Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Bakst (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=124)
-   -   Nutty Cheese Muffins (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=525)

elian 05-12-08 17:53

Sv: Nutty Cheese Muffins
 
Jeg skal også lage disse i dag :D Husker jeg bakte noen runder av disse i 2004 :p

Anitra 05-12-08 20:35

Sv: Nutty Cheese Muffins
 
Jeg må handle litt ser jeg, men i morgen!!

Mellon 08-12-08 20:26

Sv: Nutty Cheese Muffins
 
Disse har jeg laget nå i kveld. Supergode med smør og brie på :D

elian 08-12-08 21:04

Sv: Nutty Cheese Muffins
 
Jeg har bakt 24 stykk i dag :D:D:D:D

Nille 09-12-08 08:40

Sv: Nutty Cheese Muffins
 
Å det er lenge siden jeg har laget disse.....
kanskje på tide å bake litt ja......:D

Mellon 26-12-08 19:40

Sv: Nutty Cheese Muffins
 
Disse er så gode, så jeg ville bake dem en gang til, men med litt variasjon. Er geniale å ha med seg som frokost på jobb, men siden de er litt "tunge" med alle de nøttene tenkte jeg å variere ved å raspe og ha i en squash. Funket ypperlig. Tok også å pisket eggehviten slik at de skulle bli litt luftigere, men vet ikke om jeg fikk det helt til, kan godt hende det "punkterte" litt da jeg blandet inn squash/nøtte/plomme/smør blandingen. Uansett. Ble 12 fine store muffins som jeg nå har fryst og skal bruke til frokost på jobb. Den 5 januar begynner jeg for fullt på lavkarbo igjen, akkurat nå lever vi ikke så strengt, er tross alt jul bare en gang i året.

Jeg tok foresten også å hadde litt revet ost på toppen, helte på litt olje før steking og drysset over fersk timian- supergodt! Nybakt, delt i to med smør på- nam!

Jabba 11-01-09 17:15

Sv: Nutty Cheese Muffins
 
Disse muffinsene er kjempegode! Men som ern variasjon kunne jeg tenke med å lage en litt "saltere" versjon. Er det mandlene som gjør at de smaker litt søtt? Hva om jeg erstattet mandlene med paranøtter? For paranøtter er vel ikke like søte som mandler?
Andre forslag?

Stellamor 03-02-09 13:53

Sv: Nutty Cheese Muffins
 
Har bakt disse i dag og de smaker kjempegodt!!
Spiste med smør og brie på. Mmmm.....

Men; jeg reagerer på mandler da, så må nok byttemed noe annet neste gang jeg skal bake. Noen tips til hva bruke annet enn mandler som ikke har mer karber?

Ella-A 12-03-09 01:09

Sv: Nutty Cheese Muffins
 
Fra en muffins form til en annen - og helt utenom tema - er det noen her som har muffinsformer i silikon eller noe lignende? Dvs sånne som ikke er engangs? tenkte å kjøpe meg det, men ei som hadde slik i silikon hadde visst ikke hatt noen gode opplevelser med den? Har forresten disse i ovnen nå, gleder meg til å smake på dem :D

Carisma 12-03-09 13:51

Sv: Nutty Cheese Muffins
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ella-A (Innlegg 677550)
Fra en muffins form til en annen - og helt utenom tema - er det noen her som har muffinsformer i silikon eller noe lignende?

Jeg har silikomformer. Mer fornøyd med de enn med sånn teflonbrett-former hvertfall :ja:
Men det smakte såpe av oopsiene mine, men tror det var fordi det var første gangsbruk :D Vasket, men kanskje ikke godt nok.

deniz 13-03-09 21:17

Sv: Nutty Cheese Muffins
 
lagde disse i dag, men brukte salte mandler og peanøtter, tilsatte sukkerfri karamell sirup , byttet smør med cocosa og hadde hakket sjokolade i...det var syyyyyykt godt!!!

hadde også noen uten det søte i og var kjempe godt det også...

nomma 03-05-09 01:00

Sv: Nutty Cheese Muffins
 
Fant frem til disse igjen i går. De er bare knall gode. En av mine topp ti av lavkarbo retter. Takk nok en gang til Nille :klem:

Hadde på brie i dag for første gang. mmmmmmmmm :sikle:

trillian78 08-05-09 21:46

Sv: Nutty Cheese Muffins
 
Oi! Disse var gode! Jeg fikk skikkelig grovbrødfølelse. Med leverpostei og majones. Nam!

Maimor 27-06-09 12:32

Sv: Nutty Cheese Muffins
 
Jeg lagde dem i dag ettter originaloppskriften, og puttet en halv pakke sprøstekt bacon og et par feta-terninger i hver form. Det kunne godt vært mer av både bacon og feta for det var knallgodt.

Jeg har også lagd dem med litt søtning, litt kakopulver og en bringebær eller to i hver form også. Var kjempegodt.

Hedda:) 08-11-09 14:36

Sv: Nutty Cheese Muffins
 
Har laget disse nå, men med mandler, litt linfrø og fiberhusk. Håper de er gode!!

Ana 04-03-10 10:16

Sv: Nutty Cheese Muffins
 
Nå står min første porsjon i ovnen med halloumi ost, den salte smaken av det tror jeg blir skikkelig god. Har spist "bolle" med halloumi i på ferie og det var knallgodt. Litt spent nå.

oven 11-03-10 13:55

Sv: Nutty Cheese Muffins
 
Åh, nå blei jeg glad! Var jo innmari gode jo! :) Jeg brukte og smeltet smør, hele greia var jo spiseklart på 20 min! Genialt!! Brukte vanlige muffinsformer og det ble 14 stk med god størrelse. Tenkte nå om dette kunne vært brukt som pizzadeig... ost er jo i pizza alikevel :sikle: Ellers vil jeg nok kanskje ha i lit hvitløk neste gang, så kan eg bruke de og spaghettisaus :D Det er ikke mye som skal til for å glede en liten pike, hehe

siljeand 01-04-10 17:49

Sv: Nutty Cheese Muffins
 
Etter å ha vurdert å lage disse i sikkert et halvt år, fikk jeg endelig gjort det. Jeg hadde i ca. 50 gram tranebær, og det ble skikkelig godt :)

Tunrida 22-08-10 19:35

Sv: Nutty Cheese Muffins
 
Disse må jeg absolutt prøve! :D

surflover 03-02-11 14:23

Sv: Nutty Cheese Muffins
 
Jeg er helt ny her og lurer bare på hvor dere får tak i disse malte nøttene?!?

Synes jeg løper frem og tilbake til butikkene hele tiden og det er alltid noe jeg mangler...:confused:

marjusen 03-02-11 14:32

Sv: Nutty Cheese Muffins
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av surflover (Innlegg 1019531)
Jeg er helt ny her og lurer bare på hvor dere får tak i disse malte nøttene?!?

Synes jeg løper frem og tilbake til butikkene hele tiden og det er alltid noe jeg mangler...:confused:

Mulig man får kjøpt malte, men tror de aller aller fleste maler dem selv med en stavmikser feks.

Mandler får du jo kjøpt som mandelmel da. Men utenom det så maler nok de fleste dem selv som sagt:)

SøtesteTrikken 02-04-11 11:51

Sv: Nutty Cheese Muffins
 
Da står disse i ovnen hos meg... Håper ikke jeg blir skuffet! Har fulgt orginaloppskriften, men har tilsatt litt splenda og kanel i et par, og vil prøve å legge på en rute coletta sukkerfri melkesjokolade på et par mens de er helt varme og sjokoladen smelter og renner litt utover... Savner litt søte kaker...

håååååååååååååååååååååper dette blir yammi, for det trenger jeg i dag!

SøtesteTrikken 02-04-11 12:18

Sv: Nutty Cheese Muffins
 
Jeg er overbevist! Disse var toppers!

De med sukker og kanel smakte digg, som arme riddere
De med melkesjokolade kan helt fint erstatte brød med nugatti
De andre kan nytes med meirismør høvlet med ostehøvel og jarlsbergost eller leverpostei og majones, makrell i tomat osv...

Eneste ulempen er at jeg spiste 3 stk på en gang, må passe på karbene!!!

Christine 31-07-11 02:37

Sv: Nutty Cheese Muffins
 
So kult med ein tråd frå 2004 som forsatt er "aktiv" :D
Desse skal eg prøve en av dagane! :)

Silversun 09-11-11 14:32

Sv: Nutty Cheese Muffins
 
Mmm! Disse er SÅ gode! :D Lenge siden jeg har laget de nå, så gleder meg til de blir avkjølte og kan spises :)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:14.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no