Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Middag (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=120)
-   -   Skinkeform (til både frokost, lunsj, middag eller kvelds) (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41021)

Livsglede 22-02-11 17:08

Skinkeform (til både frokost, lunsj, middag eller kvelds)
 
Ja dette passer til alle måltider, så jeg visste ikke helt hvor den skulle stå.
Hele oppskriften er på 28,14 karber og rekker til å mette 4 voksne å vel så det, så da blir det ikke mer enn 7 karber pr. porsjon:-) noe som er akseptabelt. Hele formen har 75 % fett, 21% protein, så det metter godt.

SKINKEFORM

1 boks bogskinke - 314 gr
140 gr purre
81 gr rødløk
52 gr rød paprika
90 gr frossen spinat ca 6 klumper
4 egg
4 ss cottage chees
4 dl fløte - kan sløyfes og erstattes med 1 helt beger cc
6 gr hvitløk
2 ts paprikapulver
93 gr kavli skinkeost
115 gr mozarella

200-220 grader i ca 30 min. nederst i ovnen.

Kutt alt i biter og surr på panna. krydre etter smak og ønske, ha så cc,fløte, egg, skinkeost i en skål og mos sammen med en stavmikser. Hell skinke og grønnsakblandingen i en ildfastform, ha over eggeblandingen og topp det hele med ost, jeg brukte mozarella denne gang, men alle hvite oster er gode. Serveres alene eller med en god salat.

P.S. Neste gang skal jeg lage denne formen uten fløte og med kun 300 gr ( 1 beger) cottage chees, da blir nemlig hele formen på 19,96 karber og hver porsjon om du deler den på 4 personer, rett under 5 karber og det er bra:-)

Didi 22-02-11 23:10

Sv: Skinkeform (til både frokost, lunsj, middag eller kvelds)
 
Har du glemt å skrive inn eggeblandingen? :confused: Kan du være snill å skrive inn den? Dette hørtes kjempegodt ut, så jeg har så lyst til å prøve den.:hungry:
Masse hilsen Didi

Livsglede 23-02-11 08:49

Sv: Skinkeform (til både frokost, lunsj, middag eller kvelds)
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Didi (Innlegg 1037829)
Har du glemt å skrive inn eggeblandingen? :confused: Kan du være snill å skrive inn den? Dette hørtes kjempegodt ut, så jeg har så lyst til å prøve den.:hungry:
Masse hilsen Didi

Åååååå beklager så mye:-) går litt fort av og til her. Nå er det rettet, håper at den faller i smak. Som du ser så kutter du endel karber med å kutte fløten.

knh 23-02-11 09:53

Sv: Skinkeform (til både frokost, lunsj, middag eller kvelds)
 
Den skal testes :D

tattoogl 23-02-11 12:22

Sv: Skinkeform (til både frokost, lunsj, middag eller kvelds)
 
Hvilken type fløte bruker du?? For kremfløte inneholder jo ikke mer enn 2,9 karbo pr 100 g..

Livsglede 23-02-11 14:18

Sv: Skinkeform (til både frokost, lunsj, middag eller kvelds)
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av tattoogl (Innlegg 1038102)
Hvilken type fløte bruker du?? For kremfløte inneholder jo ikke mer enn 2,9 karbo pr 100 g..

Jeg bruker vanlig kremfløte, men 2,9 X 4 blir 11.6 karber som kan bli redusert om en kutter ut fløte og kun bruker cc så blir det ganske mye mindre karber. Da 400 gr cc inneholder kun 6 karber og bruker du en box som er på 300 gram blir det kun 4,5 karber altså 7,1 karber spart. Det er masse godt fett i ostene og eggen så et fullverdig måltid alikevel.

Didi 23-02-11 16:02

Sv: Skinkeform (til både frokost, lunsj, middag eller kvelds)
 
Tusen takk, Livsglede, nå skal denne prøves!!:blomster:
Didi

Livsglede 23-02-11 22:35

Sv: Skinkeform (til både frokost, lunsj, middag eller kvelds)
 
Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Didi (Innlegg 1038274)
Tusen takk, Livsglede, nå skal denne prøves!!:blomster:
Didi


Håper den faller i smak:-)


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:53.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no