![]() |
Sv: Din beste fiskeoppskrift!
Sitat:
Denne sausen var veldig god, og en stor suksess i selskapet i dag! Takk for oppskrift :) |
1 Vedlegg
Pesto- og baconsurra breiflabb. :)
Ingrediensar: Breiflabb i skiver Tomat- eller basilikumpesto Bacon i skiver Salt Peppar Grasløk Tilbehør: Frisk asparges - Kokt 1 min Friske rosenkål - nytrekte Babymais - kutta i bitar Soltørka tomat - finhakka Smør og salt Rull rosenkål og babymais i smelta smør og smak til med salt. Aioli Eggeplomme 1 ts. Dijonsennep 1 ts. Sitronsaft 1 kvitløksfedd Rapsolje Smakes til med salt og peppar God fornøyelse! |
Indisk fisk hørtes kjempegodt ut... :) Oppskrifter takk... :D
|
Min beste er for langvarig å lage. Min enkleste og gode oppskrift på en stor fiskekake er å ta et egg og piske med gaffel og gni inn sammen med 150 g ferdig-"kokt" lettsaltet kokt, litt salt, gressløk og pepper. Så legge den som en stor kake i panna og steke. Du kan også legge inn raspet gulost om du vil for å gjøre det enda mer smaksrikt. Champignon eller grønn oliven i biter er også en mulig tilsetningsingrediens for de som liker det.
|
Sitat:
|
1 Vedlegg
Lagde dette i dag..
Ørretfilè lagt ned i ei elektrisk stekepanne. Dandert med brokkoli, asparges, paprika og løk. Hadde MYE salt og pepper OG sitronsaft i panna, samt lauvbærblad og en liten klype splenda. Hadde deretter en boks CF oppi og lot det stå til. Det så omtrent slik ut underveis i prosessen... :o Beklager det dårlige bildet.. :o Ei sånn stor elektrisk stekepanne er knallkjekt! Og maten ble knallgod.. Unga spiste det opp før jeg fikk tatt bilde. |
I Hvit fisk - helt enkelt er det oppskrift på en fiskesuppe som ER SÅ GOD! Med hvitvin og hvitvinseddik, fløte, sellerirot....masse digg. FÅr prøve å skrive den ned en dag...
|
PAPPAS FISKEGRYTE
Potetene sløyfet , erstattet med blomkål 1 gulrot isteden for mange Brokkoli purre Torskefilet God klatt smør i gryta, legger lagvis halvfrosset fiskebiter og grønnsaker Toppen dekkes av tomatbåter Putre med lokk Siste 10 min helles en pk fløte over de voksne krydrer litt med sitronpepper Bare en ting¨å si: nydelig godt!! |
Torsk i form
Legg torsk nederst i ovnen, ha over purreløk og bacon. Topp det med creme fraiche og ha i ovnen i 20-30 minutter. SNADDER!! Serverer med brokkoli og blomkålmos :D |
Fennikel og laksesalat
Her kommer en kjempegod salat som passer til alle anledninger..perfekt på tapasbordet.
2 Fennikel deles i to og snittes fint i strimler( har du mandolin er den fin å bruke),ca 200 g Røkelaks kuttes i strimler( fersk laks kan og brukes), skallet og saften av en sitron med (zestjern får du flotte strimler), nykvernet pepper,ca 20-30 g parmesan( eg høvler bare etpar handfuller over salaten) , salt. 4-5 ss god olivenolje. Alt blandes, la salaten trekke en halvtimes tid før servering. Salaten holder seg godt i kjøleskapet en dag og to...blir litt mykere men like god:) |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:30. |