![]() |
Sv: Gjør jeg noe feil?
Sitat:
|
Sitat:
Det var jeg som hadde gjort feil på diett.no, la inn hva jeg hadde spist, men jeg så ikke at jeg hadde lagt inn en hel boks med fløte og en halv kilo med smør. Hahah, hadde selvfølgelig ikke spist så mye!! Så da jeg gjorde det om, så hadde jeg bare fått i meg 2000 kalorier den dagen. Kunne jo ikke fatte og begripe selv at det sto 5000!? |
Sitat:
|
Sitat:
Virkelig? Trodde det var jo mørkere jo bedre.... Lærer stadig noe nytt, takk skal du ha :) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Vildenott: Du har jo ikke holdt på en uke engang. Du må nesten bare gi det litt lengre tid før du konkluderer med om det funker eller ikke.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
"VIL JEG GÅ FORTERE NED I VEKT OM STIX’EN VISER MØRK LILLA HELE TIDEN ? Nei, Hvis du har mørk lilla stix hele tiden er det heller et tegn på dehydrering, - urinen er for konsentrert. Du må drikke mer vann for å tynne den ut og for å skylle ut nyrene." Fargen varierer, men den er ganske mørk. Men når det er sagt så passer jeg på å få i meg minst 3 liter vann om dagen, så er ikke så bekymret for akuratt det :) Men det står også: "Ketostix, - eller keton-stix, er små plastikk strips med en liten absorberende bit på enden. Denne lille biten inneholder et spesielt kjemikalie som endrer farge når det er ketoner urinen. Fargen på stripsen kan skifte og variere fra lys rosa til mørk lilla, eller ikke skifte farge i det hele tatt. Boksen vil ha en skala utenpå, som viser graden av ketoner i urinen." Så helt feil tok jeg ikke. |
Men mengden ketoner sier ikke noe om hvor mye du kommer til å gå ned. Den sier noe om hvor mye (eller lite) du har forbrent den dagen, hvor mye du har drukket osv.
|
Ketonene som kommer ut i urinen (og utånding, og svette) er bare overskudd kroppen kvitter seg med. Ketoner er et biprodukt av fett, og brukes som brennstoff i kroppen. Det kan være mange grunner til at fargen varierer, er du f.eks. i høy aktivitet kan utslaget bli lysere.
|
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:31. |