Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Spørsmål og svar (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=129)
-   -   Hva ha som tilbehør? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=11380)

michelle_a 22-01-07 12:35

Hva ha som tilbehør?
 
Kan noen være så snill og komme med noen forslag til tilbehør til middag og div?

Jeg føler jeg bare spiser brokkoli, sopp og enkle saltater som tilbehør og jeg er allerede veldig lei.

Jeg har letet på flere oppskriftssider, men synes det er så vanskelig å få det med meg når jeg må lete over så mange sider.

Titti 22-01-07 12:45

Sv: hva ha som tilbehør?
 
Har du lagd blomkålmos? Du finner oppskrift her inne.

Koker opp blomkål, heller av vannet og moser det sammen med smør og krydder. Veldig godt!

jeef-micro 22-01-07 12:50

Sv: hva ha som tilbehør?
 
blomkål er genialt :) du kan spise den kokt, rå, lage ris av den, eller som blomkålmos :D :sikle:

wok er også et bra alternativ til tilberedningsmåte å lage grønnsaker på

Gir 22-01-07 12:53

Sv: hva ha som tilbehør?
 
Brokkoli og blomkålmos er kjempegodt :)
Sånn gjør vi det:
kok opp brokkoli og blomkål. Ha det i mikseren med litt fløte, smør, smøreost og krydder. Kjempedeilig :)

Salat er jo også godt tilbehør da :)

Fridolina 22-01-07 13:20

Sv: hva ha som tilbehør?
 
va med wook-grønnsaker..jag bruker de i boks..spirer,vannkastanjer osv..

Eller: stek paprika,sopp,purre og asparges sammen( eller va du liker).. Ta i noen spiseskj rømme i pannen og rør runt og krydd med persilje.. Kjempe gott

Enid 22-01-07 13:53

Sv: hva ha som tilbehør?
 
Hva med å bake grønnsaker i ovnen?
Ovnsbakte tomater er kjempegodt og saftig :)
Noe annet jeg synes er godt er å ta ut stilken av en champignon og fylle "hullet" med fetaost, for så å bake den i ovnen. Det samme kan gjøres med halve paprika-båter.

Photobscura 22-01-07 22:36

Sv: hva ha som tilbehør?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Enid (Innlegg 228359)
Hva med å bake grønnsaker i ovnen?
Ovnsbakte tomater er kjempegodt og saftig :)
Noe annet jeg synes er godt er å ta ut stilken av en champignon og fylle "hullet" med fetaost, for så å bake den i ovnen. Det samme kan gjøres med halve paprika-båter.

Wow, det må jeg satan meg prøve!

En fin ting jeg kom over er å steke grønnsaker lett i smør, for så å surre dem i matfløte til fløten tykner. Og ha i salt og pepper.
Ting dette funker med ekstra hell er champignon, purre, løk, squash, brokkoli, asparges, paprika og spinat. Det blir som en stuing liksom. Om du lager ekstra mye av det, og vil ha en rett ut av det, så hell det over i en form, dryss litt revet ost over, og gratiner i ovnen på 200 grader i 20 min. Garantert suksess!

michelle_a 23-01-07 04:53

Sv: hva ha som tilbehør?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gir (Innlegg 228335)
Brokkoli og blomkålmos er kjempegodt :)
Sånn gjør vi det:
kok opp brokkoli og blomkål. Ha det i mikseren med litt fløte, smør, smøreost og krydder. Kjempedeilig :)

Salat er jo også godt tilbehør da :)

Heisann!

Hvilken smøreost? :) (Trodde ikke jeg fikk spise slikt på induksjonen)

michelle_a 23-01-07 04:57

Sv: Hva ha som tilbehør?
 
Tusen takk for gode tips! Vet ikke hva jeg skulle gjort uten dere! :klem:

Jeg har kjøpt blomkål, så jeg gleder meg veldig til å brøve ut blomkålmos, men lurer på ha blomkål ris er? hm

Jeg ser frem til å prøve det ut i morgen! :rolleyes:

Photobscura 23-01-07 06:47

Sv: Hva ha som tilbehør?
 
Det er denne: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2963
Helt enkelt genial, smaker selvsagt ikke helt som ris, men har litt samme konsistens, og er veldig veldig god:D

Titti 27-01-07 21:05

Sv: hva ha som tilbehør?
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av photobscura (Innlegg 228488)
Wow, det må jeg satan meg prøve!

En fin ting jeg kom over er å steke grønnsaker lett i smør, for så å surre dem i matfløte til fløten tykner. Og ha i salt og pepper.
Ting dette funker med ekstra hell er champignon, purre, løk, squash, brokkoli, asparges, paprika og spinat. Det blir som en stuing liksom. Om du lager ekstra mye av det, og vil ha en rett ut av det, så hell det over i en form, dryss litt revet ost over, og gratiner i ovnen på 200 grader i 20 min. Garantert suksess!

:ja: I kveld stekte jeg opp fersk sopp, paprika, squash og løk i godt med meierismør og så hadde jeg en slump fløte over. Og krydret godt. Hadde det ved siden av løvbiff :sikle:

Photobscura 27-01-07 21:28

Sv: Hva ha som tilbehør?
 
Snadder, eller hva?:)

Titti 27-01-07 23:32

Sv: Hva ha som tilbehør?
 
Yes:D


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:31.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no