Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Oopsie-roll

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-09-08, 22:54   #1
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Oopsie-roll

Jeg har sett denne på utenlandske forum og blogger, og orginalen troor jeg kommer herfra: http://cleochatra.blogspot.com/2008/...ol-oopsie.html

Lagde de i dag, og det var lett, billig, og godt! Og det beste av alt: Hovedingrediensen er egg, OG DET SMAKER IKKE EGG!!!

5 Karber i hele oppskriften

"Oopsie-roll"

3 store egg
1/8 Ts bakepulver (eller Kremotartari)
100 gram Kremost (jeg brukte Philadelphia)

Separer eggene. Bland sammen kremost og eggeplommene i en bolle. Visp eggehvitene og bakepulver stivt. (Miks hvitene først, så plommene om du bruker samme mikser) Vende plommene og osten forsiktig i hvitene, vær forsiktig så det ikke faller sammen.
Lag topper på bakepapir, og flat de ut bittelitt.
Avhengig av størrelse blir det 6-10 "rolls"

Stekes på 150 grader i 25-30 minutter.

Kan fryses, og tiner raskt.

De blir veldig "lette", og uten mye smak.
Jeg skal prøve både søt og krydret utgave neste gang, det må jo bli bra

Her er en kjempeinspirerende tråd med bilder!
http://www.apinchofhealth.com/forum/...ead.php?t=5230

__________________
Vil du ha en ticker? Les her

Sist redigert av Areola : 15-02-09 kl 19:55.
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 11-09-08, 23:28   #2
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Oopsie-roll

Takk, Areola ! DETTE må jo prøves. Skal kjøpe Philadelphia i morgen den dag !

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-09-08, 11:11   #3
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Oopsie-roll

Kanskje man kan bruke Tine krydderost?

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 12-09-08, 11:41   #4
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 58
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Oopsie-roll

Oi-oi dette var interessant! Nå har jeg ikke printer for øyeblikket, så jeg skriver for hånd!

Takk for denne

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-09-08, 11:57   #5
tammen
Medlem
 
tammen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 38
Innlegg: 79
tammen er på en erverdig vei

Sv: Oopsie-roll

Opprinnelig lagt inn av Areola, her.


Her er en kjempeinspirerende tråd med bilder!
http://www.apinchofhealth.com/forum/...ead.php?t=5230


Nam nam NAM! Må prøve noe av dette ja, garantert! Takk for tips og link!

__________________
Journal


tammen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-09-08, 13:19   #6
Sulphur
Medlem
 
Sulphur sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 43
Innlegg: 417
Sulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snill

Sv: Oopsie-roll

Spennende! Jeg prøver å lage de med en gang!

__________________
Journalen min.


Sulphur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-09-08, 22:42   #7
fjanni
Seniormedlem
 
fjanni sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 529
fjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snill

Sv: Oopsie-roll

jeg fikk ikke stive eggehvitter jeg. Skjønner ikke noe, for jeg fikk ikke noe gult i og bollen var helt ren. snufs.

fjanni er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/fettfestivalen! Svar med sitat
Gammel 12-09-08, 22:47   #8
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Oopsie-roll

Disse skal absolutt testes ut! Man kan sikkert få mange ulike smaker alt etter ost man bruker eller krydder. Prøver i morgen.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 12-09-08, 22:51   #9
nattfrue
Seniormedlem
 
nattfrue sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 740
nattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snill

Sv: Oopsie-roll

Opprinnelig lagt inn av fjanni, her.

jeg fikk ikke stive eggehvitter jeg. Skjønner ikke noe, for jeg fikk ikke noe gult i og bollen var helt ren. snufs.

Hvordan gjorde du det da du skilte eggene? TV-kokker driver gjerne og brisker seg med å tømme egget i hånda og la eggehvittene renne ut mellom fingrene, men det burde de slutte med - den metoden kan føre til at fettstoffer fra huden blir med eggehvitene, og da blir de ikke skikkelig stive. For å være helt sikker på at det ikke er noe krøll med bollen eller vispen, kan du ta en sitronskive og gni den langs flatene før du visper. Det fjerner mikroskopiske fettrester. Også kan en knivsodd salt i hvittene hjelpe til med å få dem skikkelig stive

__________________
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Min journal
nattfrue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketogen diett med utgangspunkt i Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-09-08, 23:07   #10
fjanni
Seniormedlem
 
fjanni sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 529
fjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snill

Sv: Oopsie-roll

brukte skallene til å skille hvitten sånn som mora mi har lært meg. snufs. hehe. Stekte røra alikevel da, og det ble tynn omelett med kremostsmak. sikkelig ekkelt. hahaha. står at de ikke smaker egg men jeg lurer litt på om de gjør det alikevel, men jeg er så matlei om dagen at alt smaker egg. ;p

takk for tips om sitron og salt. får prøve det neste gang.

fjanni er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/fettfestivalen! Svar med sitat
Gammel 12-09-08, 23:10   #11
nattfrue
Seniormedlem
 
nattfrue sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 740
nattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snill

Sv: Oopsie-roll

Opprinnelig lagt inn av fjanni, her.

brukte skallene til å skille hvitten sånn som mora mi har lært meg. snufs. hehe. Stekte røra alikevel da, og det ble tynn omelett med kremostsmak. sikkelig ekkelt. hahaha. står at de ikke smaker egg men jeg lurer litt på om de gjør det alikevel, men jeg er så matlei om dagen at alt smaker egg. ;p

takk for tips om sitron og salt. får prøve det neste gang.

