![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Målerne er i dag omtrent like gode uansett merke. For meg som stikker meg ofte, er det faktisk lansetten jeg er mest opptatt av. Stikker man seg 12-15 ganger hver dag, så er det greitt med en snill "stikker". Jeg har både FreeStyle Lite og OneTouch Ultra Easy. One Touch har de beste "stikkerne" men Free Style har det største displayet. På de fleste apotek kan du få sjekket blodsukkeret gratis forresten. |
Okai, takk BenteR! Men om jeg måler blodsukkeret mitt på apoteket så vil jo ikke det si såå mye om det jeg har før jeg legger meg? Am I Right? Forsåvidt, apoteket borti gata her har åpent til tolv, men gidder ikke gå dit i kjølig luft om kveldene før jeg skal sove og så våkne av lufta for å få målt altså :o
|
Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Problemet er kanskje at jeg drikker for lite om dagen. Og så blir det gjerne noen kopper te, og annet om ettermiddagen og kvelden, jeg er ikke spesielt tørst. Drikker nok sikkert alt for lite enn hva jeg burde. Men det er jo utrolig rart at alt dette bare spyles ut av meg om natten. Holder liksom ikke en gang, men annenhver time, holder på å bli sprø noen ganger :eek:
Hvis jeg drikker en del på dagtid, så får jeg samme greien med at jeg må tisse ofte, og det føles fort fullt og ubehagelig i blæren. Og er man på farten så er jo dette veldig upraktisk. Sikkert derfor jeg drikker lite, og så blir der mer om ettermiddag kveld. Men skal prøve en stund å stoppe drikkingen før. Hvor lang tid bruker det gjennom systemet tro til blæren? |
Sitat:
Sitat:
Du trenger ikke ha kjøpt den på den databutikken du evt går til. Bare lat som du kommer til å levere den der til rep om blåsinga ikke funker. "jeg tester og kommer tilbake for å få sett nærmere på det evt" funker alltid :ja: Jeg gjorde det med jobbmaskinen min på datakjeden på Stovner fordi sjefen var for gjerrig til å kjøpe komprimert luft :o |
Man får gratis blodsukkermålere på nettet, bare google abbot free style, og så følger det med teststrimler som BenteR sier. Teststrimler får du også kjøpt billigere på nettet. På apoteket er de svindyre.
|
takk, photo! :suss:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
null stress! begynte bare å lure på om google-evnene mine bare hadde gått i oppløsning :P
|
Hvorfor har ikke jeg lagt meg enda? :eek::eek::eek:
|
Sitat:
Alltid neon som har et sånt tilbud. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Om du åpner den for å rense bør du også sjekke at CPUen er godt skrudd fast. (Min løsna nemlig delvis etter kjøring til jobb daglig og da ble pc'en veldig raskt varm. Hjalp veldig å støvsuge og skru den godt til igjen.) OG med katt eller tepper eller ullklær i huset så bør du A L D R I sette fra deg pc'en på golvet når den går... den suger nemlig inn all lo som beveger seg langs gulvet. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg har jo alt presisert at det er en bærbar. ;)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Se om du finner noe her? Jeg kjøpte nylig sånn børste-munnstykke til min støvsuger, var i postkassa i løpet av 3-4 dager og det passa perfekt. :) Bare mål diameteren på røret på støvsugeren din og bestill rett størrelse. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Har en liten kattepus (se profilbildet), som er snart 5 mnd. Hentet henne hos dyrebeskyttelsen her når hun var 3 mnd. inntil 2-3 uker siden var alt perfekt, hun virket storfornøyd og frisk. Men de siste 2-3 ukene har hun holdt på med noe som høres ut som uling, mye og ofte. Leker med henne, koser, etc. Hun får ordentlig mat, har tilgang på vann flere steder etc. Begynner å bli et problem da jeg jobber hjemmefra og hun er konstant i denne "ule-modusen", samtidig som hun hopper og spretter rundt arbeidspulten. Er en tur til veterinæren en ide? Eller burde jeg bare stenge henne ute fra kontoret når jeg jobber? Hjertet smelter jo helt når denne skapningen setter i sine lange såre ul...
P.S; vet ikke om dette er riktig tråd :confused: |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Hva de andre sa! Eller, aller helst kastrer! Det er vel det vanligste å gjøre med damekattene også det, nå?!
|
Signerer de andre; på tide og kastrere.
Vi kastrerte vår ca fem måneder gamle pusefrøken, også fra dyrebeskyttelsen, nå på mandag. Hun var frisk som ei fele allerede etter noen timer, og hadde man ikke sett det fine arret, ville man aldri trodd at hun ble kastrert, vaksinert og chippet for seks dager siden. Lykke til! |
Sitat:
|
Sitat:
Fjerne hele sulamitten = kastrering Jeg kastrerte hokatten min. |
Vet noen om oppkrift på tova kjærestevotter ?
Har googlet, men fant bare en oppskrift på tova. Skal i garnbutikk på onsdag, så jeg spør der, men det kunne jo hende noen viste om noen. |
Hun er innekatt til hun er sterilisert, som anbefales å gjøre mellom 6-9 mnd. Men ja, er hun kjønnsmoden nå så kan det være lurt å ta en telefon til veterinæren ihvertfall. Har forsåvidt lyst på kattunger, men ikke på en så ung katt, dessuten er det så mange små hos dyrebeskyttelsen rundt omkring. :) Takker masse for raske svar!
|
Sitat:
|
wæææ, noen som kan minne meg på hvor jeg finner den fine nybegynner tråden? tror jeg har lest meg blind jeg altså, finner den ikke :/
|
Sitat:
Den er ikke lett å finne altså :( |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:08. |