Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Dere som har mistet mye hår ...

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 30-10-11, 00:08   #1
Wonder woman
Medlem

Wonder woman sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Uti havgapet
Alder: 50
Wonder woman er ny på veien

Dere som har mistet mye hår ...

Jeg tenker da på dere som har mistet mye hår før lavkarbo start og under kostomleggingen til lavkarbo. Har dere fått tilbake håret etter en stund?

Jeg har mistet enorme mengder hår etter siste svangerskap. Det ser ikke ut som at det kommer tilbakeHåret har trukket litt oppover på hodet har jeg plutselig oppdaget og jeg kjenner panikken komme nå. Trenger litt oppmuntring egentlig...

Gammel 30-10-11, 00:13   #2
Bik
Seniormedlem

Bik sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dere som har mistet mye hår...

Jeg mistet også mye hår under mitt andre svangerskap og i ammetida etterpå. Fikk nærmest viker. Men det kom tilbake og ble like tykt igjen.
Nå har jeg tatt av 17 kg, og mistet mye hår igjen. Håper og regner med at det er tilbake igjen når kroppen har stabilisert seg

Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 00:55   #3
Wonder woman
Medlem

Wonder woman sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Uti havgapet
Alder: 50
Wonder woman er ny på veien

Tusen takk for svar. Det er 1 1/2 år siden fødselen nå, så det burde strengt tatt ha begynt å komme tilbake mener jeg da...

Gammel 30-10-11, 08:39   #4
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Jeg mistet i så lang tid etter jeg også, men sakte men sikkert har jeg fått tilbake "full manke". Nå er poden fem og jeg har tykt hår som før "det hele".Lavkarbo er hvertfall ingen hindring i så måte siden jeg har spist lavkarbo to år. Jeg har fått tykkere hår etter at jeg tok store doser b vitamin (50mg av hver), så det kan også ha med saken å gjøre.
Kanskje du vil ta en titt her:
http://www.rolv.no/urtemedisin/sykdommer/hartap.htm
Det står nederst noen greie saker å vite. Sterk menstrasjon og dertil jernmangel kan gi hårtap, står det også.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 14:15   #5
Newstart
Seniormedlem

Newstart sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Dere som har mistet mye hår ...

Samme her. Nå er minsta ni mnd og dette startet da hun var rundt et halvt år. Jeg mister masse pr dag. Jeg har langt hår så kanskje det ser mer voldsomt ut enn det er men huff det er så ekkelt. Dette har også skjedd i mine tidligere svangerskap. Jeg også fikk viker her og der. Husker så godt min svigerinne (som er veldig flink til å kritisere folk) Sa til meg at : åh så forandret du har blitt. Da hadde jeg også mistet en god del vekt. Jeg ble så glad for jeg trodde det var positivt ment. Så sier hun videre: så lite hår du har da, du ser jo ikke ut.

Ja så det jeg vil frem til er at det er helt normalt. Jeg har som sagt langt hår og når håret vokser ut igjen så blir det nesten piggsveis på toppen. Ser helt snodig ut. Men det vil komme ut igjen men det tar tid. Ingenting blir som før etter en fødsel vet du.

Jeg ammet bare noen mnd denne gangen men mister like mye hår. Helt utrolig. Ble litt bekymret for om det kan ha noe med at jeg har mistet en del vekt så jeg vurderer å begynne på b vit. Det gjorde jeg tidligere også. Tror det gjør bare godt.

