Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Bakst (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=124)
-   -   Jukseloff (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=40404)

otika 11-02-11 18:34

Sv: Jukseloff
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrineG (Innlegg 1027677)
Men stekte du bunnen først også hadde på fyllet ? Hvor lenge stekte du den. Og hadde du på varmluft eller bare over / under varme ?

Ja stekte bunnen først,men da ble den litt tørr,så anbefaler å prøve å halvsteke den bare (ca 5 min) og så ha på fyllet,stekte den på varmluft ca 200 grader,nederst i ca 10 minutter

Men som sagt du må bare prøve ,for jeg tenkte ikke så langt i forhold til steketid ;)

otika 11-02-11 18:37

Sv: Jukseloff
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tiki (Innlegg 1027590)
Noen som har noen tanker om det er mulig å bytte ut JBKM med fiberhhusk?

hadde jo vært økonomsk litt mere lønsomt. Ikke for å lage en kakevariant, men når det skal brukes som "brød". I så fall hvor mye fiberhusk skulla en ha prøvd i denne oppskrifra?

Jeg lagde halv oppskrift nå og hadde i 1 toppa ts fiberhusk,slang det i muffins former ,hevet seg mye og falt litt sammen etterpå, må vente med å smake for de er varme ennå :p

andre delen av røra blanda jeg med kakao ;)

TrineG 11-02-11 19:18

Sv: Jukseloff
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av otika (Innlegg 1027697)
Ja stekte bunnen først,men da ble den litt tørr,så anbefaler å prøve å halvsteke den bare (ca 5 min) og så ha på fyllet,stekte den på varmluft ca 200 grader,nederst i ca 10 minutter

Men som sagt du må bare prøve ,for jeg tenkte ikke så langt i forhold til steketid ;)

Ja,jeg prøvde det :D Den står i ovnen nå ! Ser kjempe god ut. Og vi er veldig spent, hehe. :)

otika 11-02-11 19:45

Sv: Jukseloff
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrineG (Innlegg 1027732)
Ja,jeg prøvde det :D Den står i ovnen nå ! Ser kjempe god ut. Og vi er veldig spent, hehe. :)

Like spent jeg :w00t:

TrineG 11-02-11 19:52

Sv: Jukseloff
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av otika (Innlegg 1027773)
Like spent jeg :w00t:

:stortsmil Absolutt godkjent. Min aller første lavkarbo pizza, og den ble kjempe god. Men neste gang skal jeg prøve å få den litt sprøere.

Det var nydelig smak og jeg ble stapp mett av 2 stykker :) Også så enkel å lage da gitt :D

otika 11-02-11 20:32

Sv: Jukseloff
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrineG (Innlegg 1027780)
:stortsmil Absolutt godkjent. Min aller første lavkarbo pizza, og den ble kjempe god. Men neste gang skal jeg prøve å få den litt sprøere.

Det var nydelig smak og jeg ble stapp mett av 2 stykker :) Også så enkel å lage da gitt :D

Så bra :D vi har prøvd maaaange lavkarbo pizza`r og denne var den som smakte best :D

Victory 11-02-11 20:34

Sv: Jukseloff
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av marjusen (Innlegg 1027660)
Det må du si åssen gikk:D

Hmmmm... hva skal jeg si.. det ble ok. :) Knutteloffen funker bedre som toast, men absolutt en lettvint løsning når man drømmer om toast altså!
Laget litt av delen med kakao jeg også. Alene; ikke så godt. Sammen med smør, splenda og kanel; SNADDER!
:D

otika 11-02-11 20:41

Sv: Jukseloff
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Victory (Innlegg 1027812)
Hmmmm... hva skal jeg si.. det ble ok. :) Knutteloffen funker bedre som toast, men absolutt en lettvint løsning når man drømmer om toast altså!
Laget litt av delen med kakao jeg også. Alene; ikke så godt. Sammen med smør, splenda og kanel; SNADDER!
:D

Jeg lagde også med kakao og unga likte det,men jeg syns det ble tamt :rolleyes: At jeg ikke tenkte på det du hadde på :p men borte ble dem hehe

otika 11-02-11 20:44

Sv: Jukseloff
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av otika (Innlegg 1027699)
Jeg lagde halv oppskrift nå og hadde i 1 toppa ts fiberhusk,slang det i muffins former ,hevet seg mye og falt litt sammen etterpå, må vente med å smake for de er varme ennå :p

andre delen av røra blanda jeg med kakao ;)

De ble litt våte inni og falt mye sammen,ble tynne syns jeg,men smaken var god :D Lagde ny porsjon av full oppskrift men brukte 4 ts fiberhusk,funka fett det,men kaka ble litt tynnere enn med JBKM :D

Den er nå fortært med bringebær krem :p

De med kakao ble "kjedelige",men unga spiste dem opp

Victory 11-02-11 21:07

Sv: Jukseloff
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av otika (Innlegg 1027819)
Jeg lagde også med kakao og unga likte det,men jeg syns det ble tamt :rolleyes: At jeg ikke tenkte på det du hadde på :p men borte ble dem hehe

Haha! Kan ikke si det er mye igjen av min heller! ;)

