![]() |
Sv: Atkins Orange Sensation
jaja hver sin smak sier jeg
smaken er som baken, delt. |
Det må ha skjedd ett eller annet med meg. For før synes jeg Atkinsbarene var digg, men ikke nå lenger. Etter en periode med null barer på programmet skulle jeg ta meg en som lørdagssnop. Ble forskrekka for det smakte jo helt j.....lig. Måtte bare kaste baren, greide ikke å spise den. Har jeg kommet i en antisukker/søtningsmiddel-fase eller? Noen flere som har opplevd dette?
|
Sitat:
|
Merkelig greie det der. Noen som vet hva som skjer ved slike tilfeller?
|
Sitat:
Matindustrien gjør sitt beste for å lure denne mekanismen, ved å tilsette søtstoffer, raffinere maten osv. En gjennomsnittlig voksen person har ikke en naturlig sikkerhetsmekanisme lenger, fordi vi spiser så mye raffinert mat. Denne sansen blir forsterket etter en tid med naturlig mat. Jeg tror dette også er årsaken til at enkelte barn blir veldig kresne. Selv var jeg ekstremt kresen som liten, og det var ikke en psykisk ting, det var rett og slett det at veldig mye mat ga meg brekninger. I sånne tilfeller tror jeg det er riktig å ikke tvinge barn til å spise all mat de får servert. Jeg er evig takknemmelig for at foreldrene mine aldri tvang meg til å spise noe. ...dette er bare de tankene jeg selv har gjort altså. :o |
Tror det er viktig å holde disse til et minimum. Jeg merket også at jeg fikk crawings etter å ha spist atkinsbars og lignende. Holde seg til en i helgen eller noe slikt. Det er vel heller ikke bra å venne seg til å spise noe "snacks" hver dag. Det bør jo være noe man unner seg i spesielle anledninger.
|
Sitat:
|
Crawings..???? Beklager, men Fjonken er fremdeles i molboland.. I allefall når det gjelder sånne ukjente uttrykk. Hva i alle dager betyr Crawings/Carving?
|
:p Det er sannsynligvis "cravings" de mener. Amerikansk/engelsk uttrykk. Det er f.eks. søtsug, eller noe du MÅ, noe kropoen din MÅ ha. Slankere får det når de spiser sukker, noen får det av søtstoff. Gravide får det av hormoner....
:D |
Sitat:
Vel, må innrømme det har tatt litt av i perioder, men det er mye bedre enn alternativet. |
Carvings.. jammen da har jeg det.. Etter år med uforsvarlig stort inntak av sukker og sukkerholdige saker.. Hmmmm kan man vokse seg ut av sukkercarvings tro?
|
Sitat:
|
jeg har tidligere vendt meg av med sjokolade. spiste ikke en bit på et halvt år. *ganske stolt*
nå satser jeg på litt sjoko i dann å vann. og nå skal jeg vende meg av yoghurten. hvertfall den med tilsatt smak/frukt. |
For min del har sukkersug med lavt blodsukker å gjøre, tror jeg. Hvis jeg har gått for lenge uten mat hjelper det ikke å spise vanlig mat, da MÅ jeg ha sukker.
Krom hjelper mot søtsug - det er med og regulerer blodsukkeret, og kromlagrene tømmes når vi spiser mye søtt, slik at vi trenger ekstra påfyll. Men det er ofte ikke nok med en tablett pr dag slik det står på boksen, man må kanskje opp i to-tre i begynnelsen for å få effekt på søtsuget. Kjøpte krom i går jeg :) |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:23. |