Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

MCT-olje vs kokosolje

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-12-04, 15:50   #1
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

MCT-olje vs kokosolje

Sitat:

Den inneholder 50% MCT, som er en spesiell fettsyre som ikke kan lagres som fett - den forbrennes i stedet på samme måte som karbohydrater, og lar deg derfor redusere karbohydratene mer. Fordi den er en fettsyre vil den også virke muskelsparende på et kaloriunderskudd. Jeg foretrekker å kjøpe MCT-olje i ren form på apoteket i stedet.

Har lånt noen påstander fra TN igjen, Har dere noen formening om hva som er best/ sunnest av kokosolje og ren mct- olje?

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 17-12-04, 15:54   #2
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Hva er MCT-olje

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 17-12-04, 16:08   #3
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sitat:

Bare for å ha sagt det en gang for alle.

Det er ikke mulig å øke forbrenningen i kroppen ned 50% + med annet enn Dinithrophenol og den visa er det ingen som er desperat nok til ville gå gjennom uansett.
kokosfett skal vel ha lignede egenskaper som MCT olje har jeg hørt rykter om , mulig jeg tar feil men da er det vel mer hensiktsmessig å bruke ren MCT olje (ca 7kcal/gram)

Lånt fra et innlegg av Norkost.

Mct- olje er vel den typen olje som brukes direkte som energi uten å gå via fettlagrene, den som det er 50 % av i kokosolje.
Mct- står vel for middels og kortkjedete fettsyrer ( tror jeg, eller er jeg på viddene igjen).

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 17-12-04, 16:11   #4
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

hmm... Dette var gresk for meg... Men spennede... Noen som vet hva dette er?

HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 17-12-04, 16:18   #5
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Begod

Lånt fra et innlegg av Norkost.

Mct- olje er vel den typen olje som brukes direkte som energi uten å gå via fettlagrene, den som det er 50 % av i kokosolje.
Mct- står vel for middels og kortkjedete fettsyrer ( tror jeg, eller er jeg på viddene igjen).

Jeg har ingen aning om produktet, men den første tanken som slår meg er at et uttrekk av bare et stoff skjelden er så godt som det gir seg ut for å være... Det er ofte hjelpestoffer rundt som vil få stoffet til å fungere mye bedre,- og i hvertfall gi kroppen noe balansert..
(Til eksempel AloeVera.. De finner ut at det allermest viksomme stoffet er allantonin, og utvinner dette fra planten og produserer det kjemisk og selger på apoteket... Har lant fra samme virkning. -ok, kansje ikke den beste sammenligningen, men det var nå den jeg kom på i farten.. )

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 14-01-05, 15:04   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Jeg vet lite om dette, annet enn at det er en fettsyre. Men en kollega av meg har et barn som har epilepsi. I behandlingen av bl.a noen barn med epilepsi brukes en diett som ligner på lavkarbo. Det er en ketogen diett hvor barnet er i ketose (og denne tilstanden gjør faktisk at de får færre anfall). Siden barn skjelden liker fet mat, pleier de å erstatte en del av fettet i maten med MCT olje (fant ut på nettet at det betydde medium chain triglycerides ja!). Min kollega liker ikke å bruke denne, for datteren får mageproblemer (løs mage og luftsmerter).

Dette fant jeg på nettet.:
Klippet fra http://www.legemidlerogsamfunn.no/?m...licShow;ID=236

Sitat:

På grunn av at mange har problemer med å få barnet til å spise denne maten, har man laget tillempinger ved å erstatte deler av fettmengden med MCT-olje (medium-chain triglycerides), som virker mer ketogent enn kostfett. Derved kan mengden av kostfett reduseres. En ulempe med MCT-olje er imidlertid en tendens til gastrointestinale bivirkninger, og diett med MCT-olje anses ikke som like effektiv som den klassiske ketogene dietten.

Den brukes også som kosttilskudd for gallestens pasienter som ikke tåler fett i vanlig mat. Dette fant jeg på en gallestensside sist jeg søkte, men finner den ikke igjen nå.

Og så fant jeg:

Sitat:

MCT-olje

Sitat:

Et spesielt kosttilskudd som brukes som erstatning for eller tilskudd av fettkalorier til pasienter som har problemer med å fordøye, absorbere eller utnytte fett i vanlig mat.



