![]() |
25 mai er det start. Noen andre som begynner i morgen?
Hei
Nå har jeg bestemt for å ta tak i de ekstra kiloene, og bli kvitt de, så imorgen er dagen for kurstart:D Målet er 10kg slankere!!! Har lest boka og sett kurset på DVD, så jeg har nokså god snøring på hvordan jeg skal spise, men jeg håper det er gode råd å hente herfra om det trengs:) Er det flere som starter imorgen da? |
Sv: Imorgen er det start :) Noen andre som begynner imorgen.
Lykke til :)
|
Sv: I morgen er det start :) Noen andre som begynner i morgen?
Hei!
Jeg og sambo begynner i morgen! :) Han er en dreven kurer, men jeg er på førstereis... Jeg er veldig spent på hvordan jeg skal klare meg uten brød til frokost, så jeg har allerede laget et proteinbrød som jeg er litt skeptisk til (har akkurat tatt det ut av ovnen, men den lille biten jeg tok, synes jeg smakte egg... så vi får se...) |
Dreamy: Tusen takk!
Lusketusk: Håper det har gått bra med deg sålangt Her går det greit. Merker litt den der søthungeren da, men den forsvinner heldigvis om et par dager, skal jeg tro det jeg har lest :) Hvordan har dagen din gått, sånn matmessig da? |
Sitat:
http://lenabeatrice.net/atkins/lavkarbo-brod/ Fant oppskriften her på lavkarbo, men jeg synes ikke det smaker egg :-) Men, det er veldig fuktig da....ser at noen her inne pleier å skjære opp i skiver og tørke i ovnen litt. Jeg baker dette hver uke og liker det kjempegodt. |
Sitat:
Ellerså har jeg hatt skikkelig vondt i hodet i dag, enda jeg har drukket masse vann, mer enn jeg vanligvis gjør (og jeg er vanligvis veldig flink til det)... Kanskje det kan være på grunn av cirka null karbohydrater? Hva er det du har spist i dag da? |
Sv: I morgen er det start. Noen andre som begynner i morgen?
Hei, kan jeg få være med :) ?
Begynte for 1 uke siden men hadde en litt for våt fest i helgen og har fått en ganske kraftig tilbakeslag..... nå drikker jeg vann for harde livet! |
Begynte igår. Hadde litt hodepine utpå dagen og litt idag, men den har gitt seg nå. Er skikkelig motivert og klar for dette. Har middagen i ovnen nå. Kyllingfilet med bacon og fløte :) mmmm
Lykke til |
Lutetusk hvis du spiser veldig lite karbohydrater er det normalt å få vondt i hodet i noen dager men så gir det seg etterhvert. Hvis hodepinen fortsetter utover et par dager kan det være at for mye av energien kommer av proteiner og for lite av fett, i så fall gjør en liten justering.
|
Begynner i morgen:)
|
jeg startet og i går, altså 25 mai. Da var det ny start etter pause på 3,5 måned. Har gått opp igjen 1 kg, så nå er det på full guff igjen.