Sist redigert av Newstart : 30-10-11 kl 14:16. Årsak: skrivefeil
Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 14:31   #6
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Jeg klipte meg til 4 mm og lot det vokse ut innimellom for å se om det ville bli tykt. Til slutt ble det tykt nok til å spare ut. Jeg klippet det så kort fordi da det var svært tynt på sidene var det lite kuult å ha langt hår over ørene.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 16:12   #7
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Mista mitt for 2 år siden, først nå i de siste månedene har det begynt å tykne veldig.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 17:47   #8
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Jeg er veldig følsom for hårtap. Hadde ganske tjukt hår til tidlig i tjueårene, og så bare ble det tynnere og tynnere, mest sannsynlig på grunn av hormontrøbbel ... Det holdt seg stabilt en stund, men da jeg begynte å gå ned i vekt for alvor etter kostholdsomlegging, så røyta jeg som et katt i sommerhalvåret, og det var forferdelig tynt en periode, men vokste seg til igjen, til det utganngspunktet jeg hadde, altså fortsatt tynt.
Men i perioder med mye stress, vektnedgang, sånne ting, så skjer det igjen.
Eneste jeg har prøvd som funker er Nisim. Shampoo som renser hårsekkene og hindrer håravfall. Dramatisk bra effekt. Skulle tro jeg var sponsa, for hver gang jeg ser en tråd om håravfall, så må jeg bare anbefale den! Etter åtte dager så var håret i sluk og børste redusert til et minimum! Har hatt en runde med det nå igjen, og jeg må si jeg kjenner meg igjen i det med piggsveisen. Heldigvis vokser håret mitt veldig fort.
I tillegg kan det være smart med litt hodebunnsmassasje nå og da, for å holde blodomløpet i gang.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 18:36   #9
Bik
Seniormedlem

Bik sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg er veldig følsom for hårtap. Hadde ganske tjukt hår til tidlig i tjueårene, og så bare ble det tynnere og tynnere, mest sannsynlig på grunn av hormontrøbbel ... Det holdt seg stabilt en stund, men da jeg begynte å gå ned i vekt for alvor etter kostholdsomlegging, så røyta jeg som et katt i sommerhalvåret, og det var forferdelig tynt en periode, men vokste seg til igjen, til det utganngspunktet jeg hadde, altså fortsatt tynt.
Eneste jeg har prøvd som funker er Nisim. Shampoo som renser hårsekkene og hindrer håravfall. Dramatisk bra effekt. Skulle tro jeg var sponsa, for hver gang jeg ser en tråd om håravfall, så må jeg bare anbefale den! Etter åtte dager så var håret i sluk og børste redusert til et minimum! Har hatt en runde med det nå igjen, og jeg må si jeg kjenner meg igjen i det med piggsveisen. Heldigvis vokser håret mitt veldig fort.
I tillegg kan det være smart med litt hodebunnsmassasje nå og da, for å holde blodomløpet i gang.

Hvor får man kjøpt den shampoen?

Gammel 30-10-11, 18:49   #10
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Bik, her.

Jeg kjøpte min på Adam og Eva, i hvert fall. Står litt om forhandlere her.

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 30-10-11, 18:51   #11
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Bik, her.

På nettet evt. utsalgssted. Hvor i Troms bor du?

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 18:53   #12
Bik
Seniormedlem

Bik sin avatar

Flott. Takker. Skal sjekke på Nikita

Gammel 30-10-11, 19:27   #13
runnmensunn
Medlem

runnmensunn sin avatar

Hvor: Sandnes
runnmensunn er på en erverdig vei

...Nisim er herved bestilt.
Håper desperat at det vil hjelpe til å holde på de få stråene jeg har igjen. Har mistet hår helt siden mai...uten stopp

runnmensunn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 19:27   #14
Bestemamma
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 64
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Jeg kan desverre ikke gå god for nisimproduktene selv om jeg bruker dem og håper på et under.....
Andre gangen jeg mister hår nå....første periode i desember-februar og nå fra slutten av august og fortsatt nå....Ikke så mye nå som i begynnelsen av denne andre hårtapsperioden, men jeg har jo ikke så mye mer å miste nå da.
Men jeg mister også de nye hårene som kom opp i mellom de to periodene... Er så forbannet lei av hele hårtapet at jeg går snart i spinn...

Her er noe jeg skrev i Denne tråden....

Jeg begynte å slanke meg 19 juli. Gikk ned 30 kilo til nyttår.....
Jeg mistet hår fra desember til og med februar....deretter ble håravfallet betraktelig redusert...tilbake til det som jeg antar er normalen for folk flest..... Dette uten å bruke Nisimproduktene. Da trodde jeg at jeg var ferdig med slikt tull som hårfelling....

