Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Medlem
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Bergen
Alder: 49
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Atkins Orange SensationDet har kommet en ny adkins advantage-bar - orange sensation. Fant den på rimi på måseskjæret i bergen. SNADDERGOD! Om du liker appelsinsjokolade er denne et MUST! Som å spise sjokolade med solskinn i! mmmm.... |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Atkins - egenkomponert
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Atkins Orange SensationÅÅÅÅH den har jeg sett de har hatt i utenlandske netbutikker og har siklet åå den siden. Jippi endelig!!
![]() |
![]() |
#3 |
Gjest
|
Sv: Atkins Orange SensationDen kjøpte jeg et par av i dag oxo... (på Ultra), men har ikke smakt den ennå..... Jeg bruker Atkins div. barer soml måltidserstattere... eller som mellommål. Har de stående i en fin stålbeholder på kjøkkenbenken. De er da lettere å hive seg over enn å "trykke" inn noe annet usunt på ren impuls..... |
![]() |
![]() |
#4 |
Administrator
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Sv: Atkins Orange Sensation
Anbefaler absolutt ikke å bruke Atkins barer som måltidserstattere. I så tilfelle er det faktisk bedre å ikke spise noe enn å bruke dem som erstatning for vanlig mat. Mellom måltid er OK, men Atkins barer er å betrakte som snop/godteri og om vekttapet ditt går treigt eller stopper opp er det iallefall det første du bør kutte ut !! De er kjent som "partystoppere" som hemmer vekttap hos mange. Om du tåler dem er det jo greitt, men anbefale dem.... nei det ville jeg aldri gjøre ! Her er det profitt som gjelder og ikke hensyn til kunden..........
![]() |
![]() |
#5 |
Administrator
Med fare for å virke surmaga her, - men jeg syns det er litt trist jeg, at vi MÅ ha disse lavkarbo produktene som erstatning for snopet som gjorde oss feite fra starten av. Det er SÅ mange som ikke tåler dem, og jeg liker absolutt IKKE at de gir seg ut for å kunne erstatte skikkelig mat.
![]() |
![]() |
#6 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: oppland
Alder: 58
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Atkins Orange Sensationåhhh det hørtes jommen snadder ut.....men jeg skal ikke kjøpe en eneste atkinsbar eller noe anna sånt føre jeg er i mål...DA skal jeg unne meg en innimellom
![]() |
![]() |
#7 |
Administrator
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
Hvor: Follo
Alder: 43
Det tror jeg nok. Produktene gjør at hele kostholdsfilosofien til Atkin's blir satt i skyggen.
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Oslo
Alder: 59
![]() ![]() |
Joda, men de kan være gode å ha når andre sitter rundt en og spiser kake, for eksempel. Vanligvis bryr jeg meg ikke om at ungene hiver innpå godteri, men skal jeg i selskap kan det være hardt å se andre kose seg med sjokoladekake (nam-nam) til kaffen. Pleier å ta med en bar og forklare at dette er min "kakekos", og det godtar de fleste. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Atkins
![]() |
![]() |
#10 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Sv: Atkins Orange SensationJa, jeg skjønner jo at dere tenker sånn - jeg er jo enig! Jeg kommer ikke på at ikke alle vet like mye om Atkins som oss, og at noen tror disse produktene = Atkins...
![]() |
![]() |
#11 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Alder: 69
Sv: Atkins Orange SensationTenker på den TV-reklamen Celina kjører jeg... Først masse om hvor mye sukker nordmenn får i seg, og så kommer løsningen liksom: Atkins-barer...!?! Som om noen som er vant til sukker ville erstatte det med disse da?? SÅ gode er de heller ikke - det er vel mest oss som har et psykologisk behov for noe med sjokoladesmak. Skjønt der fins det andre, bedre alternativer, f eks 85% sjokolade (eller 70%, men da blir "lovlig" mengde mindre.)
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
Sv: Atkins Orange SensationAt det er null sukker i Atkins-barene er jo i tillegg en sannhet med modifikasjoner. Det er ingen som vet helt hvordan og i hvilken grad maltitolen brytes ned i kroppen. Så om det står 3 gram carbs bør man kanskje heller telle 10. Jeg merker i alle fall at jeg får mye mer cravings når jeg spiser de greiene... det kan jo selvsagt bare være psykisk men...
![]() |
![]() |
#13 |
Gjest
|
Sv: Atkins Orange SensationHmm... mulig jeg har misforstått helt, men de inneholder bare 2 gr netcarb... altså de frokostbarene som jeg spiser mest av. Spiser de ofte når jeg ikke er så sulten. Sulten er ikke alltid der om morgenen. |
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem
Sv: Atkins Orange SensationGreia med sukkeralkoholer er at de til en viss grad omdannes til sukker. Ulike sukkeralkoholer gir ulik mengde sukker. Ingen vet nøyaktik hvor mye sukker man får fra de ulike sukkeralkoholene. Når det gjelder merking er det lov å trekke fra sukkeralkoholene på det totale karbohydratinnholdet. Så dersom det står 2 gram "net carbs" på en low-carb bar, kan det godt hende at det i realiteten er 10 gram. Det er litt vanskelig å vite. Jeg ville i alle fall regnet mer enn 2 gram for en Decadence bar. Er dumt å bli lurt. Særlig når så mange melder om stagnasjon i vekttapet når de spiser sånne barer.
