskjellige så det er jo ikke sikkert at den er en brems for deg. Men prøv det?

Vann er jo det aller beste alternativet da

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-02-13, 06:43   #24
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen hjelpe litt på vei?

Opprinnelig lagt inn av elien, her.

Jeg sluttet med Pepsi Max i begynnelsen av januar. Det var steintøft, drakk 6-7 liter i døgnet.

4-4,5 halvannenliters flasker hver dag!? Wow... Tøft gjort av deg å klare å slutte.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 05-02-13, 19:30   #25
elien
Seniormedlem
 
elien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 532
elien er en juvelelien er en juvelelien er en juvel

Sv: Kan noen hjelpe litt på vei?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

4-4,5 halvannenliters flasker hver dag!? Wow... Tøft gjort av deg å klare å slutte.

Noen få dager kunne jeg sikkert ha mer enn det også
Det er tøft ennå. kjenner det ikke skal så mye til før jeg vil ha igjen.
Men det ska jeg ikke begynne med igjen.

__________________
Elin
elien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilbake på generell lavkabo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kan noen hjelpe meg litt? Nutta Ketolysekuren 28 30-06-10 21:06
Ny her, kan noen hjelpe meg litt? madisa Ketolysekuren 6 21-04-09 16:07
Kan noen hjelpe meg og regne litt på noe? Er litt usikker på en ting h.e.l.e.n.e Ketolysekuren 4 25-08-08 22:13
Noen som kan hjelpe meg litt? lill Ketolysekuren 7 18-06-08 21:35
Kan noen hjelpe meg litt? Villemo Ketolysekuren 48 11-09-07 14:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no