Min konklusjon må være at jeg ikke ser noen hensikt i å bruke den, dels pga bivirkningene (magen min er en følsom sak) og fordi jeg allerede har nok fett i dietten min. Ligger allerede på 60-75 %.

Men for de på en mer fettfri diett kan den vel ha noe for seg. Spesielt de som har mager som tåler litt og for de som teller kalorier (cocosa har jo en del av dem!).

Vet ikke mer jeg Begod, men jeg skal sjekke på de canadiske/amerikanske forumene mine om det er diskutert der !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 14-01-05, 16:05   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Etter atl jeg fant nå, tror jeg pinadø jeg skal prøve. Se spesielt det største quoten !
De fleste kommer fra CKD - gruppen i det canadiske/amerikanske forumet.

Sitat:

You can try CKD, but if you want to keep loosing weight and feeling even I'd buy yourself some MCT oil to swig in the morning.

It takes about 3 hours for your body to convert fat to any form of energy your muscles can put to use, while MCT's go straight to your liver. Athletes swear by the stuff and I can attest to energy bost from it. I'd start there.


Første del her kom fra en CKD guru. Han har gått ned fra 350 til 195 lbs !

Sitat:

Anyone else have stomach pain when using MCT? I had a little but I think i'm getting more used to it. I take about 4-5 TB per day.

Sitat:

I did take my MCT this morning. I didn't experience a raise in temperture, but I do have energy out this world! I also don't have an appetite. I get full on a minimal amout of food. And another benefit, if you want to call it that, is that I have been a regular visitor to the bathroom. I do not have cramping. It is very gentle and of a normal consistancy. So this is only day one and I can't wait to see what other benefits MCT have.



Sitat:

I just bought a bottle of pure Medium Chain Triglycerides (MCTs), the active ingredient in coconut oil. It was $30 from my healthfood store. I firmly believe this is the product I've been looking for. The health benefits are endless. I even canceled my order for Oil of oregano once I found out how much better MCT would be for me. MCT contains properties that can kill bacteria, especially those causing yeast over growth. One of the most potent non-drug or natural yeast-fighting substances is caprylic acid, a medium-chain fatty acid derived from coconut oil. It is very effective against Candida and other forms of fungi. more info on Candida ~ Tropical Traditions.com

Plus, the metobolic benebits are great. Taking MCT like putting high octane fuel into your car. The car will run smoother and get better gas mileage. Likewise, with medium chain fatty acids, your body will perform better because it has more energy and greater endurance. Because MCFAs are funneled directly to the liver and converted into energy, the body gets a boost of energy. And because MCFAs are easily absorbed by the energy-producing organelles of the cells, metabolism increases. This burst of energy has a stimulating effect on the entire body. Many people, those with relatively good health, those with significant health problems, and those who are overweight notice a speeding up of their heart rate, their metabolism and their body temperature when they add coconut oil to their diet.
more info can be found at
Tropical Traditions

I will try it for a week, at the advice of my herbalist. She is great at this stuff. She even says if I don't get the energy boost and get rid of the yeast in 1 or 2 weeks. I could bring it back. Now that's someone who believes in a product.




Sitat:

According to Scott, we need 30-40g of MCTs and that translates into 60-80g, or 4.5-6T, of pure virgin coconut oil.

Sitat:

Then I discovered the LC lifestyle and started losing but the combination of low metabolism and no carbs left me depleted so I couldn't keep up the exercise. But I read on this page about coconut oil and MCT. These are low carb energy boosters that replaces the high carb energy drinks I was using. Now I get through a 2 hour workout with ease. I use the MCT supplement. 6 carbs per dose. People have told me bad things about eating the coconut oil although I have not seen anything written bad about it. I use it as butter on my morning toast. (The only bread i eat.) Check out MCT at health supply stores. I found it at the second one I tried. BUT YOU PROBABLY SHOULDNT MESS WITH IT UNTIL YOUR SYNTHROID DOSE IS STABILIZED. THE DR SHOULD BE DOSING YOUR NORMAL METABOLISM.