I juni fikk jeg et stort sjokk på det personlige plan, uten at jeg kan komme inn på det her, men det var ikke noe som gikk på fysikken min, så er det sagt.
Gikk så ned noen kilo til, og var kjempeglad for det.
Tok permanent i begynnelsen av august fordi håret var blitt så tynt etter hårfellingen i desember-februar, og jeg ville så gjerne pynte meg litt.
Det skulle jeg aldri gjort, for permanenten ble misslykket og det meste av lengden måtte bort...........

Så i slutten av august begynte jeg å miste en masse hår igjen!!!!!!!!
Jeg angrer på at jeg ikke kjøpte Nisimproduktene i fjor før jeg begynte å miste hår, så hadde jeg i alle fall prøvd det da.
Men hvordan angre på noe jeg ikke visste om? Jeg hadde jo ikke anelse om at en kunne miste hår etter slanking!
Nå var gode råd dyre og jeg kjøpte inn shampoen etter et par uker med hårfelling...
Jeg mistet både de nye hårene som hadde vokst ut etter siste hårfelling og eldre hår....

Nå har jeg altså kjøpt produktene og brukt dem og bruker dem. Så vidt jeg kan forstå har jeg brukt dem som foreskrevet, men likevel mister jeg fortsatt en masse hår.... Snart er det så lite igjen at jeg ikke har lyst til å gå ut blant folk...
Drypper og masserer hårbunnen med Nisim ekstrakt to ganger for dag og håper på et under.......

Hva som er grunnen til at jeg på nytt begynte å miste hår er ikke så godt å si, men jeg har aldri reagert på noenslags permanent før og det var bare selve hårene som ble skadet, ikke hårbunnen. Permanenten ble heller ikke tatt helt inntil hårbunnen fordi jeg ikke liker å gjøre det. Vil bare ha permanenten på lengdene ikke oppå hodet...bruker faktisk å se bra ut om jeg skal si det selv
Dermed har vi to alternativer igjen: 1. sjokket eller 2. vektnedgangen......

Har lest noe om at fettet vi mister kan inneholde en del gift som kan gjøre at vi forgifter oss selve når vi går ned fort i vekt....Jeg gikk ned 30 kilo på 4 måneder...det syns jeg egentlig er temmelig fort....

Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 19:40   #15
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Opprinnelig lagt inn av runnmensunn, her.

...Nisim er herved bestilt.
Håper desperat at det vil hjelpe til å holde på de få stråene jeg har igjen. Har mistet hår helt siden mai...uten stopp

Du må gjøre det rett, vaske håret TO ganger hver dag i åtte dager og skyll GODT. =)

Gammel 30-10-11, 19:45   #16
Bestemamma
Seniormedlem

Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Du må gjøre det rett, vaske håret TO ganger hver dag i åtte dager og skyll GODT. =)

Jeg er sikker på at jeg gjorde det riktig, men tror du det hjelper om jeg prøver samme prosedyren en gang til? Ber og ber

Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 19:48   #17
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Jeg er sikker på at jeg gjorde det riktig, men tror du det hjelper om jeg prøver samme prosedyren en gang til? Ber og ber

Tja, for meg så måtte jeg vaske håret to ganger hver dag i noen uker altså, ellers bare røy det.

Gammel 30-10-11, 20:11   #18
Bestemamma
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Tja, for meg så måtte jeg vaske håret to ganger hver dag i noen uker altså, ellers bare røy det.

Oj, det visste jeg ikke...Trodde en måtte følge oppskriften jeg, og ikke vaske til hårfellinga stoppa......
Da begynner jeg å vaske to ganger per dag igjen...starter imorgen tidlig

Gammel 30-10-11, 20:27   #19
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Det er jo ingen garanti for at det funker for alle, dessverre ... Men bra er det jo for hårsekkene uansett, gitt styling, forurensning, kalk etc. Jeg skulle vel også sånn i retrospekt ønsket at jeg visste om det før, men no can do ...! Jeg skjønner deg veldig, godt, Bestemamma! På det tynneste så man det blanke i skallen min, og det skulle en del tuppering, tørrshampoo og oppsetting før jeg følte for å vise meg ute ... Nå er det helt greit. Nokså tynt, men ikke kritisk, og det hjelper mye at jeg sluttet å farge det i utgangpunktet blonde håret mitt rødt, sånn rent visuelt. Jeg har fortsatt klokketro på at det vil bli tykt igjen.