Eggesmak er yuck

__________________
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Min journal
nattfrue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketogen diett med utgangspunkt i Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-09-08, 13:30   #12
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Oopsie-roll

Disse var fantastisk gode! Namm - tusen takk Areola. Jeg hadde en blanding av snøfrisk, økologisk smøreost og rømme (rester) i røren, samt endel salt og oregano.
De smaker nydelig med litt smør og hvitost på. Og det er sant, de smaker ikke egg, og er ikke sånn tunge og klissete. Beste lavkarbo brød, lapper etc jeg har laget her inne.

Og de metter også!

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 13-09-08, 13:42   #13
Sulphur
Medlem
 
Sulphur sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 43
Innlegg: 417
Sulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snill

Sv: Oopsie-roll

Haha, vibeke. Jeg leste snørrfisk. Uff!

__________________
Journalen min.


Sulphur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-09-08, 14:29   #14
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Oopsie-roll

Så flott at du likte de Vibeke
Jeg skal lage andre runde i dag, med krydderost. Blir spennende.
ÅÅÅ, to stykker med majones og den feiteste salamien... namanamna

Fjanni;
Vispa du lenge nok? jeg er utolmodigheten selv, og synes det tar en halv evighet, men plutselig er de knallstive.

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 13-09-08, 15:10   #15
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Oopsie-roll

Forresten; Et tips jeg leste var at alt skal være kaldt. Bare ta ut fra kjøleskapet etter som du trenger de. Dette er for at "yolkene" ikke skal få sjokk.. eller noe.. nei.. var det hvitene?

Uansett, oppbevaring,:

Sitat:

As for storage and freezing:

I store them in a zip lock bag with the bag open partially (this way they breathe and don't go over moist and keep them in the fridge. Then, when you want to use them, take them out and set them on the counter for 15-30 minutes or until they are room temperature. This makes them more 'dry' and less sticky.

As for freezing, I tried freezing and they do freeze. This time you want to close the ziplock when storing (I only store two per bag). To thaw, let them rest on the counter until room temperature in the bag with the bag open. When they're close to room temperature, set them outside of the bag so that they can 'dry' out slightly for use.

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 13-09-08, 17:49   #16
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Oopsie-roll

Dette var godt, ja!

Skal prøve meg frem med en søt variant også, de er jo nesten som små kaker!

Noterer meg også at det kan være lurt å smør bakepapiret, da blir de nok lettere å få av igjen!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 13-09-08, 18:04   #17
Sulphur
Medlem
 
Sulphur sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 43
Innlegg: 417
Sulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snill

Sv: Oopsie-roll

Er ikke bakepapir allerede ferdigsmurt? Jeg pleier aldri å smøre det ekstra.

__________________
Journalen min.


Sulphur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-09-08, 18:30   #18
kokopeli
Medlem
 
kokopeli sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 57
kokopeli er på en erverdig vei

Sv: Oopsie-roll

Opprinnelig lagt inn av Areola, her.

ÅÅÅ, to stykker med majones og den feiteste salamien... namanamna
.

Salami? på ketose

Gilde sin er jo med glukose, som er FY

Finnes det noen som lager salami uten glukose?
Da vil jeg gjerne vite for har vært kjempe keen på salami jeg

.kokopeli.

__________________
http://ketolyse.blogg.no
Min side for å holde oversikt over dagligemåltider


kokopeli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-09-08, 19:13   #19
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Oopsie-roll

Opprinnelig lagt inn av kokopeli, her.

Salami? på ketose

Gilde sin er jo med glukose, som er FY

Finnes det noen som lager salami uten glukose?
Da vil jeg gjerne vite for har vært kjempe keen på salami jeg

.kokopeli.

Ja, Grilstads jubelsalami?
Protein.: 18g
Karbohydrat: 1,5
Fett 35 g

Inneholder: Storfekjøtt, svinekjøtt, spekk, salt, bestrålt med krydder og startkultur.
(i all verden, bestrålt??)

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 13-09-08, 19:50   #20
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Oopsie-roll

Opprinnelig lagt inn av MysticalSaga, her.

Er ikke bakepapir allerede ferdigsmurt? Jeg pleier aldri å smøre det ekstra.

Vanligvis smører jeg ikke bakepapir, men sånne eggegreier har litt lettere for å sette seg fast, har jeg funnet ut.
Dessuten har jeg gått over til sånn bakefolie som kan brukes om og om igjen. Den trenger litt smøring etter vask.

Er det noen som har prøvd å fryse disse oopsie- rollene, forresten?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 13-09-08, 20:20   #21
Sulphur
Medlem
 
Sulphur sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 43
Innlegg: 417
Sulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snill

Sv: Oopsie-roll

Jeg skjønner hva du mener. Jeg laget dem istad.
Brukte to av de til minipizza og det funker så där. Jeg syns de ble litt i overkant soggy i bunnen, men det gikk ned! Spent på hvordan de smaker med litt krydder. Disse laget jeg helt naturelle.

__________________
Journalen min.


Sulphur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-09-08, 20:22   #22
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Oopsie-roll

de ble gode litt sånn porøse

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 13-09-08, 21:26   #23
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Oopsie-roll

Mmmmmmm - har kun to igjen av de ni jeg lage. men noen har nok sambo og sønn knabbet

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 15-09-08, 09:24   #24
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Oopsie-roll

Tror jeg må prøve å lage disse når jeg kommer hjem i dag...

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 15-09-08, 10:13   #25
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Oopsie-roll

De ble ikke noe gode etter at jeg oppbevarte de i kjøleskap- et lite tips bare
Skikkelig svamp!
Jeg reddet de ved å a de ligge på kjøkkebenken en ettermiddag.
(for så å lage matpakke, som jeg la i kjøleskapet.. doH!)

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Svar

Emneord
brøderstatning, oopsie


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no