Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Bakst (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=124)
-   -   Nutty Cheese Muffins (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=525)

Aline 11-01-05 21:54

sjokolade og ost er godt ellers også :) har hat sære snopevaner som mindre... når jeg var alene hjemme, kunne jeg smekte ost i pannen og strø sjokoladebiter over :rodme:

guro 12-01-05 08:23

*humre*

elian 12-01-05 08:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av guro
Blåbær og ost høres jo litt spesielt ut, det samme med sjokolade og ost. Har noen prøvd å lage ute ost? Peanøtter hørtes digg ut. Jeg har laget med malte solsikkefrø og mandler og det var veldig godt.Kjempeflott oppskrift, Nille!

Jeg lagde med blåbær i går! Fytterakker'n !!!!! Æsj, æsj og atter æsj!!! Jeg skulle hørt på DEG, Nille! Det var GRUSOMT!!!!!! :eek:

Men jeg prøvde også med biter av Freia 70% sjokolade og litt Natreen (kutta ut osten da!)

Og de ble nyyyydelige!!!!!! :D

Nille 12-01-05 17:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av elian
Jeg skulle hørt på DEG, Nille! Det var GRUSOMT!!!!!! :eek:

:p :ja:;)

LilNoor 06-03-05 12:49

Disse høres kjempegode ut, spesielt da jeg ikke kan få tak i soya protein og har veldig lyst på noe "brødaktigt". Men! Kan de fryses? :)

En ide! Kanskje man kan ta halvparten mandler halvparten gulerøtter og kutte ut osten? Da blir det jo litt "gulrot kake"-aktigt, og eventuelt ha philadelphia ost blandet med strøsukker oppå?

dingpot 06-03-05 14:21

Ja de kan helt fint fryses! :ja: Må som regel alltid slenge dem i frysen, siden jeg er alene her, og jeg ikke rekker å spise dem opp. Dere som vil ha sjokolademuffinaktig versjon av denne oppskriften kan sjekke ut "saftig sjokoladekake" oppskriften min som ligger på vedlkehold. Denne oppskriften kan utmerket godt også brukes til å lage muffins. Man bare bruker muffinsformer isteden for stor kakeform (for de som lurte :p ) Hihi!!!

Nille 06-03-05 14:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av LilNoor
Disse høres kjempegode ut, spesielt da jeg ikke kan få tak i soya protein og har veldig lyst på noe "brødaktigt". Men! Kan de fryses? :)

En ide! Kanskje man kan ta halvparten mandler halvparten gulerøtter og kutte ut osten? Da blir det jo litt "gulrot kake"-aktigt, og eventuelt ha philadelphia ost blandet med strøsukker oppå?

Tror ikke det vil funke med gulerøtter, osten er en viktig ingrediens. Og er du på ketolysekuren inneholder vel gulerøtter litt vel mye karber om du kun skal ha 15 gram til dagen ? De har 6.7 karber pt 100 gram..... og er en ganske "tung" grønnsak.

Men for all del, prøv deg frem. Det er alltid spennende med nye versjoner av ting !:D

Det er greitt med Philadelphia ost oppå, men IKKE med strøsukker ! Du skal ikke bruke sukker på ketolysekuren !! Osten smaker jo så godt i seg selv, hvorfor vil du blande den med søtt ??

LilNoor 07-03-05 06:37

Hehe, da jeg skrev strøsukker tenkte jeg jo på Canderell. :o Jeg hadde en versjon i hodet som lignet noe på en gulrot kake som en venninne lager, bare der brukte hun melis, philadelphia og smør til å lage en slages "glasur" som var knall god. Men dessverre, Canderell gjør ikke samme susen som melis. Jeg prøvde i går kveld. :(

Men Nille, Elian prøvde med sjokolade og natreen og det funket. Ingen ost! ;) Jeg brukte Graddost, men syntes de ble litt for salte, så skal prøve med Norvegia neste gang.

Muskat 07-03-05 09:26

Dette høres inmari godt ut! Må testes!

*skrive skrive skrive huskeliste og oppskrift*

Muskat

Aline 07-03-05 09:48

en god krem er avrent kesam vanilje :sikle: eller vanlig kesam :)

Muskat 07-03-05 17:10

Har ikke smakt dem selv enda - lagde dem rett etter middag, med samme innhold som oppskriften. Men den eldste tenåringen sto og logret ved siden av ovnen mens de stekte, og måtte straks teste. Hun melder at de var absolutt spiselige! Så da er de testet på en ikke-diett bruker, og de tålte testen :)

Muskat

Aline 07-03-05 17:30

de er superknall!! :) :) :) jeg måtte kutte ned, for jeg ble avhengig :o

LilNoor 13-03-05 15:39

Jeg laget en søt variant i dag, da vi skal ha kake på skolen i morgen, og jeg ville ikke føle meg "rar" eller at de andre skulle syntes det.

