Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Bakst (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=124)
-   -   Nutty Cheese Muffins (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=525)

mima 25-06-07 00:29

Sv: Nutty Cheese Muffins
 
Hei

Bare lurer, maler dere nøttene helt, eller er de litt grovhakket(sånn som de blir i smothiemakeren min)?
Lagde disse for noen dager siden, og ble litt skuffet. Går helt greit å spise de, men forventet at de var sååå gode for alle skrøt sånn av dem her inne. Men kanskje det er fordi jeg ikke finmalte nøttene/mandlene og linfrøene(som jeg brukte fordi jeg ikke hadde valnøtter)? Eller kanskje rett og slett fordi jeg ikke brukte valnøtter? Får prøve det igjen snart da:)

halvsoster 26-06-07 11:20

Sv: Nutty Cheese Muffins
 
disse var UTROLIG gode! minnet meg om grovbrød... deili! brukte blenderen for og hakke mandlene jeg også... jeg tror "feilen" du gjorde var og bruke linfrø.... solsikkefrø var kanskje en bedre løsning i stede for valnøtter. selv om kanskje valnøtter var best...?

takk for en flott oppskrift! må prøves i gjenn.

klem

halvsoster 27-06-07 08:06

Sv: Nutty Cheese Muffins
 
menne... fikk litt sure oppstøt og hals-brand... kanskje jeg spiste for mange? ikke vet jeg. men veldig iriterende........ klem

Huldr 27-06-07 21:34

Sv: Nutty Cheese Muffins
 
Oki ... her er resultatet av min eksperimentering med denne oppskriften ... De ble KNALLGODE! Hadde med på besøk i stad også, de falt virkelig i smak!

Ca 120 g hver av valnøtter og mandler (finmalte dem i elektrisk kaffekvern)
100 g smør - jeg smeltet det
4 egg
50 g rårørsukker (kan selvsagt erstattes med valgfritt søtstoff med mengde etter smak)
Litt hakket mørk sjokolade (jeg tok fire ruter Freia Premium)
1 ts bakepulver

Blandet alt sammen, det ble nok til ni store muffinsformer. Deigen ble flytende. Stekte den litt lenger enn de opprinnelige, ca 20 min på 180 grader.

Jeg brukte litt rårørsukker fordi jeg mener det er bedre enn fruktose og søtningsstoffer, men jeg tok veldig lite, så muffinsene ble bare svakt søte. De smakte bare helt nydelig! Kan nesten ikke tro det ikke er mel i dem, tror det er de beste muffinsene jeg har smakt :)

Enid 27-06-07 21:36

Sv: Nutty Cheese Muffins
 
Mmm det hørtes helt fabulous ut! Skal jeg lage når jeg er i fase 4 iaffal!! Jeg har nemlig prøvd å lage en søt versjon av disse og jeg mislyktes fullstendig... :o Kult at du fikk det til!

Huldr 27-06-07 21:48

Sv: Nutty Cheese Muffins
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Enid (Innlegg 299432)
Mmm det hørtes helt fabulous ut! Skal jeg lage når jeg er i fase 4 iaffal!! Jeg har nemlig prøvd å lage en søt versjon av disse og jeg mislyktes fullstendig... :o Kult at du fikk det til!

Hmmm, det var rart. Vet jo at det ikke er kokken det er noe galt med ;)

I den opprinnelige oppskriften ser det ikke ut til at smøret er smeltet, gjorde du det? Jeg tok jo i litt mer smør også.

Det er vel ikke nok sukker i denne til at det skal ha noe å si for konsistensen ihvertfall ...? Hvilket søtstoff brukte du?

torun 03-09-07 21:04

Sv: Nutty Cheese Muffins
 
Lagde disse igår, ble kjempegode så jeg lager ny porsjon idag - må ha litt i frysen.. Hadde ikke søtningstoff i de så jeg bruker de som brød.. Var knallgode med fårepølse, skinke mm og majones.. Synes nesten de var bedre som brød enn de "brød oppskriftene" jeg har prøvd.
Skal prøve de med sjokolade senere..

Jeg smeltet ikke smøret..

KrissiFontaine 29-10-07 17:59

Sv: Nutty Cheese Muffins
 
Jeg lagde disse i dag, men skjønner ikke hvordan dere fikk 12 store muffins (av original oppskriften??).
Jeg fikk 8, og da fikk jeg ikke fylt opp helt i muffinsformene på alle..??

Men så laget jeg denne varianten:

113 gr valnøtter
113 gr mandler
50 g philadelfia ost (naturell)
1 Atkins Andvantage Bar (Decadence)
100 gr smør
4 ts Splenda
1 ts bakepulver

Jeg smelta smør, atkins bar og osten før jeg blandet det med resten av det tørre... Ble 8 stk (store muffinsformer)....
Sssslurp!! Disse ble saftige og skikkelig knallgode!!! Skikkelig snop!! :)

Nille 29-10-07 18:13

Sv: Nutty Cheese Muffins
 
Det er sikkert like greitt med 8-9 stk. Så får du litt høyde på dem. De ble ikke så store med 12. Deler man dem i to når man lager 12 så blir det som 2 middels tjukke skiver. De skal ikke være for høye heller, da blir de ikke gode inni. De er veldig mektige - syns jeg !

