Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Forskjellen på ketolyse og atkins (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=7330)

signealwaystrying 19-04-10 09:19

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins
 
Man kan jo også få kjøpt en del Atkins sjoko barer osv på for ex Ultra :)

Junisol 19-04-10 16:41

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins
 
Hei
Har spist lavkarbo og stort sett vært i Ketolyse (litt til og fra) siden januar. Har ikke så mange kilo å ta av så det tror jeg skal gå greit (har tatt av 4 og har vel samme antall igjen.) MEN, jeg merker ingen endring på energi. Jeg er 50 år, frisk og skulle vel kunne klare meg gjennom dagene uten middagshvil... men nei, hver ettermiddag MÅ jeg slenge meg en halv times tid. Trener lite, men det kan vel ikke forklare ALT?

Kitt 19-04-10 17:02

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins
 
Jeg er 42 og merker heller ingenting på energinivået! Snarere tvert i mot! :pMen jeg sover myyyye bedre, da!:D

bjarneo 22-04-10 23:02

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins
 
Hei

Jeg bestilte Ketolyseboka for noen dager siden. Foreløpig har jeg ikke mottatt den, men har alikevel lurt meg i gang; rett og slett ved å droppe karbohydrater i størst mulig grad. Jeg er temmelig sikker på at jeg har holdt meg under 20 gram i tre dager nå, og i dag har jeg hatt en ganske solid hodepine fra tidlig på ettermiddagen og vedvarende.

Er det noen andre som har opplevd dette, eller har det ingenting med kostholdet mitt å gjøre? Har ikke spist mye fett heller, men det er mer tilfeldig. Ost, egg, kalkunskinke, agurk, litt tomat, paprika, pølse med lite karbohydrater og brokkoli har vært hovedbestanddelene i kostholdet mitt så langt. Har i kveld bakt "ketolysebrød" (egg, linfrø, sesamfrø, CC, olje og kruskakli) - gleder meg til å smake på det i morra. Har også blanda en solid porsjon med karrikyllingsalat (rømme, majones, paprika, løk, purreløk, hvitløk, karri, kokt egg og kylling) som skal brukes som pålegg. Har innimellom forsøkt å kutte ut karbohydrater tidligere, men har alltid savnet brød. Derfor gleder jeg mer veldig til å smake dette i morra tidlig :)

Ser fram til å lese mer her inne, finne oppskrifter, tips, motivasjon og andre ting :)

arnakristin 22-04-10 23:15

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av bjarneo (Innlegg 866385)
Hei

Jeg bestilte Ketolyseboka for noen dager siden. Foreløpig har jeg ikke mottatt den, men har alikevel lurt meg i gang; rett og slett ved å droppe karbohydrater i størst mulig grad. Jeg er temmelig sikker på at jeg har holdt meg under 20 gram i tre dager nå, og i dag har jeg hatt en ganske solid hodepine fra tidlig på ettermiddagen og vedvarende.

Er det noen andre som har opplevd dette, eller har det ingenting med kostholdet mitt å gjøre? Har ikke spist mye fett heller, men det er mer tilfeldig. Ost, egg, kalkunskinke, agurk, litt tomat, paprika, pølse med lite karbohydrater og brokkoli har vært hovedbestanddelene i kostholdet mitt så langt. Har i kveld bakt "ketolysebrød" (egg, linfrø, sesamfrø, CC, olje og kruskakli) - gleder meg til å smake på det i morra. Har også blanda en solid porsjon med karrikyllingsalat (rømme, majones, paprika, løk, purreløk, hvitløk, karri, kokt egg og kylling) som skal brukes som pålegg. Har innimellom forsøkt å kutte ut karbohydrater tidligere, men har alltid savnet brød. Derfor gleder jeg mer veldig til å smake dette i morra tidlig :)

Ser fram til å lese mer her inne, finne oppskrifter, tips, motivasjon og andre ting :)

