Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Hjeeelp! ;) (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=55235)

izze 03-01-14 22:58

Hjeeelp! ;)
 
Hei! :)

Jeg er helt ny her, og lurer derfor litt på ting som jeg håper noen kan svare meg på.
1. Jeg har bestemt meg for å starte på Ketolysekuren, men hva er Ja-mat og Nei-mat? Og hva kan jeg drikke utenom vann?
2.Hvor mange karbohydrater bør jeg ligge på ila en dag?
3. Har alltid vært en sjokoladeelsker, har noen et godt erstatningsråd/tips til det? ;)

På forhånd takk! :)

Borealis 04-01-14 10:09

Sv: Hjeeelp! ;)
 
Hei hei!

Jeg er ingen ekspert på ketolyse,men vil anbefale deg lese boken "Slank med ketolysekuren". Er sikkert noen tips å hente inne på www.ketolyse.no

Lykke til:)

Kitt 04-01-14 11:05

Sv: Hjeeelp! ;)
 
Du bør nok lese deg opp i denne nybegynnertråden!

Der finner du mye nyttig både om ketolyse og lavkarbo generelt.

Lykke til!:)

kennygirl 04-01-14 11:14

Sv: Hjeeelp! ;)
 
Det er alltid lurt å lese boken når en skal følge en kur. Dersom du ikke ønsker å kjøpe den kan du låne den på biblioteket.

Her er ketolyse-delen av forumet.

Lykke til :)

izze 04-01-14 11:36

Sv: Hjeeelp! ;)
 
Tusen takk for svar alle! :) Jeg har bestilt boken, så venter på å få den i posten!
Men jeg skal lese meg opp på de "trådene" dere har delt! :D

senka 04-01-14 18:22

Sv: Hjeeelp! ;)
 
Velkommen hit og lykke til :):)

Torkil 05-01-14 09:58

Sv: Hjeeelp! ;)
 
Hei
Ja mat: kjøtt av alle slag, fisk og skaldyr, oster, fete meieriprodukter, ymse grønnsaker (som vokser over jorden) blandede salater mm. Se evt. http://www.ketolyse.no/oppskrifter for å få en ide.

Nei mat; stivelse og sukkerholdige matvarer ( brød, potet, ris, pasta frukt med mer)

Boken kommer fort, den er lettlest og skrevet som en bruksanvisning for vanlige folk. Det er mange oppskrifter i boken. Jeg tror du vil oppdage at dette er et enkelt slankekonsept der den eneste utfordring er å følge dietten hele tiden.

Lykke til

Torkil P Andersen

izze 05-01-14 16:15

Sv: Hjeeelp! ;)
 
Tusen takk! :)

Er all frukt nei-mat?? :(

Kitt 05-01-14 19:41

Sv: Hjeeelp! ;)
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av izze (Innlegg 1472140)
Tusen takk! :)

Er all frukt nei-mat?? :(

Frukt inneholder mye sukker og det vil gi alt for mange karber i et ketogent kosthold.
Om du senere skal over på generell lavkarbo, kan det være rom for litt frukt.

Du kan derimot spise mye bær, bringebær og jordbær med pisket krem er veldig godt!:)

izze 06-01-14 22:43

Sv: Hjeeelp! ;)
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1472175)
Frukt inneholder mye sukker og det vil gi alt for mange karber i et ketogent kosthold.
Om du senere skal over på generell lavkarbo, kan det være rom for litt frukt.

Du kan derimot spise mye bær, bringebær og jordbær med pisket krem er veldig godt!:)


Okei! :) Så de smoothiene jeg har laget meg med bringebær/jordbær/blåbær kan jeg bare fortsette med?? :D Har blandet bærene med litt vaniljekesam og fløte. :)

Carisma 06-01-14 22:52

Sv: Hjeeelp! ;)
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av izze (Innlegg 1472346)
Okei! :) Så de smoothiene jeg har laget meg med bringebær/jordbær/blåbær kan jeg bare fortsette med?? :D Har blandet bærene med litt vaniljekesam og fløte. :)

Ikke hvis du har blandet med vaniljekesam :nei: den inneholder sukker. Bær tar også mye av karbokvoten (fløte også) så begrens det i begynnelsen.

nellie 06-01-14 22:56

Sv: Hjeeelp! ;)
 
Jeg vil ikke akkurat si at man akkurat kan fråtse i bær heller..:nei:

Gerd 07-01-14 14:06

Sv: Hjeeelp! ;)
 
Du må telle karbohydratene på allt du spiser, slik at du holder deg innenfor kuren. La de fleste karbohydratene komme fra varierte grønnsaker :)

izze 07-01-14 14:37

Sv: Hjeeelp! ;)
 
Okei. :_oppgitt:

Hvor mange karbohydrater spiser dere daglig da? Hvor går grensen? Blir ikke helt klok på det siden alle sier så mye forskjellig.. :confused:

nellie 07-01-14 14:40

Sv: Hjeeelp! ;)
 
Derfor lønner det seg å lese boka!:)

Carisma 07-01-14 16:29

Sv: Hjeeelp! ;)
 
Så mye forskjellig sier de vel ikke så lenge det er ketolyse det gjelder... ;) Har du lest nybegynnerttråden det linkes til i inlegg 3?

Torkil 07-01-14 20:42

Sv: Hjeeelp! ;)
 
Hei
Start med 15 gram KH pr dag. Sjekk med urinstix, at du kommer i ketose. ;)
Det kan være en ide å bruke oppskriftene i "Slank med ketolysekuren" i starten til du blir trygg på hva du kan spise. Sjekk evt. mine oppskrifter på min facebook "Torkil P Andersen" da får du et inntrykk av hva som går.
Oppskriftene i boken har angivelse av KH i hele retten.
Lykke til
Torkil P Andersen

izze 07-01-14 23:26

Sv: Hjeeelp! ;)
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Torkil (Innlegg 1472536)
Hei
Start med 15 gram KH pr dag. Sjekk med urinstix, at du kommer i ketose. ;)
Det kan være en ide å bruke oppskriftene i "Slank med ketolysekuren" i starten til du blir trygg på hva du kan spise. Sjekk evt. mine oppskrifter på min facebook "Torkil P Andersen" da får du et inntrykk av hva som går.
Oppskriftene i boken har angivelse av KH i hele retten.
Lykke til
Torkil P Andersen

Okei. :) Har ikke fått pakken fra deg enda, så har hverken boka eller de urinstixene enda. Skal inn å sjekke de nå! ;)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:07.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no