Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Lunsj

Eggesalat

Lunsj Har du gode tips til lunsjretter på lavkarbokosthold? Gode erstatninger til den tradisjonelle matpakken? Vi er mange som svært gjerne tar i mot tips.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-09-04, 09:57   #1
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Eggesalat

Eggesalat

2 hardkokte egg
1/4 reven løk
sennep (1/2 ts.)
majones
salt
pepper

Moses

Tenkte at noen var lei av de tradisjonelle egge-måltidene sine...

Takk igjen til min venninne Iris, forresten

Smask marianne

Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 16-09-04, 12:37   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Nam nam - kopierer denne over til induksjons tråden da den passer der også !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 07-03-05, 14:22   #3
Diva
Medlem
 
Diva sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Kristiansund
Alder: 52
Innlegg: 68
Diva har en fantastisk aura rundt segDiva har en fantastisk aura rundt seg

I eggesalat syns jeg det er kjempegodt å blande i litt sur-agurk, skinkebiter og purreløk.

__________________







Diva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Salig blanding av Ketolyse/Atkins Svar med sitat
Gammel 07-03-05, 14:28   #4
gunnhildMP
Gjest
 
Innlegg: n/a

Eggsalat!

Opprinnelig lagt inn av Diva

I eggesalat syns jeg det er kjempegodt å blande i litt sur-agurk, skinkebiter og purreløk.

Jeppers! Ekte amerikansk eggsalat det! I oppskrifta fra fostermoren min i USA skal det dessverre være med noen maiskorn også...men,men...hun er fra sørstatene og i ekte southern cooking skal det tydeligvis ALLTID være med mais i en eller annen form... fyttigrøss sier vi da...vi får droppe den da....

  Svar med sitat
Gammel 07-03-05, 14:34   #5
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Diva

I eggesalat syns jeg det er kjempegodt å blande i litt sur-agurk, skinkebiter og purreløk.

Du mener syltet agurk? For det inneholder sukker...

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 07-03-05, 16:53   #6
dingpot
Seniormedlem
 
dingpot sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Rogaland
Innlegg: 542
dingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressurs

Moren min lager sine egne syltede agurker. Hun høvler tynneskiver med ostehøvel og lager lake av eddik+vann og natreen og legger agurkskivene oppi der. Smaker ganske godt faktisk! Gjør susen på hjemmelaga lavkarbo burger (uten brød seff!) ihvertfall!

__________________
Hilsen DingPot - Alveprinsessen

Ingenting er umulig -det umulige tar bare lenger tid. Namaste

"Hvis du gjør som du alltid har gjort, får du som du alltid har fått"
dingpot er avlogget   Min kostholdsfilosofi: naturlige råvarer/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-03-05, 17:11   #7
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av dingpot

Moren min lager sine egne syltede agurker. Hun høvler tynneskiver med ostehøvel og lager lake av eddik+vann og natreen og legger agurkskivene oppi der. Smaker ganske godt faktisk! Gjør susen på hjemmelaga lavkarbo burger (uten brød seff!) ihvertfall!

Du har ikke lyst til å legge denne ut på oppskrifter?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 03-04-05, 23:56   #8
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Hvor mye majones skal det være..? Hilsen en som ikke har laget eggesalat før, og som ikke er noen mester kokk på kjøkkenet

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 04-04-05, 09:03   #9
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Hakk eggene og løken og bland i litt majones og se om du synes det holder. Det skal jo ikke være så mye mer majones enn egg, for da kan det bare bli kvalmt. Du må nok smake deg fram...

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 13-04-05, 16:38   #10
*Tulla*
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2005
Innlegg: 272
*Tulla* har en fantastisk aura rundt seg*Tulla* har en fantastisk aura rundt seg

Skal det være vanlig majones eller lett-majones?

*Tulla* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 13-04-05, 21:44   #11
Tidligere bruker
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sånn egentlig så er jo ikke vi lavkarbo-folk noe fan av lettprodukter. Bedre med vanlig faktisk. Men i akkurat dette tilfellet med eggesalat, så har vi (familien) prøvd oss fram til den konklusjonen at lett-majones egner seg best.

  Svar med sitat
Gammel 13-04-05, 22:15   #12
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Hvor mye karboer er det i majones da..?

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 14-04-05, 00:06   #13
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Ekte majones har 2.5 karber pr 100 gram
Lettmajones har 5.1 karber pr 100 gram

Spiser du lavkarbo burde du bruke vanlig majones........

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 14-04-05, 00:08   #14
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Ja, okei..Er jo ikke så ille da. Så kresen som JEG er vil min eggesalat bli av Egg, Majones og kanskje noe krydder Så, det blir jo ikke så ille karbe innhold..Hvor mye veier en "normal" posjon på brødskiva? Har jo såå lyst på eggesalat..*sukk*

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Atkins Eggesalat Marianne Lunsj 2 27-02-07 10:49
Hva med eggesalat? Iset Lunsj 5 28-08-06 18:25
Atkins Eggesalat Marianne Lunsj 1 17-09-04 14:54
Eggesalat Marianne Lunsj 0 16-09-04 09:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no