Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Kake/dessert og snacks (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=121)
-   -   Sjokoladekake på 3 minutter (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32816)

Idarull 01-10-10 23:30

Sv: Sjokoladekake på 3 minutter
 
denne har jeg også prøvd! er godt å ta litt ekstra fløte og helle over :D hvertfall hvis kaka blir svampete. mmmmm!

LillePille 03-10-10 13:57

Sv: Sjokoladekake på 3 minutter
 
Er dette ei kake for 1 person?? Skal lage den idag, når eg får kaffigjester

Iset 04-10-10 17:44

Sv: Sjokoladekake på 3 minutter
 
1 person ja, muligens 2.

Mellon 04-10-10 22:10

Sv: Sjokoladekake på 3 minutter
 
Hvor ofte kan man spise denne, digger den jeg :_plystre:

Laget med nøtter i i dag, og helte over litt fløte- gadd ikke piske den :p

mamz 04-10-10 22:17

Sv: Sjokoladekake på 3 minutter
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mellon (Innlegg 943595)
Hvor ofte kan man spise denne, digger den jeg :_plystre:

Hehe...ja det lurer jeg også på :p liker den sååå godt:rolleyes:

MarensLille... 05-10-10 21:23

Sv: Sjokoladekake på 3 minutter
 
Jeg lagde nettop denne :heia:
Brukte 1 ss smør, 1 egg, 1 ss fløte, 2 toppede ss Natreen, 1 toppet ss Aware kakao, og 10 dråper vaniljeessens.
Det var veldig godt, men min ble også litt svampete... Får la den bli skikkelig kald neste gang, og ha tykk kremfløte med vaniljeessens ved siden av så kan jeg leke at det er sjokoladepudding med vaniljesaus :heia:

Skalblislank 01-11-10 18:13

Sv: Sjokoladekake på 3 minutter
 
Jeg prøvde lage denne nå, men hadde oppi Splenda da det var det jeg lagde. Mulig jeg ikke hadde i nok, for jeg synes kaka var litt besk på smak, men det ble definitivt ei kake.

Jeg hadde krem på, og synes vel dden var best...he he...Veeeeeldig søtmåns jeg da:-)

Laget den i Micro og det var a peace of cake...ha ha...sukk...(dyyyyp)

Skal prøve den en annen dag også, for så lett var den å lage, men skal gjøre på med litt mer Splenda og Vaniljeessens, da blir den sikkert bedre.

Men lurer litt på om noen har regnet ut eksakt karb innhold i kaka.

Iset 01-11-10 18:53

Sv: Sjokoladekake på 3 minutter
 
Den blir litt svampete ja, men det er nok mikroen som gjør det. Jeg har laget både brød og pannekaker i mikroen og alt blir svampete, selv om det blir godt.

hellekl 18-11-10 18:52

Sv: Sjokoladekake på 3 minutter
 
Går det bra og bruke diasukker? :)

Iset 19-11-10 14:28

Sv: Sjokoladekake på 3 minutter
 
Jeg vet ikke om du sikter til et spesielt merke, men de fleste søtstoff som Splenda, Natreen, Sukrin osv er vel diabetiker-vennlige, er de ikke?

sæterjenta 19-11-10 14:59

Sv: Sjokoladekake på 3 minutter
 
Dette var lettvindt og godt. Søtet den med 1 ss splenda og 1 ss sukrin. Fordelte røren på 3 muffinsformer og nuket de i ett minutt hver. Pisket ca en dl fløte med 1 ts splenda og vaniljeessens. Mmmm :spisesnak en passe munnfull til tre personer, og om jeg ikke regnet helt feil så ble det 2,5-3 kh pr porsjon :sikle:

Nupsida 07-12-10 20:27

Sv: Sjokoladekake på 3 minutter
 
Å den kaka var kjempegod! Ble litt svampete i konsistensen, men de gjorde ingenting! :) Så, nå skal jeg lage meg en ny en om litt, til søstra mi, å hun skal få med bringebær å krem til :)

sylwester 11-12-10 15:41

Sv: Sjokoladekake på 3 minutter
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Iset (Innlegg 863036)
Det er salt i fordi mannen på youtube der jeg fant oppskriften sier det skal være det, hehe. Men jeg vet ikke om det utgjør noen forskjell.

