Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Kake/dessert og snacks (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=121)
-   -   Grunnoppskrift, kakedeig til sukkerbrød, formkake, muffins (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=35134)

LilleMill 13-03-11 14:09

Sv: Grunnoppskrift, kakedeig til sukkerbrød, formkake, muffins
 
Lagde disse i går. 6 stk med kun vaniljepulver og vaniljedråper, og 6 stk med kakaopulver og sjokoladebiter. Nam :)

Men jeg klarer ikke å få 16-18 muffins, da må de være veldig små?

Higu83 14-03-11 12:05

Sv: Grunnoppskrift, kakedeig til sukkerbrød, formkake, muffins
 
Hei ;)
har veldig lyst å prøve denna oppskriften. men får ikke tak i kokosmel her jeg bor. midt på landet heheh. MÅ jeg ha det i oppskriften?

Babycherry 14-03-11 12:15

Sv: Grunnoppskrift, kakedeig til sukkerbrød, formkake, muffins
 
Den så spennende ut! Må prøves! :)

Miranda1992 16-03-11 10:41

Sv: Grunnoppskrift, kakedeig til sukkerbrød, formkake, muffins
 
hvor masse karbo er det i disse???

bevaremegvel 16-03-11 10:59

Sv: Grunnoppskrift, kakedeig til sukkerbrød, formkake, muffins
 
Jeg laget sjokolademuffins ut av denne oppskriften og de ble GODE :p

stinemarie 21-03-11 13:05

Sv: Grunnoppskrift, kakedeig til sukkerbrød, formkake, muffins
 
Mine står i ovnen nå og jeg gleder meg :)

I følge diett.no ble det ca. 12 karber i hele røra. Da brukte jeg seterrømme istede for CF for det hadde jeg ikke :)

Labomba 28-03-11 10:14

Sv: Grunnoppskrift, kakedeig til sukkerbrød, formkake, muffins
 
Skjønner at det er ganske mange som bruker sjokoladen fra "Sukkerfritt", men den har jo ganske møe karber. Kan lissom ikke helt forestille meg at det er lavkarbo, men er det noe jeg ikke har forstått? Den oppskriften skal nemlig bli sjokkismuffins, men må jo finne en sjokkis uten alt for møe karber.

tattoogl 28-03-11 10:24

Sv: Grunnoppskrift, kakedeig til sukkerbrød, formkake, muffins
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Labomba (Innlegg 1068164)
Skjønner at det er ganske mange som bruker sjokoladen fra "Sukkerfritt", men den har jo ganske møe karber. Kan lissom ikke helt forestille meg at det er lavkarbo, men er det noe jeg ikke har forstått? Den oppskriften skal nemlig bli sjokkismuffins, men må jo finne en sjokkis uten alt for møe karber.

Den mørke sjokoladen fra sukkerfritt inneholder ikke mer enn 2 g karbo pr 100 g, så den er det ikke mye i. :D
Du skal trekke fra sukkeralkoholer...

ani-dalh 01-04-11 22:24

Sv: Grunnoppskrift, kakedeig til sukkerbrød, formkake, muffins
 
Hei, du får kjøpt mye av dette på nett:
http://www.lchfbutiken.se/
http://www.lavkarbo-torget.no/index....category_id=15
http://www.funksjonellmat.no/sukrin-om.php

Tasja 08-06-11 13:58

Sv: Grunnoppskrift, kakedeig til sukkerbrød, formkake, muffins
 
Jeg har laget disse i dag. Jeg synes absolutt at det er en av de beste muffinsene som jeg har laget på lavkarbo. De ble veldig saftige og gode.
Jeg får som regel en litt tørr smak i munnen av bakst med kokosmel, jeg kjente det litt her også, men mye mindre fremtredende enn det det har vært i andre oppskrifter.
Tenkte å lage vaniljekrem eller smørekrem og ha i midten på noen av muffinsene (jeg laget 15 stk av røren, stekte i ca 14 min tror jeg) :D
Tusen takk for fin oppskrift, denne blir nok laget flere ganger :D

snuppelure74 11-06-11 12:06

Sv: Grunnoppskrift, kakedeig til sukkerbrød, formkake, muffins
 
Denne hørtes spenende ut, må testes :)
Blir det mye kokossmak ? lagde noe lapper her en dag med slikt kokosmel og det var veldig kokos smak så grøsser bare av tanken på de lappene :rolleyes:
men slikt mandelmel må man på helsekost for å kjøpe det også ?

j88 11-06-11 12:07

Sv: Grunnoppskrift, kakedeig til sukkerbrød, formkake, muffins
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av snuppelure74 (Innlegg 1135642)
Denne hørtes spenende ut, må testes :)
Blir det mye kokossmak ? lagde noe lapper her en dag med slikt kokosmel og det var veldig kokos smak så grøsser bare av tanken på de lappene :rolleyes:
men slikt mandelmel må man på helsekost for å kjøpe det også ?

Mandelmel kjøpes på helsekost. Jeg syns ikke kokosmel smaker mye kokos, men man bør nok like kokossmaken.

