![]() |
Sv: Nannahs supergode knekkebrød!
Hei Nannah
Er det ikke flere karbohydrater i de knekkebrødene altså? Ser at det er en del karbo i både solsikkekjerner og kruskakli? Hvordan har du regnet ut karb-mengder? Hilsen nybegynner Sitat:
|
Sitat:
Jeg fant følgende: 200g solsikkefrø 14.6 g (2 x 7.3g) 50 g linfrø 3g (0,5 x 6g - ikke alle linfrøene vil forbli hele og man må derfor regne litt karber - ser på ulike forum at det er full forvirring hvordan man skal regne for hele og knuste. Men har sett at noe karber har de, så jeg regner med det - better safe than sorry :D) 50g kruskakli 10g (0,5 x 20g) Dette blir totalt 27,6 karber og dersom man får 32 stk blir jo det faktisk under 1 karb per stk. Bruker du et beregningsprogam eller? |
Du glemte sesamfrøene!:ja:
Oi, men du har faktisk rett! DEt blir i underkant av 1 karb pr stk faktisk! :heia: |
Sitat:
Nattinatt :) |
Jeg kjøper solsikkekjerner fra Mølleren...de har 10.5 karber pr 100 g om jeg ikke tar aldeles feil:)
|
Sitat:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=31834 Uansett så er knekkisene lavkarbo og veldig gode :D Tror jeg skal prøve å blande litt skarp ost (f.eks norzola eller gogonzola picante) oppi og få osteknekkis. Det lukter fis når man steker sånn ost, men akk så godt det er :p |
De ble virkelig fantastiske, men jeg lagde dem for tykke, og måtte tørke dem nesten en time ekstra i ovnen på rist ... :o. Tynnere neste gang!
|
Kli.....er det kruskakli? :confused:
:-) |
Sitat:
Mine solsikkefrø fra Mølleresn kjøpt på Rema inneholder 7.2 karber! Slett ikke ille! Og det er ikke karber i linfrø, knust eller ei! Det har jeg bestemt! Noe som er så py må jo være supersunt og kan da pr def ikke inneholde karber!:p:p:p |
Menijøssenavn!! her har jeg gått rundt i den tro at Møllerens solsikkekjerner har 10,5 karber:eek:
Herlig med 7,2 da :lol: :heia: |
Må bare skrive under på at disse knekkebrødene er helt utrolig gode :sikle: - og som en bonus, SÅ enkle å lage. Nannah er en superhelt!
|
Jeg tenkte jeg skulle prøve meg på disse knekkebrødene. Men så har kjøkkenvekten min avgått med døden. Er det noen som kan fortelle meg hvor mange desiliter 200 gram solsikkefrø er? :snill:
|
200g solsikkekjerner ble nøyaktig 3.5dl :)
|
Sitat:
|
I :love: Nanna's knekkebrød :sikle:
Men, jeg har et lite problem, for jeg får nesten ikke løsnet knekkebrødene fra bakepapiret når de er ferdige. Er det noen som har et godt tips til meg? |
Legg bakepapiret med knekkebrødene over på rist med en gang de er ferdig stekt.....
|
Disse fikk jeg veldig lyst til å lage :)
Men går det uten fiberhusk og solsikkekjerner? Evt. hva kan jeg erstatte med? |
Skal det ligge litt med bakepapiret på da eller?
For jeg la det på rist med en gang, men fikk ikke av bakepapiret:) |
Du må ikke ha for våt deig...la deigen/røra hvile til vannet er absorbert av fiberhusken.
|
Jeg er blitt storspiser av disse knekkebrødene, elsker de bare!!
Prøvde en ny variant i går, erstattet halvparten av solsikkekjernene med gresskarkjerner. Det ble veldig godt,det også!:):) |
Tusen takk Nanna, det er nok der feilen ligger.. Jeg hiver det over på bakepapiret med en gang jeg har blandet det sammen :ja:
|
Tusen takk, fra meg også!
Laget de for første gang i går - og serverte dem, sammen med godt smør, som "brød" før biffmiddagen til hele familien i dag. Små og store likte virkelig sorten;0) En nydelig intro til lavkarbomat:) |
:heia::heia::heia::heia:
Nydelige knekkebrød! Blir vanskelig å begrense seg! Tusen takk Nannah! :heia::heia::heia::heia: |
Forøvrig kjempegode med masse hjemmelaget rekesalat på. Nam nam! :)
|
I dag har jeg tenkt å bake en porsjon m gresskarkjerner i :ja:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:01. |