![]() |
Lavkarbo turmat?
Så hva har dere med i sekken når dere skal på tur med ungene, svigermor og bikkja? Jeg har en atkinsbar i lomma, jeg. Kjedelig!:p
|
Sv: Lavkarbo turmat?
Macademianøtter eller mandler og så 85% Lindt sjokolade og en flaske med vann :)
|
Nøtter, boks med salat etc, kaldt kjøtt/grillkylling... Nøttemuffins kanskje? Ketolysepølser i termos med kokende vann hadde jo vært greit, men de pølsene får jeg ikke tak i. :sur:
|
babybel-oster, fiberrik, salat, kokt egg, prinsessebrød masse vann, atkinsbarer, (endulge med kjeks er jo et godt kviklunsj alternativ viss du ikke er på induksjon)
|
Salat...
|
"omelettpizza" i passe stykker og tykke havrepannekaker går også fint. En god urtete på termosen.
|
Albertinevaffler.
|
Sitat:
|
Du kan sjekke i lokale slakterbutikker om de selger lavkarbopølser der. Her i Stavanger er det i allefall en som gjør det.
|
måtte i så fall være Utra eller Ica maxi kanskje??
|
Ketolysepølsene er utviklet av slakteren hos Meny Stoa.
Her er forhandler liste: Sitat:
|
Men når ungene, svigermor og bikkja ikke skal være med, og turen varer en ukes tid - hva putter dere i sekken da??
Uten tilgang til kjøling og med vekten du skal bære på å ta hensyn til - og dagsetapper på 7-10 timer og det energibehovet det medfører. Blitt hekta på "toppsamling" og sliter litt med å finne riktig/praktisk mat å ha med på fjelltur :kadetgaar |
Sitat:
|
På oppskriftsforumet her inne.. Eller så har jeg en modifisert oppskrift inne i dagboka mi et sted..
|
Sitat:
|
Hmmm, tro om Harald Slakter sender til andre deler av landet??...
:) |
Yoplait 0,1 med lindberg müsli...
|
Sitat:
Jeg bor i Bergen.. |
Tror bare du må ringe dem jeg... Vet ikke hva det koster.....
|
Eggesalat;)
Oppskriften finner du her inne...bare søk... Nammenam! |
Sitat:
I det siste har jeg begynt med mye karbohydrater dagen før og så strengt lavkarbokosthold. Dette har gitt meg utrolig mye energi og jeg har blitt betraktelig sprekere. Det jeg ikke vet er hvor mange dager denne oppkarbingsdagen holder. vil tippe to dager. Det du kan gjøre er å spise mye karbohydrater dagen før du skal begynne å gå og så kjøre strengt lavkarbo hele dagen mens du går og så avslutte med høykarbo hver kveld, som foreksempel müsli i vann. Forslag til lavkarbomat er kokt egg, makrell i tomat, tunfisk i olje eller osteterninger. Men la ikke meg bestemme hva du skal ta med men ta heller med det du liker. Husk å spise før du blir sulten eller utmattet. Lykke til og god tur.:) |
Oppkarbing og høykarbo er ikke aktuellt, problemet er ikke mangel på energi, men holdbarheten og vekten/volum - jeg spiser unektelig MER når jeg er på tur enn ellers :)
Brokkoli og kyllingfileter er ikke morsomme etter 3-4 dager i sekken i sommervarme (les: uspiselig), og hermetikk er blytungt, sekken veide veldig nær 30kg sist jeg var på tur. I matposen var det da: Kyllingfileter, laksefileter, blomkål, brokkoli, tunfisk i olje, linfrøolje, udo's, proteinpulver, fiberrik, tubeoster, hardkokte egg, Atkins frokostblanding og bars, makrell i tomat og hermetisk skinke. (sikkert noe jeg har glemt) Dertil hadde jeg rosiner og søte havre kjeks som jeg ikke trengte, men som var med i tilfelle jeg skulle gå helt "tom" Blytungt, og en del av det ble dårlig før jeg fikk spist det opp... Har prøvd å tørke kjøtt, kylling og grønnsaker selv, men er ikke helt fornøyd med resultatet. |
Er enig i at hermetikk kan være tungt. Men den er like god etter en uke i sekken. Makrell i tomat syns jeg er perfekt for den inneholder både proteiner og grønnsaker i form av tomatsaus. Du trenger ikke boksåpner til den heller. Jeg hadde med bønner på boks på min tre dagers sykkeltur men det var ingen suksess. ble veldig fort lei de og så var de blytunge. Makrell i tomat veier mye mindre.
Jeg opplevde at jeg spiste veldig lite på min tur. sikkert fordi jeg kjørte hardt. |
Porsjonsposer med proteinmel 80-20 kasein/myse og nøttemiks som fettkilde. Veier niks i sekken og alt du trenger er bekkevann i tillegg. Kjedelig? Ja, hvis turmaten er viktig som en del av kosen med å dra ut i naturen. Tar med fiskestang og håper på litt variasjon på den måten. Passer til 1-3 dagers turer der en skal bevege seg mye. Husk salt og vitaminer :)
|
Hei. Jeg bruker snaksposer med tørrfisk. Tar ikke mye plass og er lett i vekt. Mvh Linda
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:39. |