Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   Elegi over avokadoforsøkene (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=42813)

Rin 08-04-11 17:51

Elegi over avokadoforsøkene
 
Da har dagen kommet; jeg er klar for å innrømme og godta at jeg virkelig ikke liker Avocado. :p Dette har tatt lang tid (og litt penger), siden jeg er en sta sjel.

Jeg har prøvd plain avocado med salt og pepper; jeg har prøvd et utall guacamoleoppskrifter. Jeg har ostegratinert den i ovnen, pakket den i bacon, laget avocadosalat med bacon og rømme. Jeg har brukt den til å lage muffins og oopsier (man kan erstatte kremosten med most avocado - konsistensen blir fin, den). Jeg har prøvd å lage pålegg og smoothie av den...

Men nå er det nok. Kjære meg selv, nå trenger du ikke å bruke penger og ekstraingredienser på dette mer. Du får lov til å ikke like denne frukten, enda så sunn og nyttig den måtte være. Ha det bra, avocadoen, måtte andre nyte deg med lyst og velvære! :p

dumidalia 08-04-11 22:50

Sv: Elegi over avokadoforsøkene
 
Hehe, godt skrevet! Jeg tar gjerne over din andel avokado, kan ikke skjønne at noen ikke liker det :D

silje21 08-04-11 23:01

Sv: Elegi over avokadoforsøkene
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av 157cm (Innlegg 1078821)
Da har dagen kommet; jeg er klar for å innrømme og godta at jeg virkelig ikke liker Avocado. :p Dette har tatt lang tid (og litt penger), siden jeg er en sta sjel.

Jeg har prøvd plain avocado med salt og pepper; jeg har prøvd et utall guacamoleoppskrifter. Jeg har ostegratinert den i ovnen, pakket den i bacon, laget avocadosalat med bacon og rømme. Jeg har brukt den til å lage muffins og oopsier (man kan erstatte kremosten med most avocado - konsistensen blir fin, den). Jeg har prøvd å lage pålegg og smoothie av den...

Men nå er det nok. Kjære meg selv, nå trenger du ikke å bruke penger og ekstraingredienser på dette mer. Du får lov til å ikke like denne frukten, enda så sunn og nyttig den måtte være. Ha det bra, avocadoen, måtte andre nyte deg med lyst og velvære! :p

Hehe er så Enig, syns det smaker grusomt :/ dessverre. men men, vi har vel andre alternativer:D

Nerthus 08-04-11 23:29

Sv: Elegi over avokadoforsøkene
 
Tar gjerne over ansvaret for nytelse av avokado jeg også ;) Det må bare nok salt, hvitløk, chili, limesaft, creme fraiche og flytende natreen til for gjøre den smoooooth som silke ;)

Supera 09-04-11 07:22

Sv: Elegi over avokadoforsøkene
 
Mmm avocado! Jeg spiser den mer enn gjerne bar, jeg. Den smaker jo så herlig!

KarMa40 09-04-11 08:00

Sv: Elegi over avokadoforsøkene
 
Hvil i fred!

Da blir det en mindre som klemmer livsskiten ut av dem i butikken for oss andre. ;):p

kiril 09-04-11 08:28

Sv: Elegi over avokadoforsøkene
 
jeg har klart å lære meg å like avokado, men så ser jeg her i sverige så er det over 4 karbohydrater i den :s

The Cat 09-04-11 09:09

Sv: Elegi over avokadoforsøkene
 
Hehe, så bra!! Utrolig at du har prøvd så intenst, selv om du ikke liker den :lol:

Selv er jeg en som digger avocado i alle former :)

otika 09-04-11 09:11

Sv: Elegi over avokadoforsøkene
 
R.I.P
liker heller ikke :D

monja 09-04-11 09:15

Sv: Elegi over avokadoforsøkene
 
Liker ikke jeg heller.....selv om jeg ikke har prøvd den i så mange varianter som 157cm....så dere andre får ha den i fred for min sin del :)

Rin 09-04-11 09:17

Sv: Elegi over avokadoforsøkene
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av KarMa40 (Innlegg 1079144)
Da blir det en mindre som klemmer livsskiten ut av dem i butikken for oss andre. ;):p

Der har jeg nå aldri vært skyldig uansett - mvh Frøken nerveskadde hender :p

kamp 09-04-11 09:45

Sv: Elegi over avokadoforsøkene
 
Det tok meg 2 år å like den og nå er den ok ;)

Men jeg skjønner veldig godt av noen ikke liker den ;)

LIBBA 09-04-11 10:21

Sv: Elegi over avokadoforsøkene
 
Må nok si meg enig ;)
Klarer heller ikke den smaken :geip:
:D

Klara 12-04-11 22:41

Sv: Elegi over avokadoforsøkene
 
Mm, fikk lyst på avocado av å lese denne tråden :p

Photobscura 12-04-11 23:35

Sv: Elegi over avokadoforsøkene
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lykkeønske (Innlegg 1082623)
Mm, fikk lyst på avocado av å lese denne tråden :p

Haha, jeg også!

Men jeg må si du har gitt det er ærlig forsøk! Og ikke minst ble jeg jo faktisk smått lykkelig over å høre at man kan lage oopsier med avocado i stedet for kremost, ettersom jeg ikke tåler denslags! Takk for tipset! (Og til orientering, så elsker jeg jo avocadomuffins! :)). Wooo!


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:54.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no