![]() |
Sv: Har du å trene mer som nyttårsforsett?
Jeg skal begynne igjen med lett trening hjemme, ikke noe fansy, men rett og slett vanlig mage/rygg/ armer osv, for å prøve å styrke en kropp full av betennelser og makkverk :D
Setter ingen mål, annet enn å fullføre minst 3 dager i uken. |
Sitat:
|
Ellers startet jeg en tråd hvor jeg håpet på "hverdagstreningstips"
Den er her: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=30055 Jeg liker å "snike inn" litt trening i hverdagen ;) |
Ser at mange sliter med å få tid til å trene, og at det er vanskelig å skjønne hvordan andre får tid til å trene store mengder. Vi er alle forskjellige og har ulike prioriteringer (heldigvis:-)). Jeg bruker mye tid på sykkel og ski fordi det er hobbyene mine og fordi jeg er så heldig å ha masse spreke venner som gjør det samme. Min familietid og vennetid er i stor grad på tur. Og da blir det mye trening. Tror absolutt ikke det er nødvendig for alle å trene veldig mye, balansen mellom familie, jobb, trening og venner skal jo være optimal:-)
Det er ikke nødvendigvis antall timer i uka som avgjør om man har stor effekt av trening, men heller hva man gjør når man trener. Og alt etter hva som er målet, er ulik trening riktig for akkurat deg! Noen satser på å passe på at hjertet er sterkt - da er kanskje et par dager i uka med intervaller det som passer. Noen ønsker å øke muskelmassen, trener man effektivt da, trenger man ikke nødvendigvis bruke mange dager på et treningssenter! Noen vil føle seg bra og få litt mosjon, og da holder det kanskje å gå til jobben noen ganger i uka. Dere må ikke ha så dårlig samvittighet! Ta med en venn eller ti, kos dere med den treninga dere liker og som passer for dere, og klapp dere selv på skuldra etter en god økt;-) Godt nytt år sunt treningsår, folkens! |
For et fantastisk positivt herlig innlegg Thea:DJeg hører til i kategorien : vil føle seg bra og få litt mosjon:)Godt nytt sunt treningsår til deg også!
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg har som mål å trene 3 ganger i uka. Også skal jeg begynne å fokusere på styrketrening.
Og dere som synes det å ikke ha tid er en såååå dårlig unnskyldning: prøv å jobbe 100%, studere 75%, ha et hus å holde orden på og en baby å følge opp og tilbringe kvalitetstid med, i et par uker, og se hvor lett det er å motivere seg til å dra av gårde og trene:) Klart man alltid finner en time til å trene, men problemet er vel å motivere seg til å dra når man endelig er hjemme og får pustet ut. Men det er overkommelig:) |
Jeg kommer ikke til å love meg selv å trene mere. Jeg gjør det som passer meg når det åasser meg. Akkurat nå er det å kose meg i alpinbakken nesten hver dag og tur med hunden.
Har kastet bort for mye penger på treningsstudio, for det er naturen jeg liker.Når vinteren er over tar jeg sykkelen frem. For meg er det viktig å kose meg med det jeg gjør og ikke gjøre ting fordi jeg må. Da forsvinner gleden fort (når det gjelder trening). Lykke til med treningsåret alle sammen. Det er viktig å ha mål, men når det kommer til trening tar jeg det litt som det kommer. |
Jepp - bare venter på å bli frisk igjen fra en innigranskauenseigliva virusjævel! ;)
3-4 ganger i uka blanding av kondisjon og styrke, med PT en gang i uka ihvertfall! Begynte sååå bra i okt/nov før jeg ble syk og beordret å holde meg i ro til jeg ble frisk... grmf.... Når våren kommer blir det skogen igjen - elsker å småløpe i skogen! |
Sitat:
|
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:13. |