Sitat:

I'm not sure why there is so much interest in DAG Oil when it's characteristics are just about the same as MCT (Medium Chain Triglyceride) Oil that has been around and used in hospitals for years. MCT oil digests primarily through the liver so it provides energy with minimal storage in adipose tissue.

MCT Oil is stable up to about 300 degrees Fahrenheit. I guess you could saute lightly with it, but it can be added to pancakes, and other batter based foods and smoothies.

This afternoon I did not have time to eat so I took 3 teaspoons straight (no taste but the feel of oil is kind of yucky). In a few minutes my hunger was gone and it's dinner time and I'm still not hungry.

If you can find Organic (un hydrogenated) coconut butter (I can hear the screams of terror, but read Dr. Mary Enig who debunks with real science the propaganda put out mainly by the hydrogenated soy oil lobby), it is the best thing for frying. It has a very high burn temperature, you need less of it than regular oil, it has only 7 instead of 9 calories per gram (negligible) and it is almost 1/2 MCT Oil. So about half the Coconut butter you eat will give you nearly instant energy and will not end up added to your adipose tissue.

By the way, when you eat MCT Oil the liver converts it to energy by creating ketones. Some people reckon that if you are keep carbs in check that MCTs can trigger ketosis when your body may be resisting. I don't use Keto sticks any more, but someone might want to test this.

Ferrando.

Har funnet fler ..... kommer tilbake !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 14-01-05, 16:38   #8
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

har dere fått nok av meg nå ???

Sitat:

MCT stands for Medium Chain Triglycerides. This is an oil extracted from Coconut. It has 2 unique qualities: When you consume it, it converts to ketones through the liver in about 15 minutes, giving you nearly instant energy much the same way that sugars do, but it does not stimulate an insulin response; and it is generally not able to convert to storage (adipose) tissue.

Thus it is a fat (with all the mouthfeel and ability to carry flavours) that provides energy with less risk of becoming a semi-permanent part of your body.

It is particularly useful because the energy it gives while you are still eating a meal gives me at least a feeling of having had enough to eat as my energy has been restored. It gives enough energy that I think I end up walking and moving with more "bounce" and "spark" that may also help burn other fats.

I suggest you do a Google search on it to read what the experts say, both pro and con.

Ferrando.

Sitat:

Technically speaking, Coconut and MCT Oil derived from coconut actually give you less energy that other longer and shorter chain fats.

The advantage that MCT Oil and to a leser extent Coconut provides is speed.

Most oils digest throug a process involving the pancreas. It takes about 4 hours before the fat is ready to supply energy.

MCT Oil for some reason digests directly through the liver. The liver converts it to ketones that will circulate in your blood in about 15 minutes.

People who have grown up with sugar expect that "rush" of energy to be almost immediate. Low carbers can get that same quick boost using MCT or coconut oil.

So the only advantage is speed. It's great in the morning and since I've started using MCT Oil at breakfast I've cut my coffee consumption down to half a cup from 4 cups a day.




og så noen linker:


fra
http://www.mynchen.demon.co.uk/The%...enic%20diet.htm

A much more significant variant is the MCT oil diet. MCT stand for medium chain triglycerides, which are a particular type of saturated fat found in coconut oil. MCT oil is one of the wonder ingredients of the nineties, being used by athletes to improve their performance. MCT oil is special because although it is a fat, it metabolises quickly, like carbohydrate. It does this because it can pass directly though the intestinal wall into the portal blood system and thence to the liver where it is metabolised, instead of having to go via the lymphatic system like longer chain fats. The advantage of using MCT oil is that the diet can achieve a similar energy production balance to a normal diet, but can still deliver the necessary ketones. In the typical MCT diet, the proportions will be 35% fat, 35% MCT oil, 20% carbohydrate and 10% protein (a 2.3:1 ratio). Also, the total calorie intake is set at the normal level, rather than three quarters of normal, so the MCT diet is far less rigorous than the classical diet. There does not seem to be any very clear rationale for these variations from the classical diet, except the pragmatic one that it is claimed they work, although this claim is hotly disputed.

