Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Bakst (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=124)
-   -   Jukseloff (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=40404)

otika 07-02-11 16:13

Jukseloff
 
http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot..._7574696_n.jpg

3 egg
klype salt
1/2 ss splenda
2 toppa ts JBKM eller 2 ts fiberhusk (som er billigere å bruke,men gir samme konsistens)

Skill eggene og visp hvittene med saltet til det blir stivt.Hiv opp i plommene og sikt oppi JBKM og splenda,visp kraftig så det blir en fluffy røre

Pga manglene former i huset bruker jeg rund kakeform på 24 cm,har bakepapir i bunnen og stryker røra pent nedi

Stekes nederst i ovnen på 200 grader (varmluft) i 10 minutter, avkjøles og deles opp i passende skiver.Vanlig stekeovn : bruk 220 grader og samme steketid.Dobbel røre kan stekes i liten langpanne,men steketiden blir da 15-20 minutter

Denne oppskriften fant jeg her inne som bløtkake bunn og den er perfekt,men enda bedre som loff. Skal man ha bløtkake tilsetter man bare 3 ss splenda istedet for den halve ts.

Har prøvd oppskiften med bakepulver men da ble den klissete i bunn og toppen støvet :rolleyes: Så følg det over :)

Med litt sukkerfritt syltetøy er dette himmelen og litt til :D

Alternativer til smak på loffen er : oregano,hvitløk,dill,rosmarin,soltørkede tomater,en neve revet ost osv osv http://www.facebook.com/connect/uise...0944.678131501

TrineG 07-02-11 17:12

Sv: Jukseloff
 
Disse var ikke dum. Må jo være genial å ha til krabbe og reker :) skal testes !

senorita 07-02-11 17:14

Sv: Jukseloff
 
har den eggete svampete konsistens, alt jeg baker brød av blir det :S den ser jo veldig god ut :P

ekenna 07-02-11 17:14

Sv: Jukseloff
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrineG (Innlegg 1023288)
Disse var ikke dum. Må jo være genial å ha til krabbe og reker :) skal testes !

Åh, hørtes godt ut :p

Så nesten ut som polarbrød :p

otika 07-02-11 18:43

Sv: Jukseloff
 
Veldig kjekt for dem som sliter med vektnedgang og nøtter :)
De blir ikke svampete hvis man følger oppskriften,de blir akkurat som en bløtkake bunn,JBKM blir som hvetemel. Har flere i familien som har prøvd dem og elsker dem :D

Jeg skal teste den som pizzabunn med litt oregano og hvitløk i :p tilnærmet null KH også, helt super syns vi

senorita 07-02-11 19:26

Sv: Jukseloff
 
da må det testes ja :D Syns vanlig lavkarbobrød blir så grove og tunge :p

Fredrikke07 07-02-11 20:59

Sv: Jukseloff
 
Dette skal testes i morgen ja! Så lettvint a gitt!:D

otika 07-02-11 21:08

Sv: Jukseloff
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fredrikke07 (Innlegg 1023605)
Dette skal testes i morgen ja! Så lettvint a gitt!:D

Ja tar 5 minutter å fikse røra og 10 minutter å stekes ,smaker super godt med litt bær og rømme eller hva man liker ;)

Kremtoppen 07-02-11 21:48

Sv: Jukseloff
 
Ser spennende ut. Må prøves:).
Renner røra mye utover? Jeg mener må man bruke form? Kan den f.eks. smøres utover på et bakepapir?

otika 07-02-11 21:53

Sv: Jukseloff
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kremtoppen (Innlegg 1023676)
Ser spennende ut. Må prøves:).
Renner røra mye utover? Jeg mener må man bruke form? Kan den f.eks. smøres utover på et bakepapir?

Nei den renner ikke,men jeg prøvde på bakepapir og det var vanskelig å se hvor tykk den skulle være,så de ble litt tynne ;) Derfor bruker jeg springforma,men skal teste i morra med en liten langpanne jeg fant i kjelleren :) Går fint å smøre det utover da

Tiki 07-02-11 22:11

Sv: Jukseloff
 
Abonerer på denne. Er JBKM noe en bør holde seg unna når en har strippa ned kostholdet til basic? Var jo bra med et alternativ uten frø, nøtter, ost og melerstatninger.

otika 07-02-11 22:12

Sv: Jukseloff
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tiki (Innlegg 1023701)
Abonerer på denne. Er JBKM noe en bør holde seg unna når en har strippa ned kostholdet til basic? Var jo bra med et alternativ uten frø, nøtter, ost og melerstatninger.

Det har jeg ikke hørt noe om ,JBKM er uten karbo så skal ikke være noe problem det :)

Tiki 07-02-11 22:29

Sv: Jukseloff
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av otika (Innlegg 1023704)
Det har jeg ikke hørt noe om ,JBKM er uten karbo så skal ikke være noe problem det :)

Jeg mente om noen opplever at det kan være en partystopper. Var sikkert litt uklar. Trenger ikke å ha sammenheng med kh det.

otika 07-02-11 22:41

Sv: Jukseloff
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tiki (Innlegg 1023733)
Jeg mente om noen opplever at det kan være en partystopper. Var sikkert litt uklar. Trenger ikke å ha sammenheng med kh det.

