Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lunsj (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=117)
-   -   Eggesalat (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=1900)

Marianne 16-09-04 08:57

Eggesalat
 
Eggesalat

2 hardkokte egg
1/4 reven løk
sennep (1/2 ts.)
majones
salt
pepper

Moses

Tenkte at noen var lei av de tradisjonelle egge-måltidene sine...

Takk igjen til min venninne Iris, forresten

Smask :o marianne

Nille 16-09-04 11:37

Nam nam - kopierer denne over til induksjons tråden da den passer der også !!

Diva 07-03-05 13:22

I eggesalat syns jeg det er kjempegodt å blande i litt sur-agurk, skinkebiter og purreløk. :)

gunnhildMP 07-03-05 13:28

Eggsalat!
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Diva
I eggesalat syns jeg det er kjempegodt å blande i litt sur-agurk, skinkebiter og purreløk. :)

:) Jeppers! Ekte amerikansk eggsalat det! I oppskrifta fra fostermoren min i USA skal det dessverre være med noen maiskorn også...men,men...hun er fra sørstatene og i ekte southern cooking skal det tydeligvis ALLTID være med mais i en eller annen form... fyttigrøss sier vi da...vi får droppe den da....:)

mofe 07-03-05 13:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Diva
I eggesalat syns jeg det er kjempegodt å blande i litt sur-agurk, skinkebiter og purreløk. :)

Du mener syltet agurk? For det inneholder sukker... :o

dingpot 07-03-05 15:53

Moren min lager sine egne syltede agurker. Hun høvler tynneskiver med ostehøvel og lager lake av eddik+vann og natreen og legger agurkskivene oppi der. Smaker ganske godt faktisk! Gjør susen på hjemmelaga lavkarbo burger (uten brød seff!) ihvertfall! :)

mofe 07-03-05 16:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av dingpot
Moren min lager sine egne syltede agurker. Hun høvler tynneskiver med ostehøvel og lager lake av eddik+vann og natreen og legger agurkskivene oppi der. Smaker ganske godt faktisk! Gjør susen på hjemmelaga lavkarbo burger (uten brød seff!) ihvertfall! :)

Du har ikke lyst til å legge denne ut på oppskrifter? :)

Amica 03-04-05 22:56

Hvor mye majones skal det være..? Hilsen en som ikke har laget eggesalat før, og som ikke er noen mester kokk på kjøkkenet :rodme:

Marianne 04-04-05 08:03

Hakk eggene og løken og bland i litt majones og se om du synes det holder. Det skal jo ikke være så mye mer majones enn egg, for da kan det bare bli kvalmt. Du må nok smake deg fram...

*Tulla* 13-04-05 15:38

Skal det være vanlig majones eller lett-majones?

Tidligere bruker 13-04-05 20:44

Sånn egentlig så er jo ikke vi lavkarbo-folk noe fan av lettprodukter. Bedre med vanlig faktisk. Men i akkurat dette tilfellet med eggesalat, så har vi (familien) prøvd oss fram til den konklusjonen at lett-majones egner seg best.

Amica 13-04-05 21:15

Hvor mye karboer er det i majones da..? :p

Nille 13-04-05 23:06

Ekte majones har 2.5 karber pr 100 gram
Lettmajones har 5.1 karber pr 100 gram

Spiser du lavkarbo burde du bruke vanlig majones........:)

Amica 13-04-05 23:08

Ja, okei..Er jo ikke så ille da. Så kresen som JEG er vil min eggesalat bli av Egg, Majones og kanskje noe krydder :rodme: Så, det blir jo ikke så ille karbe innhold..Hvor mye veier en "normal" posjon på brødskiva? Har jo såå lyst på eggesalat..*sukk* :o


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:11.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no