fra
http://www.tricare.osd.mil/OCMO/tec...ogenic-Diet.doc

A more recent modification to the classic ketogenic diet was devised in the early 1970s in an effort to make the diet more palatable. Medium chain triglyceride oil (MCT) was employed as the primary fat product. This oil is more ketogenic per calorie than other fats, and, thus, allowed a greater flexibility in other food items, while still maintaining a ketotic state. The type of ketogenic diet is referred to as the MCT diet (Huttenlocher et al. 1971).

fra

http://www.efnj.com/ketogenic.shtml

Eighty to ninety percent of the total energy intake in the ketogenic diet is derived from fat. The energy ratio of fat to carbohydrate plus protein should be 3:1 to 4:1. If medium-chain triglyceride (MCT) oil is used, the percentage of energy from fat can be reduced. This is because MCT oil is absorbed more rapidly than other fats, is transport- ed directly to the liver, and thus induces ketosis more rapidly

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 17-01-05, 10:05   #9
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Tusen hjertlig takk , Nille.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 17-01-05, 10:57   #10
Jeannie
Juniormedlem
 
Jeannie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Buskerud
Alder: 46
Innlegg: 45
Jeannie er på en erverdig vei

Ja, tusen takk!!

Dette er jo kjempe interessant
Er det noen av DERE som har efaring med MCT enda eller??

Jeannie

__________________







20.12 er delmålet 85 kg...... Skal klare.......
Jeannie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - Eat - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-01-05, 22:16   #11
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Jeg har starta med MCT idag. Foreløpig bare 1 ss

Bestilte på apoteket torsdag og de hadde den fredag (men da var jeg på GOL !) Fikk ikke hentet den før idag. 1/2 liter. Den er helt blank. Lukt- og smakløs - helt grei. Tror jeg skal ha den i smoothiesen min istedenfor avocado oljen. Er litt usikker på doseringen føreløpig. 2-3 skjeer til dagen tror jeg er OK.

Skal holde dere informert i denne tråden om jeg merker noe som helst. Hva sier du Begod, har du begynt å ta den ??

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 27-01-05, 23:33   #12
friflex
Seniormedlem
 
friflex sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Sunnmøre
Alder: 43
Innlegg: 1.241
friflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt av

Hei Nille! Dette hørtes interessant ut! Er ikke dette noe de selger på helsekost, nødt og bestille på apotek?

__________________
"All that is gold does not glitter,
Not all those who wander are lost"

Status per 20.02.05: 84,9kg fordelt på 183cm
Endelig mål: underkant av 80kg om jeg ikke er fonøyd med fasongen innen den tid
friflex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert sunnkost a la lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 28-01-05, 09:40   #13
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Jeg måtte også bestille på apoteket.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 28-01-05, 13:35   #14
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Du må bestille på apotek Friflex !
Og du må ikke plutselig begynne å ta 3 ss pr dag. Litt om gangen - venn kroppen til oljen. 1 ss veier ca 14gram (har veid & målt). Jeg tok en i går og merket ikkeno, men jeg tok en til frokosten i morges fordi jeg leste de anbefalte å ta det tidlig på dagen, men IKKE på tom mage, og nå er magen min ikke helt happy, - for å si det sånn....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 03-02-05, 18:34   #15
friflex
Seniormedlem
 
friflex sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Sunnmøre
Alder: 43
Innlegg: 1.241
friflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt av

Har psyket meg opp og bestemt meg for og ta en tur på apoteket etter MCT-oljen i morgen. Håper jeg ikke får en masse spørsmål om hva jeg skal med den og at de bare kan bestille den slik at jeg har den på mandag eller tirsdag.

Hvor mye kostet den Nille eller Begod?

__________________
"All that is gold does not glitter,
Not all those who wander are lost"

Status per 20.02.05: 84,9kg fordelt på 183cm
Endelig mål: underkant av 80kg om jeg ikke er fonøyd med fasongen innen den tid
friflex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert sunnkost a la lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 03-02-05, 22:11   #16
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Den kosta kr. 230 eller noe sånt....for 1/2 liter. Finner ikke kvitteringen ...

