![]() |
Sv: Dere som har mistet mye hår ...
Jeg har også prøvd Nisim ekstrakt, og kan ikke si at det hjalp noe. Men shampooen synes jeg har effekt ved at det stopper/bremser hårtapet.
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Når det gjelder stoffskiftet så er det TSH og fT4 og fT3 som bør måles i første omgang. Og da bør blodprøvene tas tidlig på morgenen for å få et mest realistisk bilde (TSH har nemlig døgnvariasjon). Har man mistanke om betennelse i skjoldbruskkjertelen, eller får unormale svar på TSH/fT4/fT3 bør også anti-tpo og ev. anti-tg måles for å utelukke/bekrefte betennelse i kjertelen. For min del sank kroppsbehåring og jeg røytet hodehår veldig under utviklingen av lavt stoffskifte, og hårveksten kommer igang igjen når medisinen er på "g". Sitat:
|
Sitat:
Har brukt Arcon Tisane kosttilskudd til 350 kr mnd. Kan hende det hjelper, men økonomien strekker ikke til. Jeg tar derfor nå sterke B-vitaminer (50 mg) og D-vitaminer. Jeg velger også å tro at jeg får i meg tilstrekkelig av de andre vitaminene gjennom grønnsaker. Har ikke fått svar på prøvene enda, men skal be om utskrift når de kommer. |
Ja, takk og pris er det ikke så tynt lenger! Men det der var en all time low, altså. Så tynt har det verken vært før eller siden.
Nå som det er blondt ser det også en del bedre ut, da håret mitt vokser veldig fort, og rødt hår med blond ettervekst gir ikke akkurat noen optisk god virkning på tykkelsen ... :o |
Sitat:
Etter 6 mnd burde det vært mye bedre, så de tablettene kjøper jeg ikke mer. Men det kommer vel an på om hvorfor håret har blitt tynnere? Håret mitt sluttet å tynnes etter en del Nisim-bruk. Så ble det litt tykkere og nå synes jeg at jeg har mistet en del igjen. Jeg har langt hår og det floker seg noe vannvittig enkelt ganger, så jeg synes at mye brekker og slites av når jeg børster det. |
Jeg vil anbefale naturhårsbørste på det varmeste! Sliter SÅ mye mindre på håret og hodebunnen enn vanlig hårbørster. :) Jeg sverger til det.
|
Sitat:
|
Sitat:
Nå bruker jeg Nisim bare i perioder, mer som en "oppfriskningskur" |
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Sitat: