Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Andre dietter (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Nybegynner (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=30251)

Atir 12-01-10 17:34

Nybegynner
 
Prøver å ta av noen kilo, samt å få mer energi osv. Leste i et ukeblad denne uken om lchf kostholdet. Det virker litt rart for en som har skydd fett og bare spist lett varianter av mat. På fredag begynte jeg med et nytt kosthold. Jeg er 168 cm høy, og veier 76,6 kg. Jeg er 51 år. Spiser sånn ca slik:

Frokost: omelett av 2egg + 3-4 slizer bacon 1 tomat.
Lunsj: 100 gr skinke 1 avocado, litt agurk og tomatbiter, 2 sp smør, 1kp koffeinfri kaffe
Middag: 225 gr kjøttdeig stekt i smør tomatsaus(dolmio), blomkål kokt i fløte, vann. 1 kp koffeinfri kaffe.
kveld: ca 10 paranøtter.
tar 400 mg magnesium, 200 gr kalium, 3 kapsler omega 3.
Var litt slapp noen dager, men nå går det fint. Merker bedre humør og bedre søvn. vekt i dag morges: 75,2 kg. Dette virker utrolig, jeg spiser meg mett til alle måltider.

Gerd 12-01-10 18:10

Sv: Nybegynner
 
Er det ikke herlig :D

Velkommen og lykke til :heia:

Charlott 12-01-10 19:07

Sv: Nybegynner
 
Hjertelig velkommen og lykke til! :D

Atir 12-01-10 19:38

Sv: Nybegynner
 
Hei!
Takk for støtte Gerd og Charlott!
Glemte å spørre om kostholdet ser ok ut, eller bør jeg endre på noe?

frifuggel 16-01-10 16:24

Sv: Nybegynner
 
Så lenge det fungerer, så gjør du det så riktig som du trenger :) Bruk tiden frem til du blir litt matlei (det blir man om man ikke er flink til å varierere) til å lese deg opp, hjelper på selvtilliten og resultatene. Ikke for det, du har jo et strålende bra resultat! :D Lykke til, og velkommen.

Jabba 16-01-10 19:29

Sv: Nybegynner
 
Hei og velkommen!
Har du sjekka antall karber på den Dolmio sausen? Mange slike ferdigprodukter inneholder mye karber....kanskje like greit å lage hjemmelaget saus?

arnakristin 16-01-10 19:41

Sv: Nybegynner
 
Hei,
Velkommen hit!
Jeg tipser de fleste nye her inne om en tråd med informasjon for nykommere i lavkarbo verdenen her; http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

LenaBeatrice 17-01-10 11:04

Sv: Nybegynner
 
Synes maten ser bra ut jeg, og det fungerer jo for deg...så da så :)

Men som skrevet over, vær litt obs på dolmio, tror det er sukker i den.
Det fungerer jo tydeligvis for deg med denne sausen, men hvis du plutselig begynner å bruke flere ferdigsauser eller andre ferdigprodukter som det også er sukker/mye karbo i så kan du komme til å oppleve dårligere resultater.
Når det er sagt så virker ikke du til å være av de som er overfølsom for karbo, med tanke på vekta di mener jeg, så det funker kanskje greit for deg med mere karbo i kosten enn for mange andre :-)

Atir 19-01-10 16:52

Sv: Nybegynner
 
Takk for gode råd! Er usikker på om jeg tåler så mye fett, har i de siste dagene merket at huden og håret blir fort fett og jeg merker at de dagene jeg spiser mer grønnsaker, da føler jeg at formen er bedre, mer energi, ikke så trøtt...etc. kan det være at south beach passer meg bedre??? Har ikke gått ned noe i det siste, men vekten er uansett ikke hovedgrunn. Kan det være noe galt med fettstoffskiftet mitt?

frifuggel 20-01-10 13:47

Sv: Nybegynner
 
Tar en 3-4 uker før kroppen har lært å forbrenne fett, istedet for karbohydrater. Slettes ikke uvanlig at det går mer trått etter den innledende pangstarten, for så å ta seg opp igjen. Synes du kan slappe litt av, og gi deg selv i alle fall 2-3 måneder før du evt vurderer å bytte. KAN være at du spiser litt for mye salt i maten (skinke, bacon etc), sånn at du lagrer litt vann? Uansett ikke fett, så det er bare å slappe av.. :) Lykke til videre.

Atir 30-01-10 17:31

Sv: Nybegynner
 
Hei!
Nå er det gått nesten 4 uker. En periode kuttet jeg litt ned på fettmengden, men nå har jeg økt opp igjen. Det stemmte at kroppen bruker litt tid på å venne seg til dette nye kostholdet. Takk for gode tips og råd. Jeg har gått ned 3,1 kg så langt, og føler meg opplagt mesteparten av tiden. Er ikke så opptatt av vekten, det viktigste er at jeg føler meg vel og da er vektnedgangen en ekstra bonus.


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:35.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no