![]() |
Sv: Nannahs supergode knekkebrød!
hahahahaha!!!
jeg skjønner nå hva jeg har gjort feil-for jeg så vist ikke at det stod EN time og TI minutter-men trodde det stod BARE TI minutter....:_plystre: ikke rart knekket i knekkebrødet ikke var tilstede!!! |
Har de i ovnen nå :) gleder meg til å smake :D
|
Hvor lenge holder disse seg i tett boks ?
Er disse også i kategorien "lavkarbobrød" og kan dermed være en partystopper? |
Tja, partystopper og partystopper...kommer helt ann på hvilken kostholdsfilosofi du følger og hva kroppen din tåler.
Holder seg fint 2-3 uker i tett metallboks:) |
Bakte dem i dag. NOM NOM NOM!!!!!! :D
Fint at de holder seg så lenge, men tror ikke mine overlever i 2-3 uker, blir nok oppspist på et blunk :p Tusen takk igjen Nannah, for fantastisk oppskrift! |
Noen som har prøvd å steke mer enn to brett samtidig?
De er så utrolig gode så jeg kunne tenke meg å lage dobbel porsjon, sambo og jeg spiser de jo opp på null komma svisj ;) |
Fantastisk gode knekkebrød. Nam Nam!
Takk for flott oppskrift! |
Vi har en porsjon i minst 10 dager... prøver å ikke spise for mye brød.
Tror det blir vanskelig å få varmlufta til å sirkulere med flere brett enn to. |
Vi har en porsjon i 3-4 dager bare :O
Men sambo har med seg til lunsj og han spiser MANGE gitt.. hehe.. |
Sitat:
|
Nydelige knekkebrød. Falt i smak hos hele familien, så her blir det storproduksjon :D
|
Kruska kli er bare et "Brand name" vanlig hvetekli går helt fint, aner ikke hva spelt kli har i karebr, men det er jo en hvetesort så jeg antar det går like bra:ja:
|
Sitat:
|
Lagde disse i går og de var kjempegode, d e så fint å ha nåkka småtteri på lur når man bare e litt sulten :sikle: kan hende æ må lage en porsjon å ta med mæ på sydentur....:kul:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Lurer på om man kan bruke soyaflokker i stedet for fiberhusk...glemte å kjøpe i dag...
|
Fiberhusk fungerer som bindemiddel for å få det til å henge sammen, men æ vet ikkje om soyaflokker har samme effekten...
|
Dette var nammenam! :D
|
Soyaflokker har IKKE samme effekten.
|
knekkisan va kjempego', guttan på jobb gjorde store øya da æ smurte på et tjukt lag meierismør og heiv 4 lag ost på toppen ;)
Men æ rapa fuglefrøsmak leeenge etterpå :rodme: mulig de ble litt for godt stekt, ovnen min e litt tøff! Får prøve å skru ned litt neste gang :) |
Disse gleder jeg med til å prøve. Takk for at du deler Nannah :blomster:
|
Når jeg smører utover bakepapiret, blir det så åpent i mellom på en måte, som det ikke henger sammen, så jeg følte jeg måtte lage tykkere lag, altså fikk bare 1 og 1/3 brett... Har jeg gjort feil da? De står i ovnen nå og ser ut til å bli sprøe og fine:)
|
Viktig å ha i fiberhusk og smør ca 1/2-1 cm tjukt lag..ta halve massen av gangen på et bakepapir og dra utover med en slikkepott:)
|
tusen takk! selv om jeg ikke fikk så mange kanskje som jeg burde, er de super super gode!!!
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:08. |