|
Sitat:
Så morsomt at så mange henger seg på! :D Nuppelura i farta: Kylling med fløte og bacon hørtes innmari godt ut, hvordan gjør du det? Kanskje det blir morgendagens middag her i huset!? :p |
Så kjekt at vi er så mange som nettop har startet kuren :jupp:
Kyllingfilet med bacon og fløte hørtes digg ut da! Må testes! Jeg gikk på en liten smell igår. Hadde laget laksefilet til middag. Hadde den i ovnen. Tilbehør var brokkoli, purre og rømme. Men når vi satt oss med bordet og skulle til å spise skjønte vi fort at fisken var blitt dårlig (frøs den 2 dager før den gikk ut på dato, så burde jo gått bra). Kjipt asså:eek:. Skar opp ei bogskinke istedet, så middag ble det, men ikke helt sånn som planlagt :høh: Jeg har ikke hatt noe særlig hodepine, men ble skikkelig svimmel og nærvøs i kroppen utover dagen igår. Merket litt idag også, men ikke fullt så mye. Fikk også tak i ketolyse kosttilskuddene idag så begynner å ta de fra imorgen av. Imorgen er det dag 3 på ketolyse. Tror dere jeg har kommet skikkelig i ketose da? Lurer på om det er vits å sjekke med urinstix alt imorgen kveld? |
Sitat:
Ta en titt på denne tråden her; http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2092. Lykke til :) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Urinstix er veldig kjekt å ha, absolutt verdt pengene! :D
Til min stor overraskelse var jeg i ketose selv etter en dag hvor jeg trodde jeg hadde spist for mye karbs. Vet noen hvor mange karbs man må spise før man går ut av ketose?? :confused: |
Sitat:
|
Til dere som lurer på hvordan kyllingen lages til
HERE GOES: Så mange kyllingfile'er dere trenger. Kutt opp litt purreløk og rød paprika (trenger ikke mye for å sette smak). Surr bacon rundt kyllingfile'ene og steik de litt i panna til den blir brunaktig (dette for å få skikkelig baconsmak i saus og kylling) legg kyllingene med bacon rundt i en ildfast form. strø over purre og paprika og ha en pakke kremfløte(minst karb i den) over kyllingen. 200grader, midt i ovnen, i 40 min. Hadde isbergsalat ved siden av.. PS! sambo som ikke går på kuren spiste dette med ris, og jeg har nå fått beskjed om å stå for matlaginga fra nå. |
Sitat:
|
Er det noen som vet hvordan jeg får sånn stilig tickermålebånd i bunnen?... :)
|
Hallo!
Jeg tenkte å prøve dette jeg og. Har ei venninne som har gått ned masse ved å gjøre dette. Håper jeg går ned masse jeg og!... Lykke til:):heia: |
Sitat:
|
I dag lagde sambo og jeg noe godt, Oopsie-rolls med pisket krem og lett bringebærsyltetøy! Nammenamm! Dette kommer til å bli en gjenganger her hos oss... ;) Tilogmed bestemor og bestefar likte det veldig godt! :) Lurte fælt på hvordan de var laget... :rolleyes:
Hadde tenkt å legge ut bilder, må bare finne ut hvordan jeg får de mindre.... :mad: |
Hei, får jeg være med? Jeg startet offisielt i dag, men har "øvd" meg hele uka, så jeg er faktisk godt i gang. Leser og pugger og gleder meg! :)
Sitat:
Eller du kan følge grundig oppskrift fra forumet, her. |
Klart du får være med, Vaffel;)
Idag var jeg i selskap, og har prøvd å være så flink som mulig, har skeiet ut pittelitt, så kan hende jeg spiste litt for mange karber idag, men håper og tror at det gikk bra :) Skal holde meg til kuren fra nå av :) |
Hei! Jeg har også vært flink i dag! Har sittet inne i møte hele dagen (:mad:), og har blitt frista av både frukt, sjokolade og ferske rundstykker! Men jeg har vært flink å si nei takk... Spiste heller ikke en eneste non stop, enda jeg hadde 13 i hånda! :D Var også på grilling i kveld, men spiste én pølse, svinekjøtt og salat. Og jeg er fortsatt i ketose! :) Men er det noen av dere som vet hvor lang tid det tar fra man har spist karber til det evt gir utslag på stixen? (Jeg har jo hørt at man ikke skal henge seg opp i det stixen sier, men jeg synes det gir meg en grei pekepinn jeg da... ;) )
Og er det noen som vet om noen is man kan få kjøpt, som vi anti-karbere kan spise? Hadde vært så digg med is i denne varmen! :) Håper alle har en fin pinsehelg, og nyter sola og varmen! :) |
jeg har et tips ang is. Kjøp fun light saft uten karbs og lag is selv :) Jeg har kjøpt inn saft. Evnt bruke pepsi max :)
|
Oppdatering fra meg: Idag er det en uke siden jeg begynte, og har gått ned 2kg
|
Woohoo! Gratulerer! :klem:
Det er også en uke siden jeg begynte i dag, men fikk ikke veid meg i dagtidlig. Er det lurest å veie seg om morgenen eller om kvelden? Håper jeg også har gått ned ett par kilo! :kadetgaar |
Kjempebra Nuppelura!:D
Veide meg idag jeg og men er litt usikker for vekta er så dårlig (sånn Billig Ikeavekt). Så helt eksakt vet jeg ikke men det ser ut som ca 1,5-2kg ned :stortsmil God start! :) Lusketusk: Lures om morgenen :) |
Tusen takk :)
så lenge man bruker den samme vekta hver uke så er det jo greit. Grattis med vekttap :) Har begynt å trene litt smått hjemme nå og skal kjøpe sykkel i sommer, så skal nok bli noen kilo lettere etter hvert. Lykke til med vei'inga lusketusk |
Hei. Kan jeg også bli med her? Jeg staret for en uke side, men det hadde vært gøy å "være med noen".