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem
Medlem siden: Jun 2005
Alder: 49
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Atkins Orange SensationJeg spiser dem som godteri og når jeg er desperat sulten og ikke har tilgang på noe annet, som når jeg er i transit og det er kun sandwich å få fatt i. Har alltid en på lur i vesken, og det har fungert strålende for meg. Det er ikke noe problem for meg at noen stopper opp i vekktap ved bruk av disse, jeg er ferdig med å "slanke" meg og skal være stabil her jeg er nå. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Atkins - egenkomponert
![]() |
![]() |
#16 |
Administrator
Sv: Atkins Orange SensationNoen tåler dem, noen tåler dem ikke.
![]() |
![]() |
#17 |
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 38
Sv: Atkins Orange Sensationjeg er ikke så bevist at jeg vet hva som trigger søtsug og ikke trigger det.. men jeg vet at det å spise lavkarbo funka mye bedre når jeg trodde man la på seg av sukkeralkoholer.. når jeg lærte at jeg kunne spise de gikk alt til pises.. for nå spiser jeg det hele tiden *spise en sukkerfri mentos* |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse
![]() |
![]() |
#18 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Alder: 69
Sv: Atkins Orange SensationNei, men Nille har veldig rett i det hun sier - det fins ingen fasit, man må lære egen kropp å kjenne. Det har jo rast en forferdelig debatt om man skal telle sukkeralkoholer eller ikke, noen sier de ikke har noen virkning på blodsukkeret, andre sier at det vet man ikke, og dermed bør man telle med dem, atter andre sier de teller. Det er kanskje sannsynlig at de har innvirkning for noen mennesker, men ikke for alle??
![]() |
![]() |
#19 |
Gjest
|
Sv: Atkins Orange SensationHvor lite karbo skal man egentlig spise før man går i ketose? Jeg spiste et par frokostbarer i går, og gikk likevel inn i lav ketose. Sjekket det med ketosticks. Er det riktig å måle ketosen på kvelden? |
![]() |
![]() |
#20 |
Gjest
|
Sv: Atkins Orange SensationHvor lite karber man trenger før man går i ketose er også veldig individuelt, men går man ned til ca. 20 gram daglig går de fleste i ketose. Noen gjør det med 30, 40, ja sågar 50 gram. Torkil mener at man bør måle ketosen på kvelden, i og med at den lange hvileperioden på natta kan gi utslag. |
![]() |
![]() |
#21 |
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Nordpå
Sv: Atkins Orange SensationFor min del går det helt greit med en bar i ny og ne, bare jeg ikke overdriver og hengir meg til daglig inntak.. synes det er greit når jeg har det veldig travelt og vet at jeg ikke får spist når jeg skal (skjer ikke ofte, når sant skal sies - er flink til å passe måltidene jeg
![]() |
![]() |
#22 |
Medlem
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Oslo
Alder: 59
![]() ![]() |
Helt enig i at Atkins-sjokoladene kunne vært mindre søte, selv om mange av dem er gode. Og akkurat denne Orange-greia likte jeg slett ikke, syntes det smakte mugg, jeg! Den hadde ikke gått over datoen, og jeg kjøpte en ny i an annen butikk for å sjekke, fordi jeg liker appelsin-sjokolade. Men fortsatt et snev av muggsmak, synes jeg... |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Atkins
![]() |
![]() |
#23 |
Seniormedlem
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 39
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Atkins Orange SensationAtkins Orange Sensation <-- denne smakte fælt syntes jeg. bruker egentlig ikke å spise sånt fake sukker, men de hadde den på tilbud på ultra til 19,- så da skulle jeg hvertfall smake. heiv den ette to små biter. yuki. aldri mer. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse
![]() |
![]() |
#24 |
Administrator
Den skriver jeg under på. Min kjære hadde funnet denne "nye" Atkins sjokolade og kjøpte med en til meg.... snille mannen. Jeg måtte iallefall smake på den. Tok en bit som smakte muggent - og en til fordi jeg måtte teste om den virkelig var muggen - og den også smakte muggent.
![]() |
![]() |
#25 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2005
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Atkins Orange SensationJeg synes den er knallgod.. Virkelig en sensation.. heh
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming | HP | Atkins kosthold | 22 | 24-06-08 16:56 |
Atkins' diett - farlig eller genial? | donjuanwannabe | Lavkarbo generelt | 27 | 22-05-08 08:08 |
Lavkarbo resurser | HP | Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger | 32 | 01-08-05 11:13 |