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 30-10-11, 20:28   #20
langaard
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2010
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Håret mitt ble mye bedre etter at jeg starta med udos og cocosa

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-10-11, 20:56   #21
Bestemamma
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Håret mitt ble mye bedre etter at jeg starta med udos og cocosa

Bruker cocosa.... Men har lagt bort Udosen...må vel kjøpe en flaske til da,,,når jeg får lønn....

Det med B-vitaminer...får vi ikke de fleste vi trenger fra Ketolysetablettene da? Eller er det andre enn B2, B1 og B6 som trengs? Biotin er der også i de, det er vel B8 såvidt jeg husker B12 får vi i kjøtt og leverpostei og egg så det har jeg på stell,,,,, men vet at jeg er svært lav på jern og B12 i utgangspunket selv om B12 er på sakte vei oppover skulle jeg gjerne ha fått sprøyte fra doktoren for å få den på topp...Jernsprøyter får jeg sannsynligvis om to uker.....

Gammel 30-10-11, 21:06   #22
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Høres ut som det er mange ting som kan spille inn her, i grunn. At man får i seg nok av det ene og det andre via kosten, er ikke det samme som at kroppen tar det til seg ... Har du b12-mangel, for ikke å snakke om lavt jern, så ser jeg fort paralleller i forhold til hårtap, egentlig ...!

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 30-10-11, 21:17   #23
Bestemamma
Seniormedlem

Høres ut som det er mange ting som kan spille inn her, i grunn. At man får i seg nok av det ene og det andre via kosten, er ikke det samme som at kroppen tar det til seg ... Har du b12-mangel, for ikke å snakke om lavt jern, så ser jeg fort paralleller i forhold til hårtap, egentlig ...!

Men Photo...jeg hadde jo lav B12 og svært lave jernnivåer før jeg begynte på lavkarbo óg..Men da hadde jeg langt tykkt og glansfullt hår.. og ingen håravfall å snakke om... Kanskje det er slik at en ikke tåler stress så godt på dette kostholdet som det en er vandt til over mange år? Vet ikke..... Men jeg har hatt et helt forferdelig jævlig år stressmessig og følelesmessig....Ja du kjenner kanskje litt til min historie... ?

Gammel 30-10-11, 21:19   #24
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Men Photo...jeg hadde jo lav B12 og svært lave jernnivåer før jeg begynte på lavkarbo óg..Men da hadde jeg langt tykkt og glansfullt hår.. og ingen håravfall å snakke om...

Hm, ok. Da snakket jeg vel mest på generellt grunnlag. Men at slanking, livskriser, stress etc påvirker hårtap og tellogene faser er jo ganske typisk uansett ...

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 30-10-11, 21:31   #25
Bestemamma
Seniormedlem

Hm, ok. Da snakket jeg vel mest på generellt grunnlag. Men at slanking, livskriser, stress etc påvirker hårtap og tellogene faser er jo ganske typisk uansett ...

Ja, det har du rett i...Og lave verdier av B12 og Jern gjør det helt sikkert IKKE noe bedre....Men nå skal jeg prøve og vaske oftere slik Cherry foreslo så kanskje det blir bedre....

Men det er det at håret mitt er så lett å dra ut...og bare på toppen og i tinningen...bak er det nesten like tykt...akkurat slik det er med menn når de begynner å miste håret av genetiske grunner.....Sikkert naturlig det óg.....om ikke noen andre her har opplevd det på annet vis tror jeg muligens det er slik vi mister håret når vi mister pga telogen A..........

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mistet matlysten! L von A Lavkarbo generelt 6 10-09-11 18:13
Mistet motet eneri evot Spørsmål og svar 9 21-02-09 15:13
Mistet matlysten Bayone Ketolysekuren 6 29-01-08 21:23
Mistet matlysten.. mertan80 Generell diskusjon 5 09-05-07 14:50

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:34.