Jeg gikk ned 2 kilo etter et par dager på kuren, men har stått stille noen dager nå og prøver og smøre meg med tålmodighet.... Er ellers meget overvektig med en BMI på rundt 35.... Har tidligere gått ned en del med Fedon og har deretter hatt en graviditet med pluss X anntall kilo.... Har ellers vært på Grete Roede, men har PCO(uten barneønske) så for meg er det mer riktig med lavkarbo. |
lykke til nelly :) dette klarer du :)
|
Glemte å skrive det i går, men i går tidlig sto vekta på ca 3 kg mindre enn på mandag morgen i forrige uke! :heia:
Har også fått kommentarer på at det ser ut som noe har blitt borte sånn "like under puppene", og jeg kan se det selv i speilet også! nå bare håper jeg at jeg også skal miste det som sitter litt lenger ned på magen... :flau: Føler meg i det hele tatt veldig bra, etter en laaaang dag på jobben i dag, hadde jeg ikkeno imot å gå hjem, noe jeg vanligvis ville hatt... :p Jeg må tilstå da, på personalmøtet i dag var det en dame som hadde med seg sjokoladekake... og jeg tok en bitteliten bit... det var så godt! :sikle: I kveld har sambo og jeg også spist sukkerfri gelé med pisket krem... skikkelig godtedag! :p Hvordan går det med dere andre da? |
Nelly: Kjekt å ha deg med! Grattis med 2 kg ned! :)
Lusketusk: Så flott at du begynner å se resultater!!! Begynner å merke det litt jeg og. Og tidligere i uka målte jeg, og jeg hadde faktisk gått ned 4 kg rundt livet, den første uka på kuren:D Må tilføye at jeg rocker også da, med en sånn sånn rockering med vekter, så den har kanskje litt med cm-tapet å gjøre. Anbefaler rockering asså! Veldig god og ikke for tung trening. Og lett å gjennomføre siden en kan rocke foran TV'n om kvelden;) |
Jeg gikk ned utrolige 4,5 kg den første uka, og "smugveiingene" mine tyder på at det har gått unna en kilo til. Jeg er... overveldet. :p Og glad, selvsagt. Tenk at jeg endelig har greid å snu!? Og at jeg har begynt å trene hver dag?
Og tenk at jeg liker det!? Både kuren og trimmen. Hurra for Ketolysekuren og i det hele tatt lavkarboprinsippene. |
Er litt skuffet igrunn. Ikke gått ned no mer. Og jeg trener hver dag :( Men skal ikke veie meg igjen før mandag så får se hvordan det har gått da.
|
nuppelura: Hvordan trener du?
Da jeg begynte å jogge en gang kvittet meg med fett og gikk opp i muskelvekt samtidig, så det utlignet seg på vekta. |
God morgen!
Idag var det veiedag og vekta viste enda 2 kg ned, dvs. 4 kg siden jeg begynte. Hærlig:D nsker alle en strålende dag! |
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:44. |