Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Kake/dessert og snacks (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=121)
-   -   Sjokoladekake på 3 minutter (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32816)

Foksy 05-07-11 00:48

Sv: Sjokoladekake på 3 minutter
 
Åhh, denne skal prøves! Synd jeg hadde begynt på en Atkins-bar før jeg kom over oppskriften :p
Men i morgen... :D

Sugaraddict 05-07-11 00:52

Sv: Sjokoladekake på 3 minutter
 
Denne er nydelig som sjokoladefondant også, viss du bare "halvsteker" den i ovnen og lar den være myk/flytende i midten... Nam :)

alvepiken 05-07-11 01:21

Sv: Sjokoladekake på 3 minutter
 
Jeg vil haaaa! Faen ta at vi ikke har micro :(

Foksy 05-07-11 01:27

Sv: Sjokoladekake på 3 minutter
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av alvepiken (Innlegg 1153571)
Jeg vil haaaa! Faen ta at vi ikke har micro :(

Står over her at noen har stekt den i 15 min på 200grader :D

Foksy 05-07-11 21:29

Sv: Sjokoladekake på 3 minutter
 
Nå har jeg laget denne. Men da jeg skulle skru lokket på vaniljepulveret jeg brukte i stedet for vaniljeessens så jeg at jeg hadde brukt Johannesbrødkjernemel i stedet :lol: :rulleøyne
Den ble, overraskende nok, ikke så søt som den skulle....men konsistensen var helt ok:p
Med litt krem ved siden av så smaker det ikke så verst..

Neste gang skal jeg se godt på ingrediensene!:D

Dahlia 27-07-11 14:39

Sv: Sjokoladekake på 3 minutter
 
Denne ble faktisk god for å være så enkel! Jeg doblet oppskriften men brukte litt mindre sukrin.

Tok det oppi en silikon-brødform og hadde den i ovnen i ca. 15 min på 200c.

Ser ifølge min kjærste ut som en "smeltet skosåle" men ble god fordet :p

Eirorinon 28-07-11 23:11

Sv: Sjokoladekake på 3 minutter
 
Ikke verst! Ganske god smak, og konsistensen ble PEREFKT! Jeg spiste krem og bringebær fra frysedisken sammen med dette, og det ble en flott dessert :) Jeg kjente at det ikke var helt som vanlig sjokoladekake, men så får heller ikke vanlig sjokoladekake meg til å gå ned 30 kilo :p

Eirorinon 28-07-11 23:12

Sv: Sjokoladekake på 3 minutter
 
Oh, men jeg må nevne at den "koppen" man eventuelt bruker ikke bør være stappfull når man setter retten i mikroen. Da blir mikroen full av sjokolade :p

lucifine 04-09-11 21:26

Sv: Sjokoladekake på 3 minutter
 
Oversmeltet smøret så min ble sær å se til.. nesten som stivnet sjokoladepudding eller noe... Men smakte godt (brukte sukrin melis jeg da) og var sinnsykt mektig!! Er så mett at jeg er nesten kvalm!

kiril 11-11-11 17:38

Sv: Sjokoladekake på 3 minutter
 
denne er lenge siden jeg har spist skal lage meg nu ja

LibraGirl 30-04-12 16:49

Sv: Sjokoladekake på 3 minutter
 
Tror dette blir kveldskosen min etter tur:D fantastisk god, heller iskald fløte over! Nydelig!

Dietta 30-04-12 18:14

Sv: Sjokoladekake på 3 minutter
 
Dette var fantastisk godt :sikle:
Fulgte oppskriften til punkt og prikke, med hadde i 7 dråper vaniljestevia i tillegg.
Himmelsk :)

senka 30-04-12 18:16

Sv: Sjokoladekake på 3 minutter
 
Lager den i kveld og koser litt.Tusen takk at du delte med oss Iset:)

LibraGirl 04-10-12 22:21

Sv: Sjokoladekake på 3 minutter
 
Dytter opp å fram denne tråden:) ble dagens kvelds, like nydelig som alltid:)

saeria 25-03-13 21:48

Sv: Sjokoladekake på 3 minutter
 
Fikk sjokoladesug i kveld, og prøvde denne. NAM! Måtte ha den litt lenger i mikroen, og serverte med en god klatt krem. Yummi! Søtet med sweet stevia og brukte litt mindre enn 2 ss. Det holdt det.

Dilly 25-03-13 23:49

Sv: Sjokoladekake på 3 minutter
 
jeg prøvde denne for leeeenge siden og fikk altfor mye sukrin, ellers OK

Ziltoidia 25-03-13 23:59

Sv: Sjokoladekake på 3 minutter
 
Denne var en av mine første forsøk på lavkarbosnop. Veldig god, men det var veldig vilkårlig om den ble vellykket i konsistens eller ei.