Det kan godt hende det gjør noe. Salt er en smaksforsterker i likhet med sukker og sitron,

Denne kaken smakte forresten fortreffelig, men den 'hever' seg litt så pass på å ha noe høyere form enn det kakedeigen rekker opp til :)

Nupsida 11-12-10 16:21

Sv: Sjokoladekake på 3 minutter
 
Jeg hadde ikke salt i idag, å man merker forskjell!

Sirius 06-01-11 19:02

Sv: Sjokoladekake på 3 minutter
 
1 Vedlegg
Denne er en super redning å ha i sjololade-nøden!

Min favoritt er å slenge oppi noen hakkede nøtter og litt rom-essens!

Sushi 10-01-11 08:46

Sv: Sjokoladekake på 3 minutter
 
Må bare få si at dersom man bare tar i eggeplommen blir karboinnholdet mindre:) Blir kun karber fra kakaoen og 1ss fløte.
Så jeg lager sjokoladeeggekrem i stedet for å micre den!! Nyyydelig, bruker som digg dersom sjokoladesuget er stort.
Redningen min denne her, men du må like svært mørk sjokolade da:D

Tiki 01-03-11 19:17

Sv: Sjokoladekake på 3 minutter
 
Nå er det leeeenge siden jeg har laget meg noe søtt utenom krem med bringebær en gang sist helg ;) Så denne må jeg prøve i kveld. Tenkte å bruke vaniljepulver, og maks 2 ss sukrin. Og bare smør, altså ikke fløte, har ikke i hus.

Gleder meg.

Anos 13-03-11 01:58

Sv: Sjokoladekake på 3 minutter
 
Tusen takk for oppskrift, jeg har lett lenge etter noe godt og lettvint som dette.
Jeg laget det nå nettopp og det smakte overraskende godt!

Ashley 13-03-11 18:16

Sv: Sjokoladekake på 3 minutter
 
denne var helt genial, kjempegod! jeg brukte cocosa istedetfor smør, ble veldig godt. skal smakes med smør, nøtter og appelsinskall neste gang. og bruk 4 ss sukrin for å få den søt nok :p

hvor mange karber er det i den da?

Ashley 13-03-11 18:18

Sv: Sjokoladekake på 3 minutter
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mamz (Innlegg 943598)
Hehe...ja det lurer jeg også på :p liker den sååå godt:rolleyes:

2 dager i uka? kommer sånn ann på. jeg synes den var veldig mektig så lagde en å en liten skål med tykk bunn. tok halve igår med litt pisket krem og halve idag. mer enn nok, og ingen partystopper for min del. kos dere:D

@nne 20-03-11 18:43

Sv: Sjokoladekake på 3 minutter
 
Denne ble laget nå, etter en lang dag på badeland, og mor som lengtet etter noe søtt når hun kom hjem.
Godt, spiste med pisket krem og bringebær. Spiste vel halvparten, og så kom minstemor og tok resten ;)

Ffojt 29-03-11 17:35

Sv: Sjokoladekake på 3 minutter
 
Dette er ikke EN oppskrift, dette er OPPSKRIFTEN! Endelig en superkjapp snack med omtrent null karb som jeg kan hive i meg når lysten kaller!!!

kiril 29-03-11 18:26

Sv: Sjokoladekake på 3 minutter
 
dette så godt og enkelt ut, men jeg har ikke micro, noen som har prövd den i stekeovnen? og det ble bra?

Kitt 29-03-11 19:38

Sv: Sjokoladekake på 3 minutter
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kiril (Innlegg 1069628)
dette så godt og enkelt ut, men jeg har ikke micro, noen som har prövd den i stekeovnen? og det ble bra?

Hadde du lest tråden, hadde du sett denne:

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 865815)
Jeg stekte den i en oval form på ca 18 x 12cm. 200grader i 15 minutter!

Ble så bra, så!:sikle:

;)

bittersweet 29-06-11 09:43

Sv: Sjokoladekake på 3 minutter
 
Fortjenes å dras frem igjen! :) Hadde tre biter med mørk sukkerfri sjokolade og en liten spiseskje kokos i den også... Mmm... Ble nesten litt som sjokoladefondant med den smeltede mørke sjokoladen i midten! :)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:36.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no