Jeg halverte oppskriften:

2 egg
ca. 50 gram mandler
ca. 50 gram hasselnøtter
1 ts bakepulver
ca. 50 gram philadelphia ost
ca. 50 gram mørk sjokolade
40 gram smør (romtemperatur)
Litt søtningsstoff, ca 2-3 ss.

Jeg blandet alt sammen, og fulgte ellers oppskriften.

De ble kjempe god. Jeg hev resten i fryser'n, bortsett fra en, slik at jeg ikke gumler de opp! :rodme:

mofe 13-03-05 16:13

Jeg lagde jo disse 6. januar.. :o Og flesteparten av dem er enda i fryseren.. Noen som har en formening om hvor lenge de holder seg der? Er vanlig fryser, ikke kjøleskapsfryser.. det blir vel dypfryser det, kanskje? :o

Nille 13-03-05 21:12

Vet ikke jeg Mofe. De rekker aldri å ligge så lenge hos meg... :p

Tidligere bruker 06-05-05 14:28

Går det ann å f.eks lage denne oppskriften i en liten kakeform av aluminium eller?
Orker ikke vente til de har blitt kalde i sånne papir-former, for vi skal spise dem med èn gang :)

Nille 06-05-05 15:18

Du kan godt lage de i små alu former eller store alu former eller i hvilke former du vil, men de har litt lett for å falle fra hverandre om du spiser dem for varme ! :o

mofe 09-05-05 12:01

Jeg har fått helt dilla på disse! Veldig gode å skjære i to, og med masssse hvitost oppå! Fint mellommåltid :) Men spiser jeg mere enn en, prøver jeg å være mere sparsom på fett i annet mat resten av dagen, siden de er fryktelig mektige (200 kalorier pr. stk).

Anbefales virkelig! :ja:

tope2 25-01-06 22:42

Sv: Nutty Cheese Muffins
 
jeg smeltet 70% sjokolade på toppen det ble godt, litt kontraster :) :D

nøtta 26-01-06 10:10

Sv: Nutty Cheese Muffins
 
oj kanskje jeg skal bytte ut osten med hakka 70 prosent ? eller er ikke det saa bra for konsistensen ??

Aline 26-01-06 10:20

Sv: Nutty Cheese Muffins
 
ikke bytt ut, men legg til :sikle: :D

nøtta 26-01-06 10:21

Sv: Nutty Cheese Muffins
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Aline
ikke bytt ut, men legg til :sikle: :D

men blir ikke det rart med osten ? nei det blir kanskje ikke det .....

Aline 26-01-06 10:27

Sv: Nutty Cheese Muffins
 
ånei :D Når jeg var yngre så smeltet jeg ost i stekepanna og la litt sjokolade oppå :p

gulost og mørk sjokolade er knallgodt sammen :ja: :)

nøtta 26-01-06 10:29

Sv: Nutty Cheese Muffins
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Aline
ånei :D Når jeg var yngre så smeltet jeg ost i stekepanna og la litt sjokolade oppå :p

gulost og mørk sjokolade er knallgodt sammen :ja: :)

saa bra ! da prover man det :cool:

berit 24-06-07 17:29

Sv: Nutty Cheese Muffins
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nille (Innlegg 2574)
.......eller nøtte oste muffins om du vil.........

12 muffins (store amerikanske muffinsformer)

113 gram malte mandler
113 gram malte valnøtter
80 gram smør
113 gram revet ost
4 egg (medium eller store)
1 ts bakepulver

Ovn forvarmes til 180 C. Former pensles med oliven olje.

Mal mandler og valnøtter, mix alle ingrediensene. Hvis mixen blir tørr, bland litt vann i. Fordel røren på 12 former. Bak i ovnen 15 min.

Gode med ost & smør.

Hvis man bruker papirformer er det best å ta de av når muffinsene er blitt kalde.

Man kan blande forskjellig smakstilsetninger i. Søtstoff, blåbær.......

Har laget muffins to ganger i helgen, rågode. Erfarte at hvis jeg brukte de store muffinsformene til First Price så slipper jeg å smørre dem. Supert, jeg har savnet så noe å tygge på ala brød.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:44.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no