Denne har jeg hatt mye mer hell med:

1 egg
1 ss tagatesse (eller sukrin. Kommer an på hvor søtt du vil ha det)
1 ss mandelmel
1/2 ss kokosmel
1/2-1 ss kakaopulver
1/2 ts bakepulver
3 krm fiberhusk
10g smeltet smør

Den blir nesten som en muffin :p

maeve 04-05-13 19:56

Sv: Sjokoladekake på 3 minutter
 
Denne er veldig god!:) Tar litt mindre sukrin enn oppskriften, synes den blir for søt med 3 ss. Har den i en liten skål så det blir mer som en kake og ikke en pannekake;) Full fres i mikroen i litt over 1 min, da er den god og fuktig. Tenkte å prøve med litt hakkede nøtter i neste gang:)

senka 04-05-13 22:11

Sv: Sjokoladekake på 3 minutter
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ziltoidia (Innlegg 1434732)
Denne var en av mine første forsøk på lavkarbosnop. Veldig god, men det var veldig vilkårlig om den ble vellykket i konsistens eller ei.

Denne har jeg hatt mye mer hell med:

1 egg
1 ss tagatesse (eller sukrin. Kommer an på hvor søtt du vil ha det)
1 ss mandelmel
1/2 ss kokosmel
1/2-1 ss kakaopulver
1/2 ts bakepulver
3 krm fiberhusk
10g smeltet smør

Den blir nesten som en muffin :p

Hei :)
Ville gjerne lage denne, men du skrev ikke om du kjører den i micro og hvor lenge.Likte godt ingrediensene,tusen takk for at du deler :):)

Ziltoidia 05-05-13 02:59

Sv: Sjokoladekake på 3 minutter
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av senka (Innlegg 1441139)
Hei :)
Ville gjerne lage denne, men du skrev ikke om du kjører den i micro og hvor lenge.Likte godt ingrediensene,tusen takk for at du deler :):)

Ja, det er mikrobølgeovn. Jeg kan anslå 1 eller 2 minutter, men det er egentlig vill gjetning fra en ganske dårlig hukommelse sent på natta. :p

senka 06-05-13 02:05

Sv: Sjokoladekake på 3 minutter
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ziltoidia (Innlegg 1441149)
Ja, det er mikrobølgeovn. Jeg kan anslå 1 eller 2 minutter, men det er egentlig vill gjetning fra en ganske dårlig hukommelse sent på natta. :p

Tusen takk, Ziltoidia . Sov godt, natta :blomster::klem:

Lott 18-06-13 12:19

Sv: Sjokoladekake på 3 minutter
 
Lagde denne i går. Brukte små ildfaste former (ligger bilder i journalen min) 4 stk på dobbel oppskrift. men jeg turde ikke bruke alt av sukrin og kakao, sukrin og steviadråper med vanilje skal økes neste gang. Jeg har ødelagt mikro i hus, så jeg måtte steke dem på 200 grader mellom 15 og 20 min :) Ble gode med pisket krem søtet med stevia vanilje og sukrin, og litt bær! Skal definitivt lages igjen, te hælga :)

Takk for oppskrift!

Maxie10 21-06-13 11:45

Sv: Sjokoladekake på 3 minutter
 
Skal prøves i kveld, tror jeg. Nam!

Maxie10 03-07-13 19:38

Sv: Sjokoladekake på 3 minutter
 
Ble visst i dag i stedet. Hadde ikke fløte igjen etter middagen, så jeg tok en liten skje med gresk youghurt istedet. Ble veldig godt, helt fin konsistens :) Nammis!

Dolsi 10-08-13 20:11

Sv: Sjokoladekake på 3 minutter
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Iset (Innlegg 863021)
Denne var faktisk ikke så verst. Jeg ble plutselig så godtesyk og måtte teste ut denne. Smakte som en kakete pannekake med god sjokoladesmak. Mettende er den også.

1 ss smør smeltes i en kopp i mikroen. La det såvidt smelte bare, og rør det godt, da blir røren luftigere.
Tilsett 1 egg og rør kraftig med en gaffel. Ha i 3 ss Sukrin, 2 ss kakao, 10 dråper vaniljeessens, 1 ss kremfløte og en klype salt.

Hell det i en liiiten mikrosikker form og nuke den i mikroen i ca. 1,5 minutter. Vend den over på en tallerken og server feks. med litt pisket kremfløte og noen bringebær.

2-åringen min fikk smake og ble helt ellevill, og her er det jo ingen skumle ingredienser (jeg er ikke skeptisk til litt Sukrin, det er ikke kunstig).

Jeg har ikke bilde, men min så ut som en litt tykk sjokoladepannekake, det avhenger av hvilken form man bruker. Det går jo an å bruke en vanlig liten skål også.

NB: det måtte såpass mye Sukrin til syntes jeg, jeg hadde bare i 2 ss og det ble litt lite søtt så neste gang blir det 3. Men mange her inne vil nok synes det er nok med 2 eller kanskje enda mindre. Smak dere frem! Det går jo an å tilsette andre ting også, feks. litt revet appelsinskall, peppermynteolje, hakkede nøtter osv.

lagde denne til min sønn som går på lavkarbo i dag jeg. Tilsatte også 1,5 ss mandelmel og det ble jo knallgodt og med fin konsistens. Litt mørk og klissete sjokoladekake med krafig smak. Nesten som sjokoladefondant, sa min sønn, bare at den ikke var våt i midten :)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:02.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no