Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Kake/dessert og snacks (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=121)
-   -   Sjokoladekake på 3 minutter (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32816)

Runegutt 24-04-10 00:19

Sv: Sjokoladekake på 3 minutter
 
Snille frøken Iset, har du flere sånne superduperenkle oppskrifter?
Sånne for oss som fortjener litt kake av og til?

Iset 24-04-10 07:50

Sv: Sjokoladekake på 3 minutter
 
Hehe, det er ikke min oppskrift som sagt, den er på youtube, og linken ligger her i tråden et sted. Han mannen har visst noen tror jeg, hvis du søker på hans filmer på youtube. :)

Men har du prøvd denne? Den er knallgod, synes jeg! Og om du blir brødsugen er faktisk dette brødet superenkelt og godt, jeg har lagt ut bilder litt lenger nede i tråden. Kan nok omgjøres til kake, for det smaker litt mandler av det, så jeg kan tenke meg det blir en søt og god mandelbunn med litt Sukrin eller noe i.

hildabakk 25-04-10 21:15

Sv: Sjokoladekake på 3 minutter
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Iset (Innlegg 863021)
1 ss smør smeltes i en kopp i mikroen. La det såvidt smelte bare, og rør det godt, da blir røren luftigere.
Tilsett 1 egg og rør kraftig med en gaffel. Ha i 3 ss Sukrin, 2 ss kakao, 10 dråper vaniljeessens, 1 ss kremfløte og en klype salt.

Hell det i en liiiten mikrosikker form og nuke den i mikroen i ca. 1,5 minutter. Vend den over på en tallerken og server feks. med litt pisket kremfløte og noen bringebær.

2-åringen min fikk smake og ble helt ellevill, og her er det jo ingen skumle ingredienser (jeg er ikke skeptisk til litt Sukrin, det er ikke kunstig).

Jeg har ikke bilde, men min så ut som en litt tykk sjokoladepannekake, det avhenger av hvilken form man bruker. Det går jo an å bruke en vanlig liten skål også.

NB: det måtte såpass mye Sukrin til syntes jeg, jeg hadde bare i 2 ss og det ble litt lite søtt så neste gang blir det 3. Men mange her inne vil nok synes det er nok med 2 eller kanskje enda mindre. Smak dere frem! Det går jo an å tilsette andre ting også, feks. litt revet appelsinskall, peppermynteolje, hakkede nøtter osv.

Kan man bruke Splenda istedet for sukrin? Hvor mye?

Iset 25-04-10 22:55

Sv: Sjokoladekake på 3 minutter
 
Aner ikke men helt sikkert. Prøv deg frem, jeg har ingen erfaring med Splenda her siden jeg boikotter det. Et par spiseskjeer kanskje? Smak på røra.

lijo 26-04-10 17:10

Sv: Sjokoladekake på 3 minutter
 
Nam. denne ble kjempegod, og så lettvint og greit - det er jeg tilhenger av:)
Jeg brukte Splenda granulated. Etter min smak ble det greit med 2 litt gode ts.
Takk for superduper oppskrift, ikke siste gangen jeg lager denne.

Småspiseren 27-04-10 10:30

Sv: Sjokoladekake på 3 minutter
 
Jeg syns den ble litt rar i konsistensen.. litt sånn skumpute/gummi lignende.. kan det ha noe å gjøre at jeg brukte Natreen isteden for Sukrin??:confused:

Rin 27-04-10 10:53

Sv: Sjokoladekake på 3 minutter
 
Nei, jeg synes det samme, Småspiseren - egentlig minnet denne kaka fælt om Eurodiet-brownies :p Ikke helt min smak altså, men 3minutters-oppskrifter må jo bare prøves...