Hei,
Hodepine og andre ubehag er ikke unormalt i overgangen fra høykarbo til lavkarbo kosthold. For de fleste så varer dette i kun noen få dager, for noen kan det ta opp til et par dager.
Vil også nevne at det ta opp til 4 uker før kroppen kommer i optimalt forbrenningsmodus.
Her er en tråd hvor jeg har samlet en del nyttig informasjon til nykommere i lavkarbo verdenen. Til alle nybegynnere på lavkarbo…
Ha i minne at de to største nybegynnerfeilene er for lite fett og for lite vann…

ada-emilie 25-04-10 17:37

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins
 
Hodepinen kan skyldes at du trenger mer vann.

rebeal 13-05-10 01:06

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins
 
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=112352
"I studien, som startet i 1993, deltok nærmere 49.000 kvinner. Fram til 1998 fulgte 40 prosent av disse kvinnene en fettfattig diett, mens de resterende 60 prosentene (kontrollgruppen) spiste hva de ville."

Hehe, er vel fordi JEG var i 60-prosent gruppen at jeg er paa katoltse no :P
Men erlig talt, trenger vel ikke bruke penger paa studier som bekrefter det vi alle har visst i alle aar; spiser du absolutt alt du vil, blir du tjukk!! Og det vi ser jo mange eksempler her at det virker med atkins og ketolyse :) Jeg har mistet 2 kg paa 2 dager, og ikke kjent sult et sekund!! Og det er herlig!! :) Vi lar oss vel ikke skremme av det partiske, pengegriske tabloid-journalister hoster opp! :P

Staa paa alle sammen!! :D

ada-emilie 13-05-10 09:38

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins
 
Enig. Noe så idiotisk:) De som spiste hva de ville spiste sikkert sukker og annen karbo sammen med fett. Vg er dessten useriøse når de ikke legger ved link til hvor de har sine uttalelser fra,synes jeg.

Setherina 13-05-10 12:20

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins
 
Hei! Kan man drikke hva man vil av alkohol, eller må man holde seg til bestemte ting?
Vil ikke "ødelegge" kuren med "feil" alkohol ;)
Noen tips?

Kitt 13-05-10 18:31

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Setherina (Innlegg 876195)
Hei! Kan man drikke hva man vil av alkohol, eller må man holde seg til bestemte ting?
Vil ikke "ødelegge" kuren med "feil" alkohol ;)
Noen tips?

Så lenge du har alkohol i kroppen, vil kroppen fortrekke å forbrenne alkohol. :p
Når det er sagt, du kan drikke sprit med sukkerfritt blandevann eller rød-/hvitvin med lite restsukker. Se på Vinmonopolet.no
Det finnes også øl, Lite- øl, som kan nytes i mindre mengder!

ADVARSEL: mange tåler svært lite alkohol når de er i ketose! Man blir fort overstadig beruset og noe så inn i he..... bakfull!!!:eek::eek::eek:

kilokrig 04-01-11 21:51

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Torkil (Innlegg 137562)
Hei
Det med hormonene er nesten mer innfløkt enn vitaminer og mineralers innvirking, Kartet blir veldig uoversiktlig. Men mensen kan komme tilbake når man kommer i ketose. Det skyldes i de fleste tilfelle at insulinresistensen reduseres kraftig, og pco- symptomer / mannlig hormonovervekt reduseres. Jeg har sett det hoe en del midaldrene kvinner som er godt overvektige og starter på ketolysekuren.
Om progesteronkremen har noe å si, neppe, men det kan jo være dråpen som får begeret til å flyte over.
Vennlig Hilsen
Torkil
http://bestsmileys.com/havenice/1.gif

Dette var jo interessant. Jeg har holdt på med lavkarbo - kosthold (kaller det det for jeg har vært litt forvirret av alle alternative dietter/kosthold og har vel vært mest i Atkins og litt ut over det av og til. Jeg har vært i ketose og gått ned 6 kg. (Har ca. 5 igjen som skal bort). Jeg fikk fjernet hormonspiral for i underkant av ett år siden - og etter va. 1 md. i ketose fikk jeg blødning (lengde og mengde som mens). Jeg ble veldig bekymret og dro til legen. Han tok celleprøver - har ikke fått noe skummelt svar fra prøvene men skal ringe for sikker hets skyld. Jeg nevnte for legen at jeg jeg gikk på lavkarbo diett, men han reagerte bare med å si "at nå får vi ta en ting om gangen".... Vel, så var det ikke så dumt tenkt av meg at dette var en stor endring som skjedde i forkant av blødningen....