Partystopper er vel : nøtter,søtning,meieriprodukter,light brus og sikkert masse annet jeg ikke husker :D Skrev det opp for å huske hva jeg har lært,men husker ikke at noen har snakket om JBKM,kanskje spørre på spørsmål og svar ? For dette skulle jeg gjerne visst selv ;)

Nero 08-02-11 12:12

Sv: Jukseloff
 
Har prøvd denne oppskriften i dag.
Smurte deigen ut på en silikon-plate jeg har (bakeplate). Dessverre satt alt fast etter steketiden, jeg måtte skrape "loffen" av....

Løsner den lett fra et bakepapir?
Eller har jeg gjort noe feil?

Smaken var god, "litt kakebunnaktig"

otika 08-02-11 12:30

Sv: Jukseloff
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nero (Innlegg 1024226)
Har prøvd denne oppskriften i dag.
Smurte deigen ut på en silikon-plate jeg har (bakeplate). Dessverre satt alt fast etter steketiden, jeg måtte skrape "loffen" av....

Løsner den lett fra et bakepapir?
Eller har jeg gjort noe feil?

Smaken var god, "litt kakebunnaktig"

Jeg bruker bakepapir og da sitter ikke noe fast ,så rart at den skal sitte fast i silikon :confused: Ja den er opprinnelig en bløtkakebunn som smaker knall godt,men som loff kan man jo la være å ha i søtning og heller tilsette urter eller annet krydder :)

Nero 08-02-11 12:48

Sv: Jukseloff
 
Jeg prøver med bakepapir neste gang :)

Anette_l 08-02-11 17:27

Sv: Jukseloff
 
Prøvde denne oppskriften nå, og må si den var HEILT FANTASTISK :):):):)!
Jeg har savnet noe som jeg kunne ha hjemmelaget jordbærsyltetøy på, og dennne klarte jeg ikke å la være å spise opp...:o

Jeg laget den i browniesform med bakepapir og da ble den ganske høy:)

Den er sikkert perfekt til bløtkake!:)

Bøtt 08-02-11 18:12

Sv: Jukseloff
 
Denne skal prøves til helgen ,da skal vi ha reker .:)

otika 08-02-11 18:38

Sv: Jukseloff
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anette_l (Innlegg 1024542)
Prøvde denne oppskriften nå, og må si den var HEILT FANTASTISK :)!
Jeg har savnet noe som jeg kunne ha hjemmelaget jordbærsyltetøy på, og dennne klarte jeg ikke å la være å spise opp...:o

Jeg laget den i browniesform med bakepapir og da ble den ganske høy:)

Den er sikkert perfekt til bløtkake!:)

Så fint at du likte den :D

Jeg lagde enlags bløtkake av den forrige dagen,med vaniljekrem og bringebær,smakte sinnsykt godt og hele kaka forsvant på et blunk :eek:

http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot..._4062349_n.jpg

Nei, nå! 08-02-11 19:27

Sv: Jukseloff
 
Har nettopp prøvd denne oppskrifta og er KJEMPEIMPONERT! Er denne virkelig ok å spise? På ketolyse også? Føles nesten for godt til å være sant. Mmmmm! :D

otika 08-02-11 19:45

Sv: Jukseloff
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nei, nå! (Innlegg 1024646)
Har nettopp prøvd denne oppskrifta og er KJEMPEIMPONERT! Er denne virkelig ok å spise? På ketolyse også? Føles nesten for godt til å være sant. Mmmmm! :D

Ja denne er heeeelt ok :D eggene blir 0.45 karbo, ikke noe i JBKM,bittelitt i splenda,men ikke målbart nesten...har lett og ikke funnet ut at JBKM kan være partystopper heller :) Eneste du må passe på da er pålegget du bruker oppå ;)

Kitt 08-02-11 19:56

Sv: Jukseloff
 
Har ikke i løpet av mine mer enn 3 år her hørt en kvekk om at JBKM kan være en partystopper!:p

På den annen side, ingen vet hvorfor brøderstatninger kan være partystoppere og det er jo ofte JBKM i dem......:confused:

Om man ikke spiser store mengder hver dag, er det nok ingen fare! Men møter man et vektplatå som er vanskelig å knekke etter 2-3 måneder, er det jo slike ting man bør begynne med å utelukke!

Nei, nå! 08-02-11 19:57

Sv: Jukseloff
 
Fantastisk. Splenda hadde jeg ikke i, siden jeg ikke ville ha søtsmak. Neste gang prøver jeg kanskje med oregano eller noe annet krydder i. :)

Mellon 08-02-11 23:05

Sv: Jukseloff
 
Kjenner jeg tviler, men er også nysjerrig. Men dette blir vel uansett ikke sprøt da, savner sprø skorpe. Må nok muligens testes i morgen ja, om tiden strekker til


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:55.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no