Iset 27-04-10 11:08

Sv: Sjokoladekake på 3 minutter
 
Nja skumputer og skumputer, men den blir litt porøs ja. Mulig vi som har vært her lenge er litt mer vant til det siden de fleste lavkarbopannekaker og sånt er av samme konsistens. :p

Kitt 27-04-10 12:51

Sv: Sjokoladekake på 3 minutter
 
Men om man nuker den litt for lenge, vil den nok falle sammen og bli litt tørrere etterpå!:p

Denne skal jeg prøve i kveld!:D Sist hadde jeg ikke fløte i huset og savnet krem til. I dag har jeg kjøpt masse fløte, så....:spisesnak

Iset 27-04-10 13:04

Sv: Sjokoladekake på 3 minutter
 
Ja, viktig poeng. Jeg klarte å tørrnuke en av disse nylig, det var IKKE noe særlig. Heller for lite stekt enn for mye.

tina therese 27-04-10 16:57

Sv: Sjokoladekake på 3 minutter
 
syntes smak og konsistens var super jeg!
Men litt mindre kakao og sukrin på meg neste gang!:)

Sisteinnsats 27-04-10 21:22

Sv: Sjokoladekake på 3 minutter
 
Prøvde den i dag, jeg. Utrolig nok hadde ikke Obs hos oss bakekakao, så det ble vanlig kakao med 22 karber pr 100 gram, men det veier ikke stort med 2 store teskjeer som jeg brukte da, så det går bra. :)

Jeg hadde et par bringebær i krem og la et tjukt lag oppå, og det smakte godt. Ikke så søtt som jeg hadde ventet, så jeg tar kanskje litt mer Splenda neste gang.
Men jeg sitter her og har lyst på minst en til, så det er mulig det blir noen sånne på kveldene.. ;)

Lurer* 27-04-10 21:44

Sv: Sjokoladekake på 3 minutter
 
Genial!!!

Tusen takk!

Sushi 28-04-10 21:50

Sv: Sjokoladekake på 3 minutter
 
Åh, herregud så godt!!!
Jeg turde ikke å ha den i microen-røra var jo himmelsk:love:

Runegutt 02-05-10 03:27

Sv: Sjokoladekake på 3 minutter
 
Modifisering av oppskriften:
Noget mere smør.
Vekk med salt og vannliljeessence
Bort med fløten.
3ss kakao og 3ss sukrin beholdes.

Iset 19-05-10 18:08

Sv: Sjokoladekake på 3 minutter
 
Denne er ganske god til kvelds. Har jeg hørt. :_plystre:

Fumle 19-05-10 19:39

Sv: Sjokoladekake på 3 minutter
 
Mmmmmmmmmmmmmmm...... Kjempegodt!!!

Imse 19-05-10 23:29

Sv: Sjokoladekake på 3 minutter
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Iset (Innlegg 878979)
Denne er ganske god til kvelds. Har jeg hørt. :_plystre:

Ryktene er helt sanne, den er så god at jeg slet med å spise den alene, for tusen mygg ville også ha:lol:

Veldig god denne! Spesielt med en rute sukkerfri sjokolade i... Den smelter og blir saus inni:D

Superteddy 22-05-10 23:43

Sv: Sjokoladekake på 3 minutter
 
Jeg er sikkert helt fjern, men hva betyr nuke?? :confused: *blond*

Iset 22-05-10 23:59

Sv: Sjokoladekake på 3 minutter
 
Hehe, varme/steke. Man steker i ovnen og nuker i mikroen. :D

Runegutt 23-05-10 01:43

Sv: Sjokoladekake på 3 minutter
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Iset (Innlegg 880360)
Hehe, varme/steke. Man steker i ovnen og nuker i mikroen. :D

Dr Julius Robert Oppenheimers Microwaveoven:D:D:D

Superteddy 23-05-10 13:50

Sv: Sjokoladekake på 3 minutter
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Iset (Innlegg 880360)
Hehe, varme/steke. Man steker i ovnen og nuker i mikroen. :D

Okei, da er jeg ikke så blond likevel! :D Var nemlig det jeg trodde, har bare ikke hørt det før.. :rolleyes:

Iset 23-05-10 16:37

Sv: Sjokoladekake på 3 minutter
 
Hehe, jeg hadde ikke hørt det før jeg joinet dette forumet. Tror det var Nille som var førstemann ut med ordet.

mona71 27-05-10 18:22

Sv: Sjokoladekake på 3 minutter
 
Dægger'n døtte så godt det var!!!!

Råååsa 27-05-10 20:47

Sv: Sjokoladekake på 3 minutter
 
Knallgod! Og så mett jeg ble! Søthungeren er stilnet og magen med! Da kan man ikke be om så mye mer altså! :)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:40.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no