KrissiFontaine 29-10-07 18:15

Sv: Nutty Cheese Muffins
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nille (Innlegg 357154)
Det er sikkert like greitt med 8-9 stk. Så får du litt høyde på dem. De ble ikke så store med 12. Deler man dem i to når man lager 12 så blir det som 2 middels tjukke skiver. De skal ikke være for høye heller, da blir de ikke gode inni. De er veldig mektige - syns jeg !

Jepp, det kan jeg skrive under på. Jeg doblet forresten smør fra 50 til 100 gram i originaloppskriften (kan gjøre det sålenge jeg er på ketolyse), og da ble det utrolig saftige og gode OG mektige! Klarte en ostemuffins og hadde en sjokomuffins til dessert... Og det ble middagen i dag! :D

Fedonisten 06-11-07 09:26

Sv: Nutty Cheese Muffins
 
Jeg bakte disse nå i helgen, men med en 'tvungen' variasjon. Som ble vellykket;

Hadde visst ikke muffinsformer - og hadde visst ikke bakepulver. Brukte macadamianøtter, mandler og walnøtter. Stekte i brødform - og det ble PERFEKT! Skar i skiver og pakket de separat i folie. Lett å ta med - og lett å fryse.

:)

Nannah 09-11-07 11:10

Sv: Nutty Cheese Muffins
 
Ny variant av denne i dag...hadde ikke alt jeg trengte,men de ble så gode att jeg må skrive ned oppskrifta:)

100 g malte mandler
100g malte solsikkekjerner
25g malte peanøtter
1ts bakepulver
4egg
80g smeltet smør
1/2 boks baconost

Bland alt godt...ha i muffinsformer (små)
stek 175 20 min...nyt:)

Selma 17-11-07 16:41

Sv: Nutty Cheese Muffins
 
Må bare bøye meg i støvet og takke sååååå mye for denne oppskriften:D Har forsøkt ulike bakverk (ulike lapper og brød), men ingen har falt i smak. Men denne!!!! Nam :sikle: Hadde du vært her Nille, så skulle du fått en real klem, men sender deg denne i stede:klem:

SusieBlues 12-12-07 14:53

Sv: Nutty Cheese Muffins
 
Disse er kjempegode!!

Iset 29-01-08 17:02

Sv: Nutty Cheese Muffins
 
Disse er såå gode. Nå har jeg nettopp laget et nytt brett, står til avkjøling på kjøkkenet. Neste gang skal jeg lage dobbel porsjon, for jeg får bare 6-7 muffins utav røra. Men EN muffins er jo et måltid, for jeg deler den i 3 "bunner" som jeg har pålegg på.

upsidaysi 04-02-08 17:04

Sv: Nutty Cheese Muffins
 
jeg kan spise disse på ketolyse?

Nille 04-02-08 18:02

Sv: Nutty Cheese Muffins
 
Om du ser på næringsinnholdet jeg har postet tidligere, kommer det an på hvor mange du lager:

Det blir 22 net carber for hele oppskriften - har du lagd 9 stk blir det 2.44 karber pr stk. Total kalori 2539 hele oppskrift (202 kalorier pr stk)-

Innholdet er OK på ketolyse, men det spørs hvor mange karber du tillater deg :)

upsidaysi 04-02-08 18:17

Sv: Nutty Cheese Muffins
 
tenker jeg må ligge på 15 *nikker*

MorStine 04-02-08 18:41

Sv: Nutty Cheese Muffins
 
Abonnerer på denne. Skal lage dem bare jeg får kjøpt ingrediensene:)

upsidaysi 04-02-08 21:57

Sv: Nutty Cheese Muffins
 
åå neii :( jeg likte de ikke :(

Blomsterpotta 06-02-08 21:09

Sv: Nutty Cheese Muffins
 
Mmmm..disse var gode! Yummiiiiiiiii

Tess 01-03-08 09:08

Sv: Nutty Cheese Muffins
 
Rise and shine!
Bakte deilige muffins i går kveld. Herlig til frokost, med ost, tomat og litt salt..
jeg brukte paranøtter i stedet for mandler, da vil det vel si at det kanskje er bare ca 2 karber , istedet for 2,44? Er jo bare 3 kh i para og 8 i mandler..?

Livsglede 23-03-08 19:04

Sv: Nutty Cheese Muffins
 
Jeg laget med hasselnøtter og valnøtter, ble fantastisk gode. Har hatt meg en i dag med meierismør skåret med ostehøvel, nam,nam dette var snadder:) noe av det beste jeg har smakt av "brødmat"

swimzy 12-08-08 21:43

Sv: Nutty Cheese Muffins
 
åhhh, de muffinsene hørte utrolig digg ut!!! :)

LorelaiLeigh 05-12-08 16:14

Sv: Nutty Cheese Muffins
 
Lagde disse i går,kjempegode..kjøpte bogskinke i dag som jeg skal putte inni nestegang og kanskje pizzafyll? Kjøpte ferdig pizzafyll der det var bare 3g karbo i hele boksen så det skal gå bra tenker jeg?


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:47.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no