Mettek 15-06-11 22:10

Sv: Grunnoppskrift, kakedeig til sukkerbrød, formkake, muffins
 
Kan man bare bruke mandelmel istedet for kokosmel?

Shamu 07-07-11 09:19

Sv: Grunnoppskrift, kakedeig til sukkerbrød, formkake, muffins
 
Disse skal jeg teste i dag, men jeg må teste med noe annet enn kokosmel i, da jeg ikke har det. Skal bli spennende å se om det funker. :)
Takk for fristende oppskrift!

grotingeling 07-07-11 11:35

Sv: Grunnoppskrift, kakedeig til sukkerbrød, formkake, muffins
 
Deilige muffins :sikle:, skal bakes til kakefredag i morgen.
Tror jeg skal lage en ekstra posjon og bruke bakepro i stede for kokosmel.

Nannah 10-07-11 09:48

Sv: Grunnoppskrift, kakedeig til sukkerbrød, formkake, muffins
 
Det går fint med mandelmel:ja:

Synes ikke kokossmaken er så framtredende her. Er ikke så veldig glad i den smaken sjøl.

Becky 10-07-11 12:03

Sv: Grunnoppskrift, kakedeig til sukkerbrød, formkake, muffins
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tasja (Innlegg 1132809)
Jeg har laget disse i dag. Jeg synes absolutt at det er en av de beste muffinsene som jeg har laget på lavkarbo. De ble veldig saftige og gode.
Jeg får som regel en litt tørr smak i munnen av bakst med kokosmel, jeg kjente det litt her også, men mye mindre fremtredende enn det det har vært i andre oppskrifter.
Tenkte å lage vaniljekrem eller smørekrem og ha i midten på noen av muffinsene (jeg laget 15 stk av røren, stekte i ca 14 min tror jeg) :D
Tusen takk for fin oppskrift, denne blir nok laget flere ganger :D

Hvordan gjør du det når du fyller muffinsene? Har du i kremen før eller etter de stekes? Og hvordan?:o

tara67 15-09-11 21:32

Sv: Grunnoppskrift, kakedeig til sukkerbrød, formkake, muffins
 
Dette var godt :-)

Luggetuppen 17-09-11 12:15

Sv: Grunnoppskrift, kakedeig til sukkerbrød, formkake, muffins
 
Jeg prøvde denne oppskriften i går, dog med noen forandringer fordi helsekosten var stengt. Jeg stekte hele røra i en brødform. Den sank ganske mye ned på midten. Jeg delte den i to, fylte den med hjemmelaget dronningsyltetøy (bringebær og litt blåbær) og pisket krem. Jeg fikk "bare" to lag, så gropa på toppen ble fylt igjen med syltetøy og dekket til med masse krem.

Gleder meg til å smake senere i dag!

Tasja 18-09-11 17:24

Sv: Grunnoppskrift, kakedeig til sukkerbrød, formkake, muffins
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Becky (Innlegg 1157142)
Hvordan gjør du det når du fyller muffinsene? Har du i kremen før eller etter de stekes? Og hvordan?:o

Jeg tok vaniljekremmen i etter de var stekt. Det var veldig godt :) Det går sikkert ann å ha det i før de er stekt, men kanskje man bør ha en fastere vaniljekrem da?

Bik 18-09-11 17:37

Sv: Grunnoppskrift, kakedeig til sukkerbrød, formkake, muffins
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av wahaj (Innlegg 957239)
Jeg fant det. Det er akkurat det samme som kokosmasse, som man får kjøpt på f.eks kiwi til 15kr, og det er 7 karbs mindre, så kjøper definitivt det fremover.

Kokosmel og kokosmasse er ikke det samme. Dette er kokosmel http://www.helseogkost.no/nettbutikk...tenfritt_500_g

nellie 19-11-11 18:20

Sv: Grunnoppskrift, kakedeig til sukkerbrød, formkake, muffins
 
Prøver å lage karamelleplekake ut av denne i dag. Masse stevia toffee i bunnen også epler og pærer på toppen. Spennende.

nellie 19-11-11 22:25

Sv: Grunnoppskrift, kakedeig til sukkerbrød, formkake, muffins
 
Den var ikke så værst gett!:) Bunnen ble svampete, men jeg har ikke sånn helt 100% fettredusert mandelmel, så kan være derfor.

Bik 10-02-13 10:54

Sv: Grunnoppskrift, kakedeig til sukkerbrød, formkake, muffins
 
Nå står denne i ovnen. Har strødd blåbær over, og tenker å servere med is til. Gleder meg til å smake :sikle:

Bik 10-02-13 12:36

Sv: Grunnoppskrift, kakedeig til sukkerbrød, formkake, muffins
 
1 Vedlegg
Den ble nydelig. Smakte skikkelig kake, ikke svampete på noe vis.
Skal ha den bitte litt søtere neste gang. Blåbærene sank ikke så mye ned i kaka, så neste gang skal jeg trykke de litt ned i ( brukte frossen bær)
Utmerket med is til :)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:26.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no