jeg kom ut av ketose i julen til tross for at det ikke var store utskeielser. Har fått lest mye på siden idag og ser at jeg skal ikke blande men finne tilbake til Atkins for å se om jeg finner tilbake til den gode metthetsfølelsen.

kornettina 20-04-11 11:18

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins
 
Den smaker kjempegodt. Har slutta å lage vanlig gjærbakstbunn til familien og jeg nå. De vil heller ha sånn pizza som mamma spiser.

http://tickers.tickerfactory.com/ezt...AwD/weight.png

sussa68 21-05-11 20:28

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins
 
Jeg er helt fersk med ketolysekuren. Akkurat begynt. Mitt mål er ned 15 kg. http://tickers.tickerfactory.com/ezt...nlH/weight.png

HerbaLinn 29-09-11 02:09

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie (Innlegg 867466)
Hodepinen kan skyldes at du trenger mer vann.

eller at du ikke får i deg nok fett.
Kanskje en blanding av de to?

Nuttidamen 20-09-13 18:34

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins
 
Her er mye kunskap samlet......
Jeg trenger ned 20 kg.... sønnen min har Epilepsi som er vanskelig regulerbar......

Neste gang vier inne på staten senter skal jeg ta opp Ketogen behandling, men tror det funker nok heller dålig på en 13 åring.... i så fall må han selv være ekstremt motivert....

Jeg tenker jeg skal gå ned ved å kutte ut Kornprodukter sukker ris og pasta....selv.... Men kan en lett ketose hos han ha en positiv efekt på epilepsien... Noen som vetJeg spør her på grunn av legen hans er type vi pøser på med medisiner
Tar det opp på SSE over nyttår men må jo starte når jeg er motivert.....

Yrla 21-09-13 16:00

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nuttidamen (Innlegg 1459199)
Her er mye kunskap samlet......
Jeg trenger ned 20 kg.... sønnen min har Epilepsi som er vanskelig regulerbar......

Neste gang vier inne på staten senter skal jeg ta opp Ketogen behandling, men tror det funker nok heller dålig på en 13 åring.... i så fall må han selv være ekstremt motivert....

Jeg tenker jeg skal gå ned ved å kutte ut Kornprodukter sukker ris og pasta....selv.... Men kan en lett ketose hos han ha en positiv efekt på epilepsien... Noen som vetJeg spør her på grunn av legen hans er type vi pøser på med medisiner
Tar det opp på SSE over nyttår men må jo starte når jeg er motivert.....

det er bare å Google lavkarbo og epilepsi http://bramat.no/kosthold/helse/470-...o-ved-epilepsi

Yrla 21-09-13 16:03

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins
 
http://vlchf.no/blogg/epilepsi/

BenteR 21-09-13 17:50

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins
 
Jeg har epilepsi og lever ketogent.
Bruker ikke medisiner for epilepsien (mitt valg fordi bivirkningene av medisinene er mer plagsomme enn anfallene) og har jevnlig anfall.
Jeg fikk epilepsien i en alder av 47 år (ikke skade/svulst) selv om jeg allerede levde ketogent for og regulere diabetesen min.

Kitt 21-09-13 18:41

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins
 
Aftenposten i dag: Byttet ut medisin med mat

Nillemortil1 22-11-15 08:37

Sv: Forskjellen på ketolyse og atkins
 
Her er det lenge siden noen har skrevet, men må si at denne tråden hjalp VELDIG. :-) Mye god info i begynnelsen. Men håper det ikke er utdatert? Er jo 10 år siden noen startet tråden :D


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:14.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no