Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Kosttilskudd (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=18)
-   -   MCT-olje vs kokosolje (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2810)

Viviann 26-09-06 16:42

Sv: MCT- Olje VS Kokosolje
 
Noen som har prøvt MCT oljen fra InterNutrition.no?
Der koster den 299 for 1 liter mye billigere.

Nena 26-09-06 22:13

Sv: MCT- Olje VS Kokosolje
 
Har drukket flere flasker av den :D - ingen bismak. Helt OK produkt, vil absolutt anbefale denne!

mam 16-06-07 15:35

Sv: MCT- Olje VS Kokosolje
 
Jeg har kastet meg på MCT-oljen jeg også. Jeg brøt lavkarbodietter for nesten to uker siden, og har hatt litt trøbbel med oppstart igjen. Vil se om denne oljen kan gi mindre sug og gjøre at jeg lettere kommer i ketose.

Har tatt en ss til frokost, og en til lunsj. Merker ingenting på magen.

Tør vel ikke ta mere i dag, vi skal bort og grille, og jeg vil ikke risikere å springe i buskene hvert 5.minutt. Skal grille svinekoteletter og sammen med litt salat blir dette sikkert mettende uten ekstra olje. ;)

lokkebiff 19-06-07 12:00

Sv: MCT- Olje VS Kokosolje
 
Okey...

Etter en HORRIBEL opplevelse med cocosa (grøss),
er nå MCT`n i hus....

Fikk ingen info med den, så jeg lurer på:

* Hvor ofte, og hvor mye??

* Hvordan oppbevare den??

mam 19-06-07 12:20

Sv: MCT- Olje VS Kokosolje
 
2-4 ss om dagen. Tas bare sammen med mat, ikke på tom mage. Da får du springe på do. Anbefales å starte med 1-2 ss om dagen, og øke. Kan blandes i mat og tåler oppvarming, men ikke stek i den. Det blir for varmt. Den er suveren i smoothie, helt smakløs! :D

Jeg har min i kjøleskapet. Jeg vet ikke om den harskner i romtemp, men tar ikke risikoen på det. Den er flytende i kjøleskapet.

mam 22-06-07 08:29

Sv: MCT- Olje VS Kokosolje
 
Helt utrolig som jeg går ned i vekt denne gangen! 6 dager med MCT-olje, 7 dager på ketolyse. Og 4,8 kilo ned!!! :D Er det oljens egenskaper til å øke forbrenningen??? Til sammenligning har jeg gått ned 3,8 kilo når jeg kar gått i ketose før.

Aner ikke jeg, men dette er nesten for godt til å være sant. Når jeg er hjemme, tar jeg MCT-olje 3 ganger, maks 4. Men i går var jeg mye ute og hadde ikke med den, så det ble bare 2 ganger. Enten 1 ss i kaffen med en liten fløteskvett, eller i smoothie.

Åssen går det med deg, Lokkebiff?

lokkebiff 22-06-07 09:53

Sv: MCT- Olje VS Kokosolje
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mam (Innlegg 296708)
Åssen går det med deg, Lokkebiff?

Jeg har ikke veiing før tirsdag, så da får vi sjå!

MEN, jeg snikviede idag,
og jammen har jeg gått ned noen gram siden tirsdag....!! :D
Jeg lurer òg på om det er oljen som får det til å løsne??

Men som sagt; jeg venter til tirsdag,
og da tar jeg en konklusjon på om MTC er så flott som jeg håper...:spent:

FORRESTEN: GRATTIS til deg, SUPERT resultat!!!!:heia:

kokkeline 23-06-07 14:39

Sv: MCT- Olje VS Kokosolje
 
Leste alt om MCT -oljen som dere har skrevet , og har vært på apoteket her og bestilt selv . Det som fanget min oppmerksomhet var noe fra nettsidene til Nille at det kunne hjelpe på ang. Candida problemer. Prøvde å finne noe der, men kunne ikke finne det, jeg har gått på candi guard i 4mnd. og har nå et opphold. Skulle gjerne hørt fra noen som vet noe mere om oljen og hva den kan gjøre i forhold til candida

Havregryn 12-07-07 20:15

Sv: MCT- Olje VS Kokosolje
 
MCT oljen ja..det må jeg ha!

:)

nalana 13-07-07 14:28

Sv: MCT- Olje VS Kokosolje
 
Hmmm, jeg tar både MCT og Cocosa jeg. I følge det jeg har lest i denne tråden er kanskje det litt smør på flesk:confused:
Noen kyndige som kan fortelle meg om det er lurt å bytte ut cocosaen med noe annet når den er tom. Og hva vil dere anbefale.

I tillegg til MCT og Cocosa bruker jeg mye av dette fettet:
Odelia rapsolje, E V Olivenolje, meierismør, dyrefett og mest rømme av meieriproduktene. Dette er det jeg kommer på i farta i hvert fall.

Blir takknemlig for gode tips:D , da jeg ønsker å optimalisere mitt fettinntak så mye som mulig.:rolleyes:

tennissokk 13-07-07 20:16

Sv: MCT- Olje VS Kokosolje
 
Cocosa inneholder 50% mct. Spiser du mye cocosa vil det sikkert være greit å droppe MCT (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=8645&page=2).

