![]() |
Sv: Mine kolesterol-prøver ...
Jeg var til legen i dag, og fikk svar på blodprøver. Jeg tar prøver hver 3 mnd for å sjekke ting pga lavkarbo. Jeg har fått bedre prøver på alt utenom B12, så nå tar jeg tabletter for det.
Jeg hadde for høy urinsyreverdi tidligere... Verdiene skal ligge melleom 155-350. Da jeg startet, var mine verdier på 524. Etter 3 mnd var verdiene 358. I dag, etter 6 mnd, var veriene på 286, nesten halvert, og nå godt innen for referanseområdet. Mine ledd er mye bedre enn før jeg begynte med lavkarbo. Når det gjelder mine kolesterol prøver, så har de også blitt bedre. Kolesterolet var på 5,5 før oppstart. Det skal være mellom 3,3-6,9, så det var ikke for høyt. Det har nå blitt på 4,3. HDL-kolesterolet har gått fra 1,4 til 1,2. (skal være mellom 1 - 2.7) LDL-kolesterolet har gått fra 4 til 3.2. (skal være mellom 1,4 - 4,7) - Ville bare fortelle... Det er jo så mange i media som er så skeptisk til lavkarbo i forhold til kolesterolet... JEG ANBEFALER iallefall LAVKARBO :) hehe... |
Sitat:
Mine prøver gjennom drøyt 2.5 år på lavkarbo har uten unntak forbedret seg :D |
Sitat:
|
Sitat:
Så kan de som er i overkant negative til lavkarbo bare holde kjeften sin :p |
Fantastisk Marella, dette var virkelig moro å lese :heia::heia:
Prøveresultatene dine burde nesten både stå på forsiden til VG, og bli servert til frokost til alle skremselspropagadaytrerne :D Det hadde vært noe det. |
Sitat:
|
Sitat:
|
hehe ;) Ja, skal iallefall fortelle det til alle jeg snakker med som er negative til lavkarbo! ;)
|
Og med det same... Etter et halvt år, så er dette mine mål... De tallene i parantes, er hvor mye jeg hår gått inn siden start, eller siden 109 kg. Veide 115 ved oppstart, men husket ikke å måle meg da...
NÅ: Kg: 88 kg Mage: (-14 cm) Hoft: (- 13 cm) Bak: (-13cm) Bryst/rygg: (- 16 cm) Overarm: 34 (- 5 cm) Hals: (- 4,5 cm) Legg: (- 4 cm) Lår: (- 11 cm) TOTALT: (-80,5) |
Urinsyre lurte jeg også på og fikk som svar at de var overasket at mine verdier var såpass lave ( 145 ) da de som går på lavkarbo ofte kunne få for høye verdier og en da måtte passe litt ekstra på dette for å ikke utvikle urinsyregikt.. Dette pga en spiser mer proteiner enn vanlig var svaret jeg fikk. Så hun var overasket over at verdiene mine var så lave etter 1.5 år på lavkarbo.
|
Sitat:
Er det slik at vi tåler å være i ketose da eller? For urinsyren er vel svaret på hvor godt nyrene skiller ut dårlie stoffer i urinen? eller???? Og det er jo det som er skummelt med ketonene over tid... at de ikke skilles ut eller? Noen som vet? Ps, så flott at du har lave verdier da Anitave! :) |
Sitat:
Man kan også få for høye verdier av å spise for mye svinekjøtt og drikke for mye alkohol.. Gubben sliter med smerter i et par fingerledd og storetåa og ble spurt om han spiste mye svin og drakk mye alkohol og så målte de urinsyren, hehehe.. Men han rører knapt alkohol og spiser lite svin. Så da ble det rønkten neste på han. Jeg liker meg ikke i ketose, har vært det flere ganger og liker det ikke, så da spiser jeg meg ut av det. |
Sitat:
Håper Gubben din er bedre nå :) |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:25. |