![]() |
Sier ketolysekuren noe om hvor mye protein?
Ja, det lurer jeg på. Jeg skal kjøpe meg b0ka når jeg får råd, men nå kan jeg ikke bruke penger på det, siden de pengene må gå til mat til familien:rolleyes:
Er det en f0rmel f0r hv0r mye pr0tein til så 0g så mye karber? Jeg har spist ket0gent ala Skaldeman siden mai,d0g med f0kus på å bruke karbene til grønnsaker da jeg mener grønnsaker er viktig. Men samme hv0r mye fett jeg spiser, så blir jeg ikke mett 0m jeg ikke spiser n0k pr0tein 0g. Nå er det j0 det snakket 0m at blir du ikke mett, så spis mere fett. Ja, men tr0r dere ikke at 0m man ikke spiser n0k pr0tein, så blir man ikke mett n0k da heller? Det bør j0 være samsvar mell0m pr0tein 0g fett 0g. Jeg blir hølsulten s0m vi sier her i Trysil 0m jeg feks bare får i meg 50g pr0tein 0m dagen med min vekt 0g kanskje 250-300g fett.. Dytter jeg på litt mere pr0tein så blir jeg mett. Nå spiser jeg ikke så mye fett s0m 300g i døgnet, f0r det blir f0r mye f0r meg, men jeg har hatt n0en slike dager 0g hjelpes så sulten jeg blir 0m jeg ikke får n0k pr0tein. |
Sv: Sier ket0lysekuren n0e 0m hv0r mye pr0tein?
dette lurer jeg på også.. jeg spiste i går 190g protein og 230g fett.. jeg syns det virket så mye ( det er jo alltid det når man ser det i tall), men Gerd sa ingenting på det iallefall.. og jeg kunne godt ha tatt litt mer mat, for jeg var litt småsulten selv med så store mengder protein..
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
har du regnet 600 gram kyllingvinger som 600 gram kyllingvinger?
regner med at du ikke har skrella vingene og veid opp kjøttet for seg? |
5% karbo, 20-25% protein og da resten fett.
Er den formelen jeg har hørt hvertfall men jeg har ikke lest boka |
Sitat:
jeg spiste i tillegg 3 egg, 80 g cottagecheese, 5 skiver gulost av proteiner.. |
Sitat:
|
det som var så dumt var at jeg spiste oppimot 15g karbohydrater, og da viste ketostixen at jeg falt ut av ketose.... jeg har heller ikke gått ned noe som helst på disse 7 dagene jeg har holdt på.. men nå skal jeg ha mensen om 1 ukes tid, dette har kanskje noe med saken å gjøre?
|
Som en generell regel kan man regne ca 1-1.8 gram protein per kilo kroppsvekt (Avhengig av hvor mye man trener).
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sv: Sier ketolysekuren noe om hvor mye protein?
Nellie, det er ikke Torkil som har kommet med 5%/25%/75%.
Jeg tror ikke Torkil sier noe spesifikt om hvor mye protein man skal ha, men jeg sitter desverre ikke med boka mi her, så jeg får ikke sjekket.. |
hvis du søker på: "formel for proteininntak" så får du opp den her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread....=proteininntak men det er jo heller ikke akkurat beregnet på ketolysekuren, så nå skal jeg holde kjeft:o |
Sitat:
|
Det er hva T0rkil sier jeg er interessert i, ikke alle andre te0rier. 0g jeg spør kun f0rdi jeg er nysgjerrig.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Takk til den m0dden s0m fiksa 0`ene mine i 0verskrifta:D
|
Sitat:
Da kan du sende en PM til Torkil å spørre hva han mener. Har bladd gjennom boka nå, og finner ikke at han skriver noe spesielt om mengde proteiner. Ellers så kan du søke og se om han har svart i andre tråder :) |
i boka så står det jo at man kan spise ubegrenset av kjøtt, fisk, ost ol... så da kan det vel ikke være noen begrensning for hvor mye proteiner man kan spise...:spisesnak
|
Sitat:
Om jeg ikke tar helt feil tilsvarer ditt matinntak den dagen du beskrev, 3000 kalorier. Selv om man i utgangspunktet ikke skal tenke kalorier, ser jeg på det som usannsynlig å gå noe særlig ned i vekt med et såpass høyt kaloriinntak (her vil det sikkert være mange som er uenige med meg...) |
Sitat:
|
ok.. nei jeg veier ikke mer enn 71 kg jeg, så kan se den at det ble for mye proteiner da ja..har spist mindre i dag.. kun 2 egg, litt laks, noe kylling og roastbiff og en nakkekotelett.. kan aldri tenke meg at det er så mye proteiner som i går.. men jeg kan heller ikke skjønner at de kyllingvingene ble såå mye heller, for det er jo ikke mye kjøtt på dem akkurat... men, men.. har spist mere fett i dag enn i går tror jeg.. smakte på cocosa også i teen min, det var veldig godt faktisk:)
|
jeg har fått i meg 130g proteiner i dag, jeg kan ikke forstå hvordan jeg skal klare å få i meg så mye mindre, da kan jeg jo ikke spise noe kjøtt nesten da?
proteiner som jeg har spist i dag er 2 egg, 80g laks, 2,5 dl kylling, 2 skiver roastbiff, 30g revet ost, 1 nakkekotelett og 60g snøfrisk naturell... hva annet skal jeg spise liksom for å ikke få så mye proteiner? |
Sitat:
For på ketolysekuren trenger man egentlig ikke tenke på annet enn karbene.... |
Sitat:
men nei jeg har ikke gått ned i vekt heller...:( |
Sitat:
Har du brukt oppskrifts-ideene i boka? Dette med kcal kan ikke jeg svare for. Har ikke telt en eneste en på disse tre årene. Men jeg har spist meg mett til hvert måltid, og spist når jeg er sulte. Passet på å fått i meg mye vann, tatt vitaminene og holdt meg unna typiske partystoppere som brøderstatninger og nøtter. |
Hvor er det det står at man skal holde seg på 2000 kcal på Ketolyse? Har lest boka flere ganger, men det har ikke jeg fått med meg? Gjør som Gerd, spiser når jeg er sulten og stopper når jeg er mett.
|
Sitat:
Men på generelt grunnlag i boka, så skal man kun tenke karber :) det er kun når vekttapet stagnerer, man får platå (som betyr at vekta står på det samme, og ikke rikker seg hverken opp eller ned i minst 4 uker), man kanskje bør se på inntaket. |
Åååhh, så det er sjefen sjøl som gjør ting komplisert for oss ;)
|
Sitat:
|
Sitat:
men jeg får bare gi det litt mere tid, jeg har fortsatt trua :D |
God kveld!
I boka til Torkil P. Andersen (ketolysekuren) står det på s. 25: "Protein omdannes ikke til fett. Fett kan ikke bli til protein. Protein i hvert måltid vil lette nedbrytingen av kroppens fett". Ergo, så er proteiner bra :D Håper dette var til hjelp.....:) |
Sitat:
uke 4 og utover: du vil ha et mer moderat vekttap... osv osv... (orker ikke sitere allt) Så det er overhodet ikke alle som går ned et gram den første uka. Så mitt råd er igjen: Les boka nøye, gang på gang. Så sparer man seg for så masse usikkerhet, tvil og til dels fortvilelse og stress (stress hjelper ikke på nedgang i vertfall) :) |
Sitat:
|
takk for at dere gidder å bry dere med å svare og å hjelpe meg :)
|
Men du, hvor mange kilo skal du ned?
|
Sitat:
|
Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:49. |