Bøtt 11-02-11 21:10

Sv: Jukseloff
 
Prøvde denne i dag med reker ,kjempegodt asså.Smakte litt salt uten noe på men når jeg fikk reker og majones på så vaar det akkurat som loff.
Ryktepoeng er sendt til trådstarter :D

Tiki 11-02-11 21:11

Sv: Jukseloff
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av otika (Innlegg 1027821)
De ble litt våte inni og falt mye sammen,ble tynne syns jeg,men smaken var god :D Lagde ny porsjon av full oppskrift men brukte 4 ts fiberhusk,funka fett det,men kaka ble litt tynnere enn med JBKM :D

Nå må du vel snart være tom for egg. Snakk om å prøve ut mange varianter. :p Takk for at du testet med fiberhusk også. Får kanskje prøve den varianten en dag selv også. ;)

otika 11-02-11 21:18

Sv: Jukseloff
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av butten (Innlegg 1027842)
Prøvde denne i dag med reker ,kjempegodt asså.Smakte litt salt uten noe på men når jeg fikk reker og majones på så vaar det akkurat som loff.
Ryktepoeng er sendt til trådstarter :D

Tusen takk :D

otika 11-02-11 21:20

Sv: Jukseloff
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tiki (Innlegg 1027843)
Nå må du vel snart være tom for egg. Snakk om å prøve ut mange varianter. :p Takk for at du testet med fiberhusk også. Får kanskje prøve den varianten en dag selv også. ;)

Neida, gubben kjøpte 36 egg i stad :stortsmil har sånne bakedager og da går det unna...nå veit jeg hva jeg skal bake fast, kjekt det :)

Victory 11-02-11 22:41

Sv: Jukseloff
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Victory (Innlegg 1027838)
Haha! Kan ikke si det er mye igjen av min heller! ;)

.... Oooooog bottevekk! ;)

knh 11-02-11 23:03

Sv: Jukseloff
 
Nå står det i ovnen :) Klarte ikke holde meg lenger ;) Veldig spent!! Lukter digg da :D

knh 11-02-11 23:42

Sv: Jukseloff
 
Okay!!! Jeg må bare bøye meg i støvet!!:D Dette var jo faktisk fantastisk godt!! Smakte helt annerledes enn det jeg forestilte meg da jeg så ingrediensene ;) Nå gleder jeg meg til å spise reker eller krabbe! Disse må jo være perfekte til det?


Her vispes det sammen:
https://mail.google.com/mail/?ui=2&i...228068612-1&zw

Smurt utover plata:
https://mail.google.com/mail/?ui=2&i...228068612-2&zw

Ferdig stekt:
https://mail.google.com/mail/?ui=2&i...228068612-3&zw

En skive med ost, og en med hjemmelaget egg og rekesalat:
https://mail.google.com/mail/?ui=2&i...228068612-4&zw


Lurer forresten på hvordan disse bør oppbevares? Virker som det har gått ned på høykant hos de fleste, så kanskje ikke oppbevaring har vært noen problemstilling enda :p hehehe...


(måtte tusle på kjøkkenet en tur for å smøre meg en skive til ;) )

otika 12-02-11 08:59

Sv: Jukseloff
 
Rekker aldri å oppbevare dem :D

senorita 12-02-11 09:10

Sv: Jukseloff
 
knh, jeg ser ikke bildene :( Får bare noen rare tegn... Prøv igjen?? Eller er det bare meg som ikke ser dem

TrineG 12-02-11 09:41

Sv: Jukseloff
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av senorita (Innlegg 1028126)
knh, jeg ser ikke bildene :( Får bare noen rare tegn... Prøv igjen?? Eller er det bare meg som ikke ser dem

Ser dem ikke jeg heller :(

Kitt 12-02-11 10:01

Sv: Jukseloff
 
Får ikke noen rare tegn en gang, jeg! :confused:

e84 12-02-11 11:17

Sv: Jukseloff
 
OMG! prøvde denne i dag. kastet oppi et par ts med glutenmel og litt urter. Ble skikkelig yummie! En skive med salami og agurk og en med cc og syltetøy! For en lørdagsfrokost! Denne blir garantert lagd flere ganger. Tusen takk for oppskrift!
GOD HELG! :)

otika 12-02-11 11:26

Sv: Jukseloff
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av e84 (Innlegg 1028210)
OMG! prøvde denne i dag. kastet oppi et par ts med glutenmel og litt urter. Ble skikkelig yummie! En skive med salami og agurk og en med cc og syltetøy! For en lørdagsfrokost! Denne blir garantert lagd flere ganger. Tusen takk for oppskrift!
GOD HELG! :)

Bare hyggelig ,en god helg ønskes deg også,og alle dere andre,med eller uten jukseloff ;)

Victory 12-02-11 11:47

Sv: Jukseloff
 
Hehe... så gøy at alle blir så fantastisk positivt overrasket når de lager denne! :D Og må bare si meg enig i lagringsproblematikken.. den er ikke eksisterende! ;)

Karissima 12-02-11 12:01

Sv: Jukseloff
 
Tror jeg er nødt til å prøve meg på denne jeg også selv om jeg aldri har vært store tilhengeren av loff :D


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:46.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no