Fettet ser ellers bra ut med unntak av rapsoljen. Denne inneholder mye flerumettet fett som er forbundet med økt fare for brystkreft (http://archinte.ama-assn.org/cgi/con...?view=abstract). Er vel andre argumenter mot raps også, men det var denne artikkelen jeg husket på akkurat i farten.

nalana 13-07-07 20:23

Sv: MCT- Olje VS Kokosolje
 
Synes å huske at disse påstandene om rapsolja er tilbakevist i en annen tråd som jeg valgte å stole på, men er ikke helt sikker på hvordan det var.
Uansett, tusen takk for svar.
Kom gjerne med en tilføyelse også, hvis det er noen nyttige fettstoffer jeg har glemt.:)

tennissokk 13-07-07 20:48

Sv: MCT- Olje VS Kokosolje
 
Ta tran :) Nordic Naturals har tran med naturlige A og D vitaminer (de fleste har syntetiske). Denne tranen smaker heller ikke vondt! Genialt (om enn noe dyrt) produkt :)

nalana 13-07-07 20:55

Sv: MCT- Olje VS Kokosolje
 
Kanskje det ja kanskje:o

Suzy 13-08-07 11:20

Sv: MCT- Olje VS Kokosolje
 
Man leser og blir vis....
Må jo MCT olje jeg også. Skal på apoteket nÅ!

wander 13-08-07 12:24

Sv: MCT- Olje VS Kokosolje
 
Jeg ringte apoteket for å bestille, men de hadde inne... så jeg skal kjøpe meg denne oljen i ettermiddag... :)

Viclin 01-09-07 01:05

Sv: MCT- Olje VS Kokosolje
 
Og i dag var jeg på apoteket og kjøpte en flaske MCT-olje. Får se om den har noen effekt nå da. :)

AKB 01-09-07 14:39

Sv: MCT- Olje VS Kokosolje
 
:confused: Og jeg var på 2 apotek i går og de hadde aldri hørt om oljen. På Apotek 1 sa de at deres kjede ikke hadde den og på Alianse Apotek sa de den var gått ut!? Hva gjør man da? Jeg var på helsekost og kjøpte meg kokosolje,men fytt i katta som den smakte!:D

Viclin 01-09-07 14:48

Sv: MCT- Olje VS Kokosolje
 
Jeg var på Vitus og fikk den med en gang.

Villemo 01-09-07 14:50

Sv: MCT- Olje VS Kokosolje
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av AKB (Innlegg 330760)
:confused: Og jeg var på 2 apotek i går og de hadde aldri hørt om oljen. På Apotek 1 sa de at deres kjede ikke hadde den og på Alianse Apotek sa de den var gått ut!? Hva gjør man da? Jeg var på helsekost og kjøpte meg kokosolje,men fytt i katta som den smakte!:D

Hei!

Jeg var på "mitt" Apotek 1 i dag. De hadde heller ikke inne, og tanta mi (hun jobber der) hadde aldri hørt om det. Men hun sjekket på dataen og der fant hun at de hadde i Oslo. Så hun bestilte til meg. Du må bare gå tilbake og si at de skal bestille fra Oslo, som sikkert er et slags hovedkontor/butikk eller noe. Har hørt om andre som har hatt problemer her inne, og de har bare "tvunget" de på apoteket til å søke og bestille. Det finnes jo!

Hilsen Villemo :-)

AKB 01-09-07 14:52

Sv: MCT- Olje VS Kokosolje
 
Takk! Da skal jeg sjekke hvor det nærmeste Vitus apoteket er.:klem:

Merre 17-09-07 14:48

Sv: MCT- Olje VS Kokosolje
 
[quote=lokkebiff;296750]Jeg har ikke veiing før tirsdag, så da får vi sjå!

MEN, jeg snikviede idag,
og jammen har jeg gått ned noen gram siden tirsdag....!! :D
Jeg lurer òg på om det er oljen som får det til å løsne??

Men som sagt; jeg venter til tirsdag,
og da tar jeg en konklusjon på om MTC er så flott som jeg håper...:spent:

FORRESTEN: GRATTIS til deg, SUPERT resultat!!!!:heia:[/quote

Hvilken er best?
Vil prøve en av dem men hadde vært greit å vite noen resultater først!

reidun50 19-10-07 21:00

Sv: MCT- Olje VS Kokosolje
 
Har kjøpt cocosa idag, og skal prøve det. Syns den ser ekkel ut, men tvinger meg nok, for syns glasset var for dyrt til at jeg ikke skal bruke det...;)

Toyo 26-10-07 22:16

Sv: MCT- Olje VS Kokosolje
 
Bestilte MCT-olje i dag, skal starte på mandag! Har tro på at det skal funke!:D

Trinelise 22-01-08 19:03

Sv: MCT- Olje VS Kokosolje
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Toyo (Innlegg 355855)
Bestilte MCT-olje i dag, skal starte på mandag! Har tro på at det skal funke!:D

Hei!

Ser denne tråden er litt gammel, men jeg ble nysgjerrig.....

Har dere funnet ut om denne oljen har noe for seg?

Hilsen Trinelise


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:34.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no