![]() |
Sv: Ketolysekuren + et moderat kaloriinntak
Sitat:
Må over på dette forumet for å lese innleggende en gang imellom, det er så mange rare meninger her inne som verken mening eller fornuft. |
Sitat:
|
Sitat:
Hvorfor gidder du egentlig å delta på dette forumet? - |
Sitat:
Og slike innlegg som dette er veldig fornuftige og gir mening, syns du? |
Sitat:
Det kan virke som om hun trives med å være irritert... - |
Sitat:
|
Sitat:
Ja, man kan bli syk av å telle kalorier! |
Sitat:
Jeg råder deg til å lese her jeg: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=8963 Det er på tide å tenke på hvordan man fremstår på nett, rett og slett. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
De rare svarene, synes jeg, skrives i hovedsak av den siterte. |
Sitat:
Tro meg, jeg har vært der, det er et helvete. |
Sitat:
|
Det er en diagnose som kalles ortorexi... Ete "sunt" (telle kalorier) og være manisk på det....
|
Sitat:
|
Sitat:
Amen!:ja: |
Sitat:
|
Det jo et dokumentert faktum at mennesker med spiseforstyrrelser er meget vel bevandret på kostholdfora, og vi vet jo ikke hvilke tanker som ligger bak alle ulike spm som stilles. Verdt å tenke på...men mitt inntrykk generelt på dette forumet, er jo at folk er flinke til å oppmuntre livstilsendring, og ikke ekstremt kilofokus:) (bortsett fra i juni, da...bikini og alt det der)
|
Sitat:
Jøss for et svar, blir litt trist jeg når folk er så lite opplyst som dette!:( |
Sitat:
Å vinne kampen mot kiloene er og har vært tøff for mange av oss, vi har individuelle forskjeller som fører til at ulike kostvariasjoner passer for de enkelte.(Er det ikke derfor vi ikke alle går på Grethe Roede?;))Det er jo nettopp mangfoldet som reflekteres i forumet som gjør det bra! (også oppskriftene da:-) ) Desverre er "kalori" nærmest et tabuord her inne, det er også dumt synes jeg og forstår egentlig ikke hvorfor, så lenge det også fungerer for mange å holde kontroll på disse sammen med et lav karbo kosthold. Jeg opplever en temmelig treig nedgang, ikke etter ketolyseboka for å si det sånn!(og ja, jeg har lest boka og følger opplegget) Forumet er jo da et bra verktøy for inspirasjon, se andre variasjoner som funker, og motivasjon til å fortsette:) |
Sitat:
Å vinne kampen mot kiloene er og har vært tøff for mange av oss, vi har individuelle forskjeller som fører til at ulike kostvariasjoner passer for de enkelte.(Er det ikke derfor vi ikke alle går på Grethe Roede?;))Det er jo nettopp mangfoldet som reflekteres i forumet som gjør det bra! (også oppskriftene da:-) ) Desverre er "kalori" nærmest et tabuord her inne, det er også dumt synes jeg og forstår egentlig ikke hvorfor, så lenge det også fungerer for mange å holde kontroll på disse sammen med et lav karbo kosthold. Jeg opplever en temmelig treig nedgang, ikke etter ketolyseboka for å si det sånn!(og ja, jeg har lest boka og følger opplegget) Forumet er jo da et bra verktøy for inspirasjon, se andre variasjoner som funker, og motivasjon til å fortsette:) |
ser det er mye diskusjon om kalorier og fett
når jeg går på ketolyse ,blir jeg veldig fort mett..kalorimengden aner jeg ikke men har aldri spist mye mat ,men heller spist kaker , sjokolade brus , osv. og brød , og atter brød . så på dette kostholdet som er ypperlig for meg ,men smaker jeg en sjokoladebit , er dagen ødelagt og jeg langer i meg kaker ,is ,osv så til saken,, frokost mulig 2 skiver ost lunch 2 egg et parr skiver bacon middag kjøtt ca 100 g,, pluss en liten neve sopp og løk ,gjerne en skvett fløte kvelds 6,7 kyllingvinger ,eller 2 egg og bacon en atkinsbar etter middag, steker alt i smør ,mye smør vet at dette er lite mat .men orker rett og slett ikke mer , og ser at noen kan spise opp en halvkilo kjøttdeig til et måltid jeg har en halvkilo til minst fire fem mårltider,, og skjønner at vi allle er forskjellige ,og etter som jeg leser i ketolysen boken og skaldemann , skal en spise når en er sulten og stoppe når en er mett,, det står ikke hvor mye en skal spise så det jeg vil fram til , er at tråstarter ga meg håp om at jeg kan gå ned i vekt , når jeg spiser til jeg er mett,,uansett om det er lite er jo selfølgelig dager hvor jeg fyser på noe ,, men gi meg en is , sjokolade, kake eller noe søtt,,da er hungren der med en gang |
Sitat:
|
Sitat:
Jeg har gjort som hovedinnlegger i noen dager - spist svært lite karbo og samtidig passet på kalorinivået. Vekta har gått sakte, men sikkert ned. I går fikk jeg imidlertid (litt ufrivillig) en dag med mye fett (fortsatt under 10 gram karbo), jeg spiste 3000 kcal - og vips gikk jeg opp 400 gram. Så da fortsetter jeg å holde øye med kaloriene, så får "ekspertene" bare kalle meg hysterisk så mye de orker. :rolleyes: |
Sitat:
Disse 400 grammene du gikk opp fra én dag til en annen; hva tror denne vekten består av? - |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:24. |