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 03-02-05, 22:28   #17
friflex
Seniormedlem
 
friflex sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Sunnmøre
Alder: 43
Innlegg: 1.241
friflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt av

Sikkert nært nok Nille

__________________
"All that is gold does not glitter,
Not all those who wander are lost"

Status per 20.02.05: 84,9kg fordelt på 183cm
Endelig mål: underkant av 80kg om jeg ikke er fonøyd med fasongen innen den tid
friflex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert sunnkost a la lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 09-02-05, 23:42   #18
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Hvordan går det med MCT-en, Nille?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 10-02-05, 16:19   #19
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Tar 2 ss om dagen. Kjenner ikke noe spesielt, men jeg gikk ned 400 gr første uka da. Vet ikke om det var treningen eller olja.... Vekt uendret denne uka,- men hadde masse vann i kroppen etter Sverige turen. Har ikke vei meg etterpå. Ellers innbiller jeg meg at huden er glattere (sånn som den var da jeg tok Cocosa). Denne oljen smaker bedre (ikkeno) og er lettere å ta (flytende) enn Cocosa. Normalt må en ta et kost tilskudd et par tre uker MINST før en ser effekt.... får bare vente å se !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 10-02-05, 16:28   #20
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Blir spennende å følge med, Nille!

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 10-02-05, 18:55   #21
friflex
Seniormedlem
 
friflex sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Sunnmøre
Alder: 43
Innlegg: 1.241
friflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt av

Jepp, blir spennende og se hvordan både du og Begod føler denne virker. Jeg måtte utsette kjøpet til neste lønning da det røyke 1500spenn på ny proteinpulver, ny Udos og ny pakke c og e vitamin

__________________
"All that is gold does not glitter,
Not all those who wander are lost"

Status per 20.02.05: 84,9kg fordelt på 183cm
Endelig mål: underkant av 80kg om jeg ikke er fonøyd med fasongen innen den tid
friflex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert sunnkost a la lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 03-03-05, 22:10   #22
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nille

Tar 2 ss om dagen. Kjenner ikke noe spesielt, men jeg gikk ned 400 gr første uka da. Vet ikke om det var treningen eller olja.... Vekt uendret denne uka,- men hadde masse vann i kroppen etter Sverige turen. Har ikke vei meg etterpå. Ellers innbiller jeg meg at huden er glattere (sånn som den var da jeg tok Cocosa). Denne oljen smaker bedre (ikkeno) og er lettere å ta (flytende) enn Cocosa. Normalt må en ta et kost tilskudd et par tre uker MINST før en ser effekt.... får bare vente å se !

Hvordan er status pr. idag Nille?

*nysgjerrig på denne oljen...*

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 03-03-05, 23:34   #23
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Samme som da jeg tok like mye Cocosa. Tror ikke jeg ser noe særlig på vekta av den, men jeg får i meg nok fett iallefall (for huuuuuuuuuden min !!)

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 02-03-06, 11:55   #24
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: MCT- Olje VS Kokosolje

Her var det mye nyttig info! Tok en ss til frokosten i dag, og er ennå ikke sulten. Fikk en magereaksjon da, og det var egentlig bare greit. Liker ikke den her tilstoppa følelsen jeg får av lavkarbo... Tror jeg holder meg til den ene skjeen i dag, og tar litt mer i morgen. Gradvis opptrapping er visst cluet her!

Takk, Nille!

  Svar med sitat
Gammel 02-03-06, 12:33   #25
Nena
Seniormedlem
 
Nena sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Nordpå
Innlegg: 2.451
Nena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastisk

Sv: MCT- Olje VS Kokosolje

Ser ut som at jeg blir mindre sulten når jeg tar oljen (to ss, er nok litt i meste laget for magen min - to ganger daglig). Det anbefales gradvis opptrapping på min flaske, men følger jeg rådet? .... Sikkert lurt å venne kroppen til dette gradvis siden man kan få mageproblemer!

__________________
~ Nothing happens until you decide ~

Nena
Nena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nena inspirert av Skaldeman, Lutz, OE... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kyllingkaker med kokosolje nalana Middag 2 30-10-08 20:15
Kokosolje Sannasol Spørsmål og svar 4 07-05-08 17:32
Kokosolje/kokosnøttolje Carisma Spørsmål og svar 0 13-04-07 11:57
Kokos olje vs Oliven olje (extra virgin begge to) JEDI Spørsmål og svar 1 25-10-06 20:09
Kokosolje - mct olje lekenlett Spørsmål og